Knude Svart 19.Mars.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2014 Der bygget de i vanelig formstøp 28 fot Sitér dette innlegget Bygger 47 fot Trawler Yacht tegnet av Bruce Roberts Goodson Bygge 47 fot Trawler Yacht fra cd til ferdig båt Link to post
Knude Svart 19.Mars.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2014 Panelbygget povercat på 35 fot tegnet av Godson Sitér dette innlegget Bygger 47 fot Trawler Yacht tegnet av Bruce Roberts Goodson Bygge 47 fot Trawler Yacht fra cd til ferdig båt Link to post
Allan E Svart 19.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2014 Dette ser virkelig fint ut, gleder meg til mer info og bilder om denne skuta. Sitér dette innlegget Link to post
Knude Svart 19.Mars.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2014 De laget alt på plassen. Bolter ble kuttet / puter ble sydd / Sveising av syrefast og stål. Det syrefaste har jeg aldrig sett maken til. Det ble beiset og hånd polert til det ble mye blankere en det vi ser på Norsk produserte båter. De var eget snekkerverksted som laget alle innrednigs detaljer. De hadde ikke noe problem med HMS heller siden det ikke var vegger i verkstedet, bare tak. Og om dette ikke var tilstrekkelig Chris Craft kopi i teak Sitér dette innlegget Bygger 47 fot Trawler Yacht tegnet av Bruce Roberts Goodson Bygge 47 fot Trawler Yacht fra cd til ferdig båt Link to post
Nero II Svart 19.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2014 Siden du setter pris på at det er mange som følger med: Her er en til som stiller seg i beundrernes rekker: Det er utrolig spennende å se hvordan noen tør drømme et så stort prosjekt og så ta det ned og skape drømmebåten sin! Gleder meg til å følge md på fortsettelsen! Sitér dette innlegget Link to post
Knude Svart 19.Mars.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2014 Svar til volfro Vi håper at dette skal bli en sommerbolig når den blir ferdig. Om noen år håper egentlig at vi skal bo ombord fra April og kanskje så lenge som til November. Thailand resten av vinteren. Og ut over det så er jeg så heldig at jeg har ei båtgal kone!!! Sitér dette innlegget Bygger 47 fot Trawler Yacht tegnet av Bruce Roberts Goodson Bygge 47 fot Trawler Yacht fra cd til ferdig båt Link to post
aebi Svart 19.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2014 Ingen bilder fra egen produksjon i kveld Knude? Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 19.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2014 Må si det er fart i trådene til gutta fra Arendal :-) Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Sydvesten Svart 19.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2014 Flott tråd og spennende prosjekt.. Det står respekt at dette, både tiltakslyst og resultat sålangt er upåklagelig Sitér dette innlegget Tar forbehold om skrivefeil i alle mine innlegg, slik at de som utelukkende er opptatt av mine skrivefeil og meg som person kan kose seg med det de kan.. Mine innlegg er også basert på min mening og oppfatning omkring temaer både her på forumet og i samfunnet ellers, dette gjelder også om det ikke er tatt eksplisitt forbehold om det i selve innlegget.. Det er bare de som føler seg underlegne som er beskjedne - de dyktige fryder seg over det de har utførtJohann Wolfgang von Goethe 1749-1832 Link to post
Knude Svart 19.Mars.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2014 Da båten var fraktet til hjemmehavn : Ubekilen ble igjen teltet montert, men denne gangen på en "kjeller" på 1,5 meter for å få tilstrekkelig høyde. Sitér dette innlegget Bygger 47 fot Trawler Yacht tegnet av Bruce Roberts Goodson Bygge 47 fot Trawler Yacht fra cd til ferdig båt Link to post
Knude Svart 19.Mars.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2014 Første bilde innvendig og klar til å bygge overbygget. Den grå blanke flaten er formen som sidene skal støpes på. Overflaten er kryssfiner med blanke plater fra Fbio-Tresbo Sitér dette innlegget Bygger 47 fot Trawler Yacht tegnet av Bruce Roberts Goodson Bygge 47 fot Trawler Yacht fra cd til ferdig båt Link to post
Knude Svart 19.Mars.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2014 Denne serien med bilder er en beskrivelse av hvordan overbygget lages Når formen er vokset så legges det på gelcoat Sitér dette innlegget Bygger 47 fot Trawler Yacht tegnet av Bruce Roberts Goodson Bygge 47 fot Trawler Yacht fra cd til ferdig båt Link to post
