3rik Svart 2.Mars.2014 Del på Facebook Svart 2.Mars.2014 (redigert) Har du medstrøm er det bare å tøffe igjennom. Litt ekkelt når båten skyter fart i innløpet da det ikke er mange meterne å gå på. Men jeg foretekker medstrøm, selvom motstrøms går fint og. Da vingler skuten endel i virvlene, men stabiliserer seg i innløp. Du skal i nordligste løp;) Redigert 2.Mars.2014 av eriklepe (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 2.Mars.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Mars.2014 Det der så ut til å være for spesielt interesserte. . :-) jeg skal ikke manøvrere noen P 440 inn der.. :-) det er helt sikkert. . :-) Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Chilli Solbris Svart 2.Mars.2014 Del på Facebook Svart 2.Mars.2014 Flott video! Bjørn, bruker du samme navn på mAIS på returen? Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Bergen dørk Svart 2.Mars.2014 Del på Facebook Svart 2.Mars.2014 Den må vel ut der, men det kan vel nåværende eier bistå med:-) Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
Chilli Solbris Svart 2.Mars.2014 Del på Facebook Svart 2.Mars.2014 Flott tråd å følge! Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 2.Mars.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Mars.2014 Regner med det blir samma M ais på tur nedover ja. :-) Tror nok at det skal bli eiers regning og risiko å få ut den båten av det bittelille hullet der ja.. vet ikke om jeg våger meg opp med Nord west heller.. :-) Hyggelig at du liker tråden Erikda.. :-) jeg har fått uvurderlig hjelp her .. min mor fikk tilsendt en link å var glad sønnen hadde så mye god hjelp. Så takk alle sammen så langt. Dere fikk meg trygt til Bergen. Håper dere blir med på evt retur og.. :-) Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Lars Kirkeng Svart 2.Mars.2014 Del på Facebook Svart 2.Mars.2014 Jeg skal hvertfall følge med, dette er utrolig morro og følge med på! :) flott skute du har sett deg ut, håper dere blir enige... Lykke til Bjørn Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 2.Mars.2014 Del på Facebook Svart 2.Mars.2014 Vi er med på returen også, Bjørn. Du blir ikke kvitt oss så lett ;-) Du er jo godt vant til trange passajer og mye strøm. Tror ikke dette er noe verre enn å gå under strømmen bru når du skal opp i elva. Kan jo bli 4-5 knop der også. Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 2.Mars.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Mars.2014 Tror det er mer enn 4 5 knop under broa her.. å med fremmed feit båt. Skeptisk. . :-) Men..får se hva som skjer i morgen. :-) Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
sap_2000 Svart 2.Mars.2014 Del på Facebook Svart 2.Mars.2014 Skjønner det godt. Var ikke høy i hatten slv de første gangene jeg kjørte ned elva fra Windy med nye båter som ikke var mine.... Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Bergen dørk Svart 2.Mars.2014 Del på Facebook Svart 2.Mars.2014 ca kl 12 i morgen vil det så og si ikke være strøm, ved flo sjø. Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
beauty of aqua Svart 2.Mars.2014 Del på Facebook Svart 2.Mars.2014 (redigert) Det veksler vel ca vær 6(?) time,så det er vel bare og smøre seg med tolmodighet...er jo et par ganger om dagen at det er helt stille.ligger du på Fagernes yachtclub nå? Redigert 2.Mars.2014 av beauty of aqua (see edit history) Sitér dette innlegget mvh.beuty of aqua achilles 265, gh 11, wesling 16, bella 620 dc, sealine s25, Scand Atlantic 32 Link to post
beauty of aqua Svart 2.Mars.2014 Del på Facebook Svart 2.Mars.2014 Et tips ved kraftig motstrøm er og ta strømmen fra børjan av.ikke kjør inn i den fra siden,da kan du få de en wow opplevelse.ta den fra børjan,bruk mer og mer motorkraft og styr imot,så går dette som en lek! Sitér dette innlegget mvh.beuty of aqua achilles 265, gh 11, wesling 16, bella 620 dc, sealine s25, Scand Atlantic 32 Link to post
Bergen dørk Svart 2.Mars.2014 Del på Facebook Svart 2.Mars.2014 (redigert) Beklager; jeg opplyste feil. Det er ved ca 1/2 fjære og 1/2 flo det er strømstille ved passsering under Straume bro. Det beste er å ta ut tiden for flo eller fjære og så legge til eller trekke fra 3 timer. Redigert 2.Mars.2014 av Bergen dørk (see edit history) Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
