Jump to content

Yamarin 4410 erfaringer?


kjetillunde

Recommended Posts

det blir strømhvirvler bak akterspeilet, som vil kunne dra hekken litt sideveis.  Lite å gjøre med annet enn å styre  - eller gi litt mer gass , da blir det oftest mindre merkbart

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post
Share on other sites

Heisann! Dette er til lanterner, ihvertfall utifra det jeg har sett på bilder. redigert, feilet :P

 

Er gutt på 15, fikk en rimelig fin konf gave, Yamarin 4300  (1999/2000 mod) sammen med en 30Hk Mercury 2 takts 98 mod (Bytte forgasser, vips 40hk)

Ser igrunn ikke forskjellen på 4300 og 4410? 

Min har dessverre uorginal vindskjem, og plastsetet i midten er løst, men kjap jobb å fikse.

Tør jeg spøre hva du vil si om båten med ditt oppset? Ikke mange som har den ser det ut som, og da jeg finner en så vil jeg gjerne høre hva du mener om skroget, hvordan den er i sjøen osv, også om den planer greit med 2-3stk i? :)

 

Hijacking av tråd er vel ikke så ille^^

Redigert av Christian.T (see edit history)

Uttern 6200 CC m/Evinrude E-TEC 130HK

Link to post
Share on other sites

Hei Christian.

Yamarin 4300 er så lik 4410 at det blir ikke noe hijacking av tråden. :smiley:

4410 er 2cm lengre, veier 20kg mer og er utviklet for å fungere optimalt med nyere firetakts utenbordsmotorer, ellers er de ganske like.

 

Flott at du fikk gjort om motoren til 40hk, det er en veldig passelig størrelse til båten. :smiley: Jeg syns skroget er utrolig bra og tar bølgene veldig fint. Det går fint å kjøre i litt sjø. Den planer også veldig greit med to stk. Har ikke prøvd med tre stk enda men det burde ikke være noe problem.

 

Har du tenkt å skifte vindskjermen? Legg ut bilde av båten davel?

Link to post
Share on other sites

Kan legge ut bilde av båten senere,skal på "jomfruturen" idag etter skolen, får knipse et par bilder da^^

 

Ikke fått byttet forgasser enda, de skulle ha 3K for en, vet man kan få det biligere.

 

Jaha, godt å vite, var så usikker rettogslett på forskjellen. Jeg skal ikke ha eb firetakter, for dyrt med vedlikehold osv for en på min alder. Så to takteren skal fungere flott iallefall :)

 

Så håper den går ok med 30hk. Farmin kjøpte en Yamaha 40hk (93mod) i deler for noen lapper,så der er vinnerprosjektet vårt, mulig det er like greit.

 

Blir nok kjøring kun på fine dager i sommer, eller fine dager for å fiske.

 

Takk for svar :)

Uttern 6200 CC m/Evinrude E-TEC 130HK

Link to post
Share on other sites

Ble en kortvarig glede...båten gikl fint i vannet, skulle til å dra på med kreftene, ga full gass, rett før plan så sviktet den ene sylinderen.... Den andre svikter kort etter pga overbelastning.. Vi lar motoren kjøre på tomgang i noen minutter, kjører maks speed i et par minutter før det samme skjer.. Pluggene er gml iallefall :/

 

30Hk Mercury fra 98. Får lage med en egen tråd så :.(

Uttern 6200 CC m/Evinrude E-TEC 130HK

Link to post
Share on other sites

Kristiansand jeg, :)

 

Fant mulig problemet, men får ikke testet, farmin skal nå reise ut en måned på jobb, Kan feilsøke selv i mellomtiden. 

Når vi hadde ca 10-13L på tanken, så kunne vi kjøre en stund før motoren stoppet, men nå som vi fylte på med full tank så gikk det noen problemer, så det kan være luftingen til tanken som ikke var helt åpen, gikk ut just istad og sjekket, var et gult belegg som tettet all luftingen. så regner med alt er ordnet. Fikk tatt et par bilder som jeg sikkert skal få satt ut idag. :)

 

 

Uttern 6200 CC m/Evinrude E-TEC 130HK

Link to post
Share on other sites

Yamaha hadde noen modeller hvor huset ruster ja, er slik på min 40 2t også, men ikke så mye.

Skal pusse rent til våren, og bytte pakning. Sikkert med flytende pakning i tillegg for å være sikker på at det blir tett.

Gratulerer med fin båt og motor:-)

 

Pakningen under boltene. Hos meg er det silikon ved pakningskanten, så den har muligens vært av før.

Er vel lettere å gjøre jobben med huset av.

 

Ja, det tror jeg. Ser slik ut, det er delbart.

 

Fikk du tatt av huset til powertrimmen? :smiley:

Link to post
Share on other sites

Er det slik på alle Yamarin båter at det er "stengt"  på baksiden inn sidene til akterspeilet? Der hvor det er naturlig å feste badestige, skulle gjerne festet en plate der som mothold til badestige...

 

På min var det tettet med en blå "vegg":

 

bilde

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Bør nesten lage min egen tråd  :giggle:

 

Fikk nå en Yamaha 40Hk (2takt) 93mod. Vurderer å kjøpe brukt power trim til den også. 

 

Min båt er nesten 20 år gammal, så små hakk og litt riper her og der, ikke merkbart på avstand. Plager det dere andre båt eiere? Kjenner ingen som kan fikse slikt, og det er garantert dyrt, så overlever nok. ^^

 

Noen som vet hva boten og konsekvensene er om jeg som er 15, kjører da min Yamarin 4300 med en 40Hk og blir stoppet? Hørt det ``kun`` er 500Kr i bot? 

Uttern 6200 CC m/Evinrude E-TEC 130HK

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...