Framtia Svart 19.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2014 Når ca ble disse bildene tatt? Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Knude Svart 19.Mars.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2014 Så et lag 450 gr. csm som skal herde Sitér dette innlegget Bygger 47 fot Trawler Yacht tegnet av Bruce Roberts Goodson Bygge 47 fot Trawler Yacht fra cd til ferdig båt Link to post
Knude Svart 19.Mars.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2014 Før opplegg blir alle divinysell flatene målt ut og kuttet. Dette fordi de blir trykket ned i laminatet o opplegget. Det består av 2 lag 600gr. csm + 2 lag kryssaksial matte 600/90 Formax Da blir det seende sånn ut: Sitér dette innlegget Bygger 47 fot Trawler Yacht tegnet av Bruce Roberts Goodson Bygge 47 fot Trawler Yacht fra cd til ferdig båt Link to post
Knude Svart 19.Mars.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2014 (redigert) B/B side av cockpit Ferdig så langt. Redigert 19.Mars.2014 av Knude (see edit history) Sitér dette innlegget Bygger 47 fot Trawler Yacht tegnet av Bruce Roberts Goodson Bygge 47 fot Trawler Yacht fra cd til ferdig båt Link to post
Knude Svart 19.Mars.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Mars.2014 Bildet er S/B side ferdig rettet opp. Den er helt ferdig med stivere før den forlater forma. Sitér dette innlegget Bygger 47 fot Trawler Yacht tegnet av Bruce Roberts Goodson Bygge 47 fot Trawler Yacht fra cd til ferdig båt Link to post
ray Svart 20.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2014 Plagsomt vanedannende denne tråden, vil jo bare ha mere mere mere.... Sitér dette innlegget Prosjekt Princess 35 Link to post
Chilli Solbris Svart 20.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2014 Isolerer du båten slik at den også kan brukes om vinteren? Nok en gang helt fantastisk å følge arbeidet! Sitér dette innlegget Mvh Solbris II Båtlivet gir meg de største gleder! Trenger du noe? www.solbrismaritime.no Link to post
Frode Stiansen Svart 20.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2014 Et helt utrolig flott arbeid, stå på. Sitér dette innlegget Link to post
Fortego Svart 20.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2014 (redigert) Hvor stort støpebord har du? Og hva har du bygd det opp av? Selv har jeg et på 3m x 2,4m som er bygd opp av 5 stk baderompanel med høyglans overflate. Forøvrig morsomt å følge med på en tråd hvor ting blir gjort akkurat slik jeg selv gjør det. Holder på med badeplattform, og den blir også gjort mest mulig ferdig før jeg løsner den fra støpebordet. Redigert 20.Mars.2014 av Fortego (see edit history) Sitér dette innlegget https://baatplassen.no/i/topic/107732-viking-conquest-på-nye-tokt/ Link to post
trulsant Svart 20.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2014 Når du legger på Divyncell, hvordan sikrer du deg at det ikke blir luftlommer i mellom ytterhuden og Divyncellen? En måte jeg tenker er vakumering, men antar det hadde vært omtalt om det var metoden din. Er det rett og slett god og våt matte, så Divyncellen og presse på plass? TA Sitér dette innlegget Link to post
M/B Nordheim Svart 20.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2014 Det eg lurar på er korleis set ein sammen desse platene, butt i butt?, korleis gjer ein det i skøytane? blir det like sterkt som midt på plata? Sitér dette innlegget Westcruiser 37, Mørebas 7200 med BMW D530-VP290DP, Skibsplast 19 Family-ship med VP AQ151-290SP Totalmedlem RS Diagnose: Erklært kronisk båtintressert. Link to post
Allan E Svart 20.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2014 Plata er vel mest av alt et distansemateriale. Men det er jo fint at den isolerer så godt. Disse to lagene på hver sin side av platen lager styrken i denne konstruksjonen. Sitér dette innlegget Link to post
M/B Nordheim Svart 20.Mars.2014 Link til dette innlegget Svart 20.Mars.2014 Plata er vel mest av alt et distansemateriale. Men det er jo fint at den isolerer så godt. Disse to lagene på hver sin side av platen lager styrken i denne konstruksjonen. Den er grei det har eg fått med meg, det eg lurar på er korleis ein får sterke skøytar mellom dei store platene som er ferdigstøypte og korleis ein får fine skøytar utvendig som ikkje synest. Sitér dette innlegget Westcruiser 37, Mørebas 7200 med BMW D530-VP290DP, Skibsplast 19 Family-ship med VP AQ151-290SP Totalmedlem RS Diagnose: Erklært kronisk båtintressert. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.