Jump to content

Tråden for Marex båter

Magne A.

Recommended Posts

Har også Marex 280 med 184hk Yanmar som jeg kjøpte brukt hos Marex fabrikken i fjor. God service og gode erfaringer med båten så langt, fikk prøvd den i dårlig vær bl.a. over lista og Jæren på vei hjem, holdt relativ god fart selv i urolig sjø, veldig god sjøbåt. Anbefaler denne! Marsjfarten vi ligger på ferielastet er rundt 16-17 knop. Liker også spesielt godt utseende på disse båtene, pene, tidløse og ujålete båter med spring i skroget, 770 en likeså.

Båten er super i 7 knop, Magne ! Ikke 8, der liker den seg ikke opp mot 13, men 14+ er ok. Vi kjører ca halve sesongen i 7 knop. Koser oss underveis. Det er jo det som er så fint, at man kan legge den i halvplan 16-17 knop, fullt lastet med familie, jolle, utstyr og fulle tanker. Det som før tok 2 timer, tar 1. Det merkes :-) Slogmåken kjøpte samtidig den båten som jeg hadde i backup, om den jeg ville ha ble solgt, akkurat samme båten og maskin. Tipper han gleder seg like mye til sesongen som meg ?

Kanskje vi får til en samling med 280'er en gang, etter at Benji ha kjøpt seg sin :-)?

Kanskje vi får til en samling med 280'er en gang, etter at Benji ha kjøpt seg sin :-)?

Det hadde jo vært hyggelig, både med 280 og samlimg.

Må innrømme atr det er en båt som tiltaler meg, ikke minst for at kvaliteten på Marex sine båter bruker å være veldig veldg bra.

Spørs om jeg ikke må ta en sniktitt i Rest en dag Worry, spess om jeg har kona i nærheten, da er mye gjort.

Treff hørtes veldig artig ut, kanskje jeg kan få være sånn aspirant, eller rookie heter det vel med en 770 Consul.

LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl

De tar min gamle i innbytte ja, jeg regner med at dette er finn.no knop og har også fått opplyst litt om dette lenger opp i denne tråden, så motoraltarnativet er en side og det behagelige ved å bytte båt på denne måten å slippe prosessen med salg av gammel båt er den andre.... spennende blir det likevel og vi gleder oss veldig til ferdig oppredd seng.....

Redigert av Magne A. (see edit history)

TAMD31P er en super maskin ! Uansett hva den sitter i ! Du vil komme til å bli veldig glad i denne båten, om handelen ordner seg. Det er en grunn til at disse båtene som regel har svært få tidligere eiere. De beholdes lenge ! En annen ting er at om du spør tidligere eiere om deres erfaring med båten, er det bare positive erfaringer. Noen sågar innrømmer at de angrer på at de solgte den, for erstatteren var så mye dyrere i drift :-)

Om du kan leve med å måtte flytte sitteputa før du går inn, så er mye gjort ! Jeg skal ha min i 7-8 år, når ingen unger vil bli med mer. Da skal jeg ha Saga 315/325 eller Nimbus 320 Coupe, med skyvedør bak. Greit å ha planer :-) Ønsker deg lykke til, Magne, og håper det blir 280 på deg også !

Nå banner du i kjerka her Worry.

Saga/Nimbus - det har vi aldrig hørt om.

Jeg regner med å ha gikt da, skjønner du.. Marex har ingen med skyvedør og aksling. DET ER DUMT (om dere på Marex leser tråden :-))

Men fram til gikta kommer, Marex er best ! :-) Hyggelig å hilse på, Benji ! Brækast !

(Edit. Saga og Nimbus er vel ikke banning ? Det er bra ting, og vi som har Marex vet jo forskjellen på bra og dårlig :-))

(Edit igjen. Ser Marex har 375 på gang, sjekk webben deres. Den har skyvedør og aksel... og koster .. 4? )

Redigert av Worry II (see edit history)

Hvilken båt er det du har idag?

Har en Skagerak 720 / Diana 700 snekke.

Jeg skal ha min i 7-8 år, når ingen unger vil bli med mer. Da skal jeg ha Saga 315/325 eller Nimbus 320 Coupe, med skyvedør bak. Greit å ha planer :-) Ønsker deg lykke til, Magne, og håper det blir 280 på deg også !

Satser også på å ha denne endel år før det vil tvinge seg på båt med dør , ha ha....

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...