Jump to content

Yamarin 4410 erfaringer?


kjetillunde

Recommended Posts

jeg har ikke slått av etter hver tur, men hvis den blir liggende ubrukt en stund så er det smart å slå av. Tar også ut batteriet , lader og lagrer på boden om vinteren. (Er det godt ladd så kan det godt stå ombord, da tåler det kulde godt)

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post
Share on other sites

her er det lang vinter, så liker å kunne lade batteriet en gang iløpet av vinteren. Selvutlades det eller tappes på annet vis og så blir utsatt for kulde så er det ofte bare å kjøpe nytt

 

spray ned motoren med f.eks crc 6-66

Redigert av ivar (see edit history)

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post
Share on other sites

Så lenge det funker ville jeg ikke gjort noe. Det er sjelden ting ser "strøkent" ut sånne plasser, men den kan fungere mange år ennå, og om den svikter er det vel ingen fare med det heller.

Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Tenkte mer at om du er utpå sjøen så kommer du deg inn igjen.. Om den svikter ved brygga så kan det jo fikses.

 

Du tilter vel ikke opp motoren når du ligger og fisker?;)

Redigert av glalaks (see edit history)

Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Hvis du ønsker en varig overflatebeskyttelse av rustne deler, bør de sandblåses, påføres rusthindrende primer og lakkeres. Sandblåsing er vel omtrent det eneste som sørger for at du blir kvitt all rust.

 

Hvis du kjenner til en mekaniske bedrift e.l. som driver litt med sprøytemaling, burde de kunne gjøre dette for deg for en OK pris. Særlig hvis du ikke er så opptatt av å ha original farge. Spør om de kan sprøyte den "svart" for deg :giggle:

Link to post
Share on other sites

jeg tror jeg ville malt med Owatrol penetrerende olje - den trenger godt inn i porene og nærmest forsegler rusten, så kan man ha på maling iblandet slik olje

 

rust kan også fjernes kjemisk - søk etter "ferro-bet" og det skulle dukke opp noe info her

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...