Jump to content

Tråden for Marex båter


Magne A.

Recommended Posts

Ikke AIS, nei. Har havn i Moss. Hvilket område skal skipet ditt ligge i? Hvor går helgeturene fremover? Kanske kan samle en 280-gjeng i løpet av sommeren..? Jeg ligger for øyeblikket i Solbukta ved Fredrikstad og koser meg masse, sammen med trawleren til All in. Er vel snart lov å ta en før-middags-øl snart, nå ?

Link to post
Share on other sites

Ikke AIS, nei. Har havn i Moss. Hvilket område skal skipet ditt ligge i? Hvor går helgeturene fremover? Kanske kan samle en 280-gjeng i løpet av sommeren..? Jeg ligger for øyeblikket i Solbukta ved Fredrikstad og koser meg masse, sammen med trawleren til All in. Er vel snart lov å ta en før-middags-øl snart, nå ?

Båten blir liggende innerst i Oslo, har vært ganske mye i området rundt Håøya , men nå øker jo helgeradiusen endel så kansje en en komme seg nedenfor drøbaksundet noen helger også... :-)

Kos dere videre, er ikke misunnelig jeg....spådd finfint vær også nå.....neida,, er ikke misunnelig......bare litt,,,,,

Link to post
Share on other sites

Ja, de selges nå unna disse Marex 280 - båtene. Nå er denne også solgt: http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=47167164

Flere med god smak :-), for vår del har vi et håp om å få overlevert etter helgen en gang, har tenkt og gå for ny jolle, en Mercury 250 enduro som jeg tror vil passe godt bakpå.... nå er ventesyken ganske prekær...... :-)

Link to post
Share on other sites

Hei Marex eiere !

 

Jeg har pt min Friendship 32 ute for salg og en potensiell kunde har ringt Marex for å høre om hva han bør se etter på en båt fra 1983 av denne typen.

Iflg Marex var det spesielt viktig å se etter lekasje rundt vinduene på Friendshipen, da "ompakking" (?) av disse ville kunne koste mellom 60 til 70 tusen kroner ! :rolleyes:

 

Kan dette virkelig være sant ??

 

Nå er mine vinduer tette, men potensielle kunder blir jo vettaskremt av slike priser hvis det stemmer.

Noen med erfaringer angående vinduene på Friendshipen ?

42 Trawler Europa Style 2 x 180 hk Cummins m/turbo + 11' Rib m 10hk(15) Mercury Viking

Hjemmehørende i Kristiansand S

Link to post
Share on other sites

Må ha vært en pris som tilsa at båten ble levert et verksted og overlatt til folk med timepris som suger lommeboken tørr kjappere en en Rulepumpe i en jolle ! :giggle:

42 Trawler Europa Style 2 x 180 hk Cummins m/turbo + 11' Rib m 10hk(15) Mercury Viking

Hjemmehørende i Kristiansand S

Link to post
Share on other sites

Hei. Kjøpte en Marex 32 i januar som iflg. tidligere eier hadde flere lekkasjer i overbygg (takluker og vinduer). Innredningen bærer preg av dette. Kjøpte avfukter og fant kun lekkasje i skjøt mellom overbygg og skrog. Har fikset dette nå og kan da begynne oppgradering innvendig.

Link to post
Share on other sites

Istedet for å gå i tog i dag har jeg fått installert trimflapsindikator i min 350 CC. Giverne ble montert på trimflaps-sylindrene før uttak i mars.

 

Trekking av kablene fra flapsene og frem til panelet medførte en del slangemenneske virksomhet. Men det gikk etter hvert bra.

 

Demonterte først flapstrimmeren og drevtrimmeren fra panelet. Måtte kutte noen kabler for å få de ut. Monterte så flapstrimmeren og den nye indikatoren der drevtrimmeren tidligere sto. Sparte ut større hull for flapstrimmeren og boret to 6 mm hull for feste av indikatoren, ble litt arbeide med å skjøte alle kablene jeg hadde kuttet. Flapstrimmerne skal flyttes litt mere til høyre for indikatoren enn bildet viser for estetikken sin skyld.

 

Monterte deretter drevtrimmeren der flapstrimmeren tidligere sto. Den passet perfekt i hullet og på platen forøvrig. Dessuten så er plasseringen og opereringen av flapstrimmeren mer naturlig nå.

Har bare tørrkjørt systemet foreløpig og det ser lovende ut. Tipper at Marex har dette som standard om ikke lenge.

 

img_5150.jpg

 

 

KAT

Redigert av KAT (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Jeg kjøpte kit for flapsindikator til eksisterende trimflaps.

Kit,et besto av nytt sett av den øvre del av flapssylinderen inkl. kabler som skulle føres frem til indikatoren. Boret nytt hull ved siden av hullet for hydraulikken. Er klar over at noen har utvendige slanger for hydraulikken men på min versjon så føres hydraulikkrørene i senter av skroginnfestningene gjennom hekken og kan ikke sees fra utsiden.

 

KAT

Link to post
Share on other sites

På vei av ferja på morgenen i dag, så titter jeg som vanlig inn over gjestehavna i Horten, og der ligger det en hvit og fin 370, skiller seg ut tvert med form og fasong - pen båt.

Drømmer kan ingen ta fra en tror jeg (nb ikke nevn detfor en politiker for da blir det sikert gjort noe med det og)

LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl

Link to post
Share on other sites

Våte drømmer kan en vel trygt kalle det Worry.

Ser at prisen ligger godt også utenlands - kanskje ikke så ille gæli i Norge lelle da.

 

Skal en tur til Cannes i september Worry, og der er det vist også noen båter på utstillingen, men trolig ikke fine Marex`r

LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl

Link to post
Share on other sites

Båten ble satt på vannet idag men noen hadde løsnet en gjenomføring for føler til ekkolodd og ikke gjort seg ferdig,,,og da kommer vann inn.. :nonod: .

Heldigvis er de såpass proffe at de sjekket ved start av motor slik at den ble tatt opp igjen før den fikk forlatt trucken og vannet kom aldri opp til motor.

Marinaen skulle forsøke å få det ordnet til imorgen slik at det blir prøving og overtagelse med innflytting imorgen ettermiddag.....

Link to post
Share on other sites

Da er vi på vannet med Marex'n og det meste ser ut til å fungere, vurderer vel å skifte ut Engbo ankeret og kansje et ekkolodd av typen som skanner forover.

Får prøve ut litt og se....

En artig tilfeldighet var at jeg traff et båtplassen medlem som lå på andre siden av brygga , en hyggelig SAP_2000 som slo av en liten prat. :flag_bp:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...