sap_2000 Svart 2.Mars.2014 Del på Facebook Svart 2.Mars.2014 (redigert) Beklager; jeg opplyste feil. Det er ved ca 1/2 fjære og 1/2 flo det er strømstille ved passsering under Straume bro. Det beste er å ta ut tiden for flo eller fjære og så legge til eller trekke fra 3 timer. Blir det ikke omvendt, eller er den noen spesielle forhold der? Redigert 2.Mars.2014 av sap_2000 (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Bergen dørk Svart 2.Mars.2014 Del på Facebook Svart 2.Mars.2014 Du har vel forsåvidt rett, ja, men hovedpoenget ligger på 1/2 fjære eller 1/2 flo, men for ytterligere å komplisere dette (nå gir vel Bjørn opp), så har jeg hørt fra Båtforeningen rett innenfor at tidevannet er 1,5 t forsinket i Nordåsen grunnet det trange løpet. Så da må en ta det også med i regnestykket. Egentlig er det bare å kjøre på. Går bra. 10 meter bredt. 4,7 meter høyt. Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
sap_2000 Svart 2.Mars.2014 Del på Facebook Svart 2.Mars.2014 Ahh. Sikkert på grunn av det store arealet i Nordåsvannet og det smale innløpet som skaper en slags "forsinkelse"? Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
3rik Svart 2.Mars.2014 Del på Facebook Svart 2.Mars.2014 (redigert) Stemmer. Flo og fjære henger alltid etter i nordåsen. Det er altså mindre forskjell mellom full flo og full fjære i nordåsen enn utenfor:) Dvs det fremdeles flør i nordåsen når det begynner å fjære utenfor, når vannstanden er lik i nordåsen som utenfor står strømmen stille. Har også hørt ca halvannen time, men dette må jo avhenge av hvor mye flo og fjære det er utenfor.... Redigert 2.Mars.2014 av eriklepe (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
finnarne Svart 2.Mars.2014 Del på Facebook Svart 2.Mars.2014 Jeg så deg finnarne. Vi passerte hverandre med bare et par tre hundre meter. . Rett sør for tananger tror jeg det var Hmm, var det da jeg trøblet med toalettet ? Rundt Jærens rev ? Det var litt mere vær idag, så jeg lot båten ligge i Egersund. Ikke så mye på grunn av mye vær, men mere det at jeg helst vill frem mens det var någenlunde lyst, og med 4-6 knops fart som vi hadde i dag opp mot vinden, ble det litt langt strekk sørover mot Lista. Sitér dette innlegget Vifa - Bruce Roberts 35 Tidligere: EOS - Tidligere Vifa/Fryd - en fungerende Maxi 77 Mitt andre prosjekt: Den grønne bie - En ikke helt standard Land Rover Discovery Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 2.Mars.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Mars.2014 Det stemmer nok. Det var rett etter Jærens rev vi møttes.. :-) Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Chilli Solbris Svart 2.Mars.2014 Del på Facebook Svart 2.Mars.2014 Så på skiltene ved brua..... Hadde gitt beng i å prøve der med nytt hus ja...... Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Gutek Svart 2.Mars.2014 Del på Facebook Svart 2.Mars.2014 Skal du inn i den sklia med Nord Westen.Nå er jeg nervøs .Få den nye ut og finn en rolig blass hvor du kan longside og laste over dit jordiske gods !! Hilsen nervøs kjøper - Guttorm Sitér dette innlegget Link to post
Chilli Solbris Svart 2.Mars.2014 Del på Facebook Svart 2.Mars.2014 Skal du inn i den sklia med Nord Westen.Nå er jeg nervøs .Få den nye ut og finn en rolig blass hvor du kan longside og laste over dit jordiske gods !! Hilsen nervøs kjøper - Guttorm Er så enig og det tror jeg jaggu selger er også! Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 2.Mars.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.Mars.2014 Tror nok det må bety litt ja.. :-) vi får prøve å organisere no her.. eller gå inn på stille vann. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Gutek Svart 2.Mars.2014 Del på Facebook Svart 2.Mars.2014 Selv uten kontrakt og pengene på konto er jeg allerede begynt å bli redd for Nord Westen.Jeg har ikke noe forhold til Grethe.For meg er den bare Nord Westen.Kanskje han blir omdøpt for jeg føler at denne båten er en hann.Skøyter.skuter og snekker kan være hunkjønn.Nord Westen er en maskulin og flott motorbåt ! Hilsen Guttorm Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.