Jump to content

Hentetråd Molde Oslo

Tom Rør

Recommended Posts

Tom Rør, du må slutte og skrive nå. Det er handling som gjelder. Har hamstret inn til hentetur, og dette bør fortæres før det går ut på dato. Og det passer best for meg denne helgen. Har rigget opp storskjerm og solgt en del billetter til arrangementet.

Hva blir det til?

Redigert av baatsman (see edit history)

Vi sees!

Går vel med 2500 - 3000 liter da, så blir vel 5 - 6 bunkrnger på turen.

Synd jeg er opptatt den helgen, så får ikke følge med når du passerer meg ...

Vil anbefale å bunkre i Fosnavåg før du tar Stadthavet - greit med full tanker i tilfelle det blir mye slingrng.

Blir spennende dette :)

Redigert av dacapo (see edit history)

Jeg anbefaller iallefall og fylle diesel på strusshamn ved askøy båtsenter. er vel muligens den dere refererer til under brua.

Jeg bunkret opp der før min hentetur fra bergen og fylte der for 8,50 pr/L i slutten av November.

Så bunkret vi opp igjen i Egersund til 9,50

PS Jeg loggførte 298NM fra askøy til Langesund da var vi innom egersund,kr.sand og arendal på veien. Så det er ikke snakk om store avstikkere

Redigert av MaSa (see edit history)

Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :)

Nei, det er ikke Askøy Båtsenter jeg refererer til, men dieselfylling rett under broen med kortautomat. Det har vært litt hot konkurranse her mellom en ny aktør og en etablert en. Bra for oss båtfolk! Nå har ikke jeg hatt båt på 1 år så askøyværinger får evnt komme med utfyllende opplysninger og tips. Argos Båtsenter har også hatt rimelig diesel, men det er langt vanskeligere å finne i farta. Og trangt å komme til.

mvh Bergen Dørk

Hva du betaler i diesel må sees opp mot en ferie på hotell i Norge. Og ut i fra dette tror jeg det blir noenlunde det samme. Dette blir en fantastisk tur selv om været i starten blir kanskje en utfordring. Det er utrolig flott kyststrekke som skal passeres, og bruke tid på dette er helt topp.

Viktig at alt ikke måles i penger. Båt koster, og det er det :) Og forøvrig er det en vakker skute som skal hentes. En annen her på forumet henter sin Princess om 2 uker. Bergen

Redigert av baatsman (see edit history)

Vi sees!

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...