Jump to content

Tråden for Marex båter


Magne A.

Recommended Posts

280 bredde er rankt, ja.. Fordelen er at det holder med 3-meters plass. Jeg kjører ytterst sjelden med under halv tank på diesel og vann, men det er klart, etter en uke i uthavn, kan dette synes, men er ikke et problem i mine øyne. Det er jo ikke snakk om "mye" krenging. Men om du forbruker 100 liter vann og legger på 100 liter septik på andre siden, så merkes det. Men av egen erfaring er det sjelden man ligger lenger enn 1 uke på samme plassen.. Jeg synes uansett at det er innenfor det akseptable. Merkes ikke under gange, grunnet flaps.

Når det gjelder forkabinen, her er det for dårlig plass til 2 voksne ! Det går, men det blir litt snaut. Jeg har tvillinger på 17 år som ligger der, de er vandt med det. Går fint med 1 voksen på 2 meter +, om man ligger på skrå.

Link to post
Share on other sites

Sover du på den i stua også for alltid å ha båtfølelsen? :wink:

 

:lol: Ble tatt på fersken her.. Neida, det ble litt for trangt på gulvet i kjellerstua for jobben, bare. Jeg har ikke målene for hånd, beklager. Men madammen og jeg synes plassen er stor nok. Det er en gaske luftig og romslig aktercabin også. (himmelrike contra 770 Holidayen) Jeg er 186 cm, men det hadde ikke vært noe problem om jeg var 10 cm høyere..

 

Edit; bredden er 135 cm.

Redigert av Worry II (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Flott ny Marex 2004-modell lagt ut på finn i dag:

http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=47733405

 

med 184 HK Yanmar.

Så strøken ut den, jeg skal ut å se på den på Fornebu imorgen, har snakket med megler og foreslått 475.....

Må se over og se om det er noe å sette fingeren på....må også se litt etter hvordan den er i forhold til midlertidig liggeplass for to i forkabin, jeg har egentlig tenkt at det er plass til to der for en natt eller to....

Link to post
Share on other sites

Du får holde oss oppdatert, men jeg ville aldri foreslått pris før du har gått gjennom og besiktiget båten. Det kan slå begge veier. Bedre kort på hånden å forhandle på når du vet hva du har for deg, og du slipper å bli oppfattet som useriøs, hvis du bommer godt på budet.

 

Lykke til!

 

Edit: Beklager - nå misforsto jeg. Du snakker jo om en annen båt. Glem det jeg sier ovenfor......

Redigert av Bergen dørk (see edit history)

mvh Bergen Dørk

Link to post
Share on other sites

Da er båten som ligger på Fornebu tatt i øysyn, den er ikke strøken - en ripe i gelcoat styrbord side og i tapedekorstriper - et løsnet sete på styrplass og døren til akterkabinen er skadet, men greit reparerbar - så ikke mer avskrekkende enn at det kan bli handel ...

Motoren har fått ny impeller på 945 timer (nå gått 1045) samt kjøler er renset

Er det andre ting som burde vært gjort tro - har ikke fått satt meg inn i detaljene om denne motoren enda....

Gamlebåten er lagt ut på finn og selges til det markedet er villig til å gi.... :-)

Link to post
Share on other sites

Spennende, Magne ! Pass på at ikke gassføttene under setet er defekte. Om stolen er løs kan det være no der. Den er høydejusterbar og koster 5.500,- Ellers sjekk for vann i dørken. Noen har dårlig pakning der aksel går ut. Kommer ikke på så mye i farten, men kvalitetenen er jo ellers utmerket på disse ! Lykke til med salget av den gamle!

Redigert av Worry II (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Er det ikke smart å sjekke oljen (se at den er svart og normal), se etter oljelekkasjer (spesielt etter prøvetur), sjekke kjølevæske og evnt sinkanoder? Jeg er alltid skeptisk når det flyter olje og vann i kjølen. Be om at dette tørkes opp og prøv båten etter dette, med påfølgende inspeksjon.

 

Lykke til!

mvh Bergen Dørk

Link to post
Share on other sites

Takk for gode tips, megler holder jo igjen en del av kjøpesummen så dette skal sjekkes grundig ved evt. overtagelse.

Tror jammen jeg skal skrive ned en liten sjekkliste - fort gjort å glemme noe...

Snekka ble solgt råfort første dag til prisantydning så nå går det nok mot kjøp av denne , begynner og krible littegrann, ... :-)))

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...