Jump to content

Hentetråd Molde Oslo


Tom Rør

Recommended Posts

Fantastisk flott visuelt dokumentert denne turen, både med live-feed og flotte still-bilder.

Tusen takk til Tom og Snekker'n for en av tidenes hentetråder. Ikke lett å overgå dette....

Også en liten takk til SAP for veldig inspirerendende innspill om rutevalg, kommer godt med i ferieplanleggingen.

Link to post
Share on other sites

Snekkern har gjort et fantastisk stykke arbeid. Gratulerer med tidenes hentetråd. Begge to.

Å Gratulerer med fantastisk båt Tom. Den pyntet virkelig opp i havna her i Arendal. White Lady ville ikke ta inn fenderene ..i håp om at dere snudde.. :-)

Endelig ble det Bobåt

Link to post
Share on other sites

:clap: :clap: :clap:

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Etter en fantastisk underholdning og flott samhold og en vidunderlig "dugnadsånd" langs kysten.... Denne artikkelen fra Aftenposten må bare leses!!!

 

http://www.aftenposten.no/fakta/innsikt/Det-batefulle-folket-7517449.html

 

:lol::lol::cheers:

 

Noen og enhver kjenner seg kanskje igjen??

 

Vi er et eget folkeslag! Kysten rundt!!

 

Lykke til med flott skute Tom Rør! Og grattis med en flott artikkel i landets største avis!! Du er faktisk, sammen med alle andre her inne på førstesiden av Aftenpostens e-utgave!

Redigert av Erikda (see edit history)

Mvh

Solbris II

Båtlivet gir meg de største gleder!  :smiley:
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

Link to post
Share on other sites

Dette er helt utrolig, men som jeg og mange med meg sier: Dette forumet er noe helt for seg selv. En sånn reklame for forumet i landets største avis, er vel fortjent, og forteller at det bor mye bra folk langs kysten, og at vi egentlig er rimelig like hele bunten, uavhengig om vi bor på Frogner, eller på Sula.

Mvh: Tom

Link to post
Share on other sites

God tur hjem Tom og takk for tidenes flotteste reiseskildring. Vi tar gjerne disse naturperlene for gitt, men dere har nok med dette gitt inspirasjon til mange om å reise og oppleve våre vakre farvann. Nå stikker jeg til Lakselv, som statsansatt må'n seile på hverdager og jobbe i helgene for å få endene til å møtes.....

Link to post
Share on other sites

Ønsker deg en fin tur på siste etappe! Igjen takk for turen, det har vært en opplevelse av de sjeldne, sikkert aller mest for dere selv. Å få med seg 9/10 fylker på en uke, i båt, er en prestasjon uten sidestykke. Jeg er mektig imponert! :thumbsup:

Og du, skaff deg en manager nå som du er blitt kjendis! :giggle:

Link to post
Share on other sites

Jeg er rimelig sikker på at artikkelforfatter er BP'er og at han har fulgt med White Lady med Bjørn Løvjomås ombord (takk for korrekturlesinga Tom) og Tom Rør med Snekker'n på ferden..... Jeg tror karen er en av de som har fått en sunket produktivitet som følge at disse to fantastiske hentetrådene! Og i natt etter at Tom og Snekker'n har lagt seg til for natta, bare måtte få noe jobb gjort. Og hva er da bedre en å klare å hente seg inn med den fantastiske greia som dette forumet er. Og han kjenner lusa skikkelig på gangen!! Helt på kornet!!

 

God tur til Tom og datter! Ser at sola skal gjøre siste del til en drømmetur av de sjeldne! :thumbsup::thumbsup:

Redigert av Erikda (see edit history)

Mvh

Solbris II

Båtlivet gir meg de største gleder!  :smiley:
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

Link to post
Share on other sites

Etter en fantastisk underholdning og flott samhold og en vidunderlig "dugnadsånd" langs kysten.... Denne artikkelen fra Aftenposten må bare leses!!!

 

http://www.aftenposten.no/fakta/innsikt/Det-batefulle-folket-7517449.html

 

......

 

Lykke til med flott skute Tom Rør! Og grattis med en flott artikkel i landets største avis!! Du er faktisk, sammen med alle andre her inne på førstesiden av Aftenpostens e-utgave!

 

Det må jeg si! En flott omtale av forumet og av båtfolket.

Buster X med Yamaha 70

Link to post
Share on other sites

Da tar det vel ikke så mane tidene før du er her på Borgen? Fin plass ledig på "kortbryggen" tvers over der vi ligger, se: trudelutt.com/cam

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Takk for reisen og en flott skildring! Takk til dere som deler dette med oss! Mange gode tips til ruter i sommer - takk skal dere ha!

Jeg følger med på sjarmøretappen inn fjorden og "vinker" når dere passerer Moss. :thumbsup:

Om en uke ligger det an til tidenes korteste hentetråd fra Leangbukta til Råde :lol:

Link to post
Share on other sites

Jeg tror jeg så båten til artikkelforfatter liggende på Borgen. Så her er det muligheter for mer omtale. Ikke nok med det, men det er en særdeles hyggelig kar og, både han og kona. Og slik er det med stort sett alle vi møter på sjøen, det er hyggelige mennesker med bruk av sjøen som en helsefaktor.

 

Så hentetråder , diesel og seil burde skrives ut på blå resept :).

 

God tur videre Tom og alle andre. Selv tror jeg Strømstad blir målet idag.

Vi sees!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...