baatsman Svart 14.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2014 (redigert) Tom Rør, du må slutte og skrive nå. Det er handling som gjelder. Har hamstret inn til hentetur, og dette bør fortæres før det går ut på dato. Og det passer best for meg denne helgen. Har rigget opp storskjerm og solgt en del billetter til arrangementet. Hva blir det til? Redigert 14.Mars.2014 av baatsman (see edit history) Vi sees! Link to post
dacapo Svart 14.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2014 (redigert) Går vel med 2500 - 3000 liter da, så blir vel 5 - 6 bunkrnger på turen. Synd jeg er opptatt den helgen, så får ikke følge med når du passerer meg ... Vil anbefale å bunkre i Fosnavåg før du tar Stadthavet - greit med full tanker i tilfelle det blir mye slingrng. Blir spennende dette :) Redigert 14.Mars.2014 av dacapo (see edit history) Link to post
Bergen dørk Svart 14.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2014 I Bergen anbefales fylling under Askøybroen på vei inn mot eller ut fra byen. Lenger sør er det vel Egersund dom gjelder på denne siden av Lista. Da har du dekket 2 av x fyllinger. mvh Bergen Dørk Link to post
Bergen dørk Svart 14.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2014 I Bergen anbefales fylling under Askøybroen på vei inn mot eller ut fra byen. Lenger sør er det vel Egersund som gjelder på denne siden av Lista. Da har du dekket 2 av x fyllinger. mvh Bergen Dørk Link to post
Bergen dørk Svart 14.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2014 Beklager tullepost fra mobil! mvh Bergen Dørk Link to post
alphaman Svart 14.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2014 Vi gleder oss til og følge med Link to post
MaSa Svart 14.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2014 (redigert) Jeg anbefaller iallefall og fylle diesel på strusshamn ved askøy båtsenter. er vel muligens den dere refererer til under brua.Jeg bunkret opp der før min hentetur fra bergen og fylte der for 8,50 pr/L i slutten av November. Så bunkret vi opp igjen i Egersund til 9,50 PS Jeg loggførte 298NM fra askøy til Langesund da var vi innom egersund,kr.sand og arendal på veien. Så det er ikke snakk om store avstikkere Redigert 14.Mars.2014 av MaSa (see edit history) Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :) Link to post
Julie III Svart 14.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2014 Jeg anbefaler at du legger ut litt bilder så vi får roet abstinensene våre litt! Link to post
Bergen dørk Svart 14.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2014 Nei, det er ikke Askøy Båtsenter jeg refererer til, men dieselfylling rett under broen med kortautomat. Det har vært litt hot konkurranse her mellom en ny aktør og en etablert en. Bra for oss båtfolk! Nå har ikke jeg hatt båt på 1 år så askøyværinger får evnt komme med utfyllende opplysninger og tips. Argos Båtsenter har også hatt rimelig diesel, men det er langt vanskeligere å finne i farta. Og trangt å komme til. mvh Bergen Dørk Link to post
baatsman Svart 14.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2014 (redigert) Hva du betaler i diesel må sees opp mot en ferie på hotell i Norge. Og ut i fra dette tror jeg det blir noenlunde det samme. Dette blir en fantastisk tur selv om været i starten blir kanskje en utfordring. Det er utrolig flott kyststrekke som skal passeres, og bruke tid på dette er helt topp. Viktig at alt ikke måles i penger. Båt koster, og det er det :) Og forøvrig er det en vakker skute som skal hentes. En annen her på forumet henter sin Princess om 2 uker. Bergen Redigert 14.Mars.2014 av baatsman (see edit history) Vi sees! Link to post
Tom Rør Svart 14.Mars.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2014 Sjekker om bildet kom inn :-) Link to post
Chilli Solbris Svart 14.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2014 Og ja det gjorde det! Riktig lekkert! Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Øya Svart 14.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2014 Flott båt. Man behøver ikke å være lei av den gamle, for å ha lyst på noe nytt. Link to post
MajorAndy Svart 14.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2014 Bare lækkert ...! Link to post
Adi Svart 14.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2014 Om du trenger Diesel eller litt le for vær og vind før du kommer til Bergen er "hardbakke" en fin og skjermet havn på nordsiden av Sognefjorden. Link to post
Adi Svart 14.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2014 http://gjestehavner.batmagasinet.no/hardbakke-hamn/ Link to post
Møkkalasset Svart 14.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2014 Ble dette litt som hopprennet på NRK i dag? Ingen fikk vite noe før lenge etterpå. Er turen i gang? Eller ikke? Link to post
Tom Rør Svart 14.Mars.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2014 Neida :-) Vi drar til Molde Torsdag morgen, og drar enten Torsdag utpå dagen, eller fredag morgen fra Molde.Første stopp er Ålesund, men været bestemmer om vi går over Stadt Fredag eller lørdag. Link to post
Key Freak Svart 14.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2014 Turen starter 21. mars, det står jo i første innlegg i tråden... Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
Tom Rør Svart 14.Mars.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2014 Neste ukes kontor :-) Link to post
Lars H. Svart 14.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2014 Ja, der var det ikke mye å se? Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Tom Rør Svart 14.Mars.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2014 Merkelig. Bildet er på padda mi. :-) Skjønner ikke så mye av det bildetjafset. Link to post
Julie III Svart 14.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2014 Bildet vises bra det... Kjempelekkert kontor! Nå som du har knekt "bildekoden" er det bare å pøse på..! Link to post
Stjerneglimt Svart 14.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 14.Mars.2014 Det var en veldig flott båt og et lekkert kontor. Blir ikke noen plage med overtidstimer der. Årets tur gikk til Danmark. Les blogg her, bla tilbake til 29. mai: http://stjerneglimt.tumblr.com/ Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn