Jump to content

Yamarin 4410 erfaringer?


kjetillunde

Recommended Posts

hvordan er eksisterende kabler lagt? de ligger kanskje i rør inni skrogsida? Ellers, er det beskjedent forbruk så har jeg hentet ut strøm fra ledningene til instrumentene

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post
Share on other sites

Merkelig, den viser ikke volt uansett hva jeg trykker på.

 

Når jeg kjører sakte og dorger legger jeg merke til at båten svinger fra side til side selv om jeg holder rattet i ro. Hva kan være grunnen til dette og hvordan kan det fikses? Slipper jeg rattet drar den også mot styrbord.

Link to post
Share on other sites

helt normalt at den pendler litt når man kjører helt nedslakket, det blir strømhvirvler bak hekken som trekker den fra side til side.

 

at den trekker til styrbord kommer nok av at trimfinnen bak propellen trenger å justeres litt mot styrbord.

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...

groe stjeler fort fart og omdreininger. Spyling + bunnsmøring burde hjelpe

Sjekk også hva som står på propellen, kanskje du har 14" stigning?

 

fått målt noe fart?

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post
Share on other sites

det kan tyde på at det bremser godt ja, ville tatt opp båten og fått spylt den under med høytrykkspyler og testet på nytt

 

til sammenligning så oppgir yamaha kjørefakta 27,5 knop / 5900 / F40 , på den litt større Yamarin S46 , med 11 3/8x12" propell

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post
Share on other sites

  • 3 måneder senere...
  • 5 uker senere...
  • 2 uker senere...

de større modellene har iallefall nfb (no feedback) styring

 

Ellers høres det jo absolutt ut til at finna trenger å justeres om det drar så konsekvent til ene sida

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post
Share on other sites

de større modellene har iallefall nfb (no feedback) styring

 

Ellers høres det jo absolutt ut til at finna trenger å justeres om det drar så konsekvent til ene sida

 

Skal prøve. Men motoren svinger av seg selv på tomgang også. Også syns jeg det er rart at båten svinger frem og tilbake når jeg holder rattet stille. Dette skjer under forskjellige lave hastigheter.

 

En annen ting. Hva er disse til:

bilde

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...