Jump to content

Tråden for Marex båter


Magne A.

Recommended Posts

Den ser da helt strøken ut , veldig fin er den :-)

Kan nok nærme seg noe nå, hvor stor jolle kan en ha bakpå tro? Går det med 9 fot eller blir den vel stor.... ?

(det er en liten mulighet for at vi blir eiere til påske.....forrige eier vil gjerne klargjøre den først og vil ikke stresse han for mye...)

Redigert av Magne A. (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Kan nok nærme seg noe nå, hvor stor jolle kan en ha bakpå tro? Går det med 9 fot eller blir den vel stor.... ?

(det er en liten mulighet for at vi blir eiere til påske.....forrige eier vil gjerne klargjøre den først og vil ikke stresse han for mye...)

Høres bra ut dette, Magne ! Spennende !

 

Jeg har Zodiac 265 bakpå:

 

bilde

Link to post
Share on other sites

Er det lov å spørre hva du måtte gi for den fine båten din ifjor, Worry?

Det er ikke så enkelt å svare på det, faktisk. En ting er hva han jeg kjøpte den av fikk, men det var en del ting jeg måtte gjøre med den i etterkant som jeg visste om ved kjøp. Så om jeg sier 500, uten jolla, så er det nær sannheten.

Link to post
Share on other sites

Akkurat. Var dette grunnet manglende vedlikehold, eller hur?

Naai.. ikke direkte, men den hadde vert stjålet og plyndret for noen år siden, kort fortalt.. Mye er byttet, men noen mangler dro ned noe. Men, i mitt hode er en 2002 modell 280 Holiday ikke værd mer enn 500-520' uansett om den er strøken. Tror vi må erkjenne det nå i 2014. Det er nok der de bør ligge. Fetter sin 1996-modell ble solgt av Marex på Vettre i fjor for 370.000,- Så man kan prøve å prise det man ønsker, men hva man til slutt selger for er nok noe annet, som regel ?

Min er på god vei til å bli strøken, men det er 2 år til jeg har den på merket, der jeg mener den er strøken :-)

Båt er hobby, og du verden for en super hobby ! :-)

Link to post
Share on other sites

 

Edit. en solgt ser jeg...

Ja, vi er flere som holder øynene åpne for deg nå, Magne. Den med eier i Ås, lå ute i hele fjor, litt for høy pris, nå gikk den etter at han satt 498'. Den så fin ut ! Men, våren er ung.. Til info, i fjor ble det lagt ut 7 280'er, 5 ble solgt.

Link to post
Share on other sites

Jeg fortsetter og følge med men bør nok trolig selge ei snekke først slik at jeg ikke blir sittende med to båter, men vist den rette muligheten byr seg selger jeg snekka etterpå desto billigere... :-) det er helt klart at dette er båtetypen både jeg og fruen har lyst på....

 

Da er nok den som ligger i Bergen betydelig overpriset!

Enig, ser bra ut men er flere år eldre enn de andre....

Link to post
Share on other sites

Hiver meg på mer jeg.

 

Har en 290SC fra 2007 på 5te året nå. Byttet rederinnne på veien så båten har fungert meget bra med kun meg og 2 barn. Nå ser jeg at jeg kommer til et krysningspunkt veeldig snart. Ny rederinne med større krav til komfort gjør båte fort liten, spesielt med 2 små barn i tillegg.

 

Har sett på 350CC med lengsel i blikket leeenge men er litt mer usikker nå. 370AFT er alt for dyr så har begynt å titte mer utenfor Marex verdenen men ender fort tilbake da jeg er utrolig glad i løsningene de har.

 

Taim wil sjåv!

Link to post
Share on other sites

Da er vi i samme... båt :smiley: Grattis med ny madam ! :wink: Men du vet, den forbaskede 6. sengeplassen. Om man skal kjøpe båt etter den, blir det dyrt ! Sun 33 er vel den jeg fant som hadde 6 senger innefor fornuftig pris.. Men her er det ingen Marex som dekker behovet, om man ikke ser på solsenga som "seng", da.

Link to post
Share on other sites

Takk takk: :smiley: . Ser jeg skrev litt feil også, behovet er kun 5 plasser så det finnes alternativer (hun har kunn ett barn i "tur alder" igjen)...men dyre.

 

Sett på Nor Star 350 men likte den rett og slett ikke.

 

Faktisk er Skilsø 33 sport den som passer best, både finansielt og sengemessig. Skal se litt nærmere på den i løpet av våre tenker jeg....men ikke bare bare å få solgt den gamle.

Link to post
Share on other sites

Hvordan oppleves uteplassen på 280? Ser veldig trang ut på bilder...

 

Jeg opplever den som grei nok. Det blir trangt når man slår ut bordet, men da er det jo plass til ganske mange rundt bordet også. Bedre enn i 770 Holiday i allefall. Men det er jo en smal båt, så trangt blir det ! Man må holde seg slank :lol:

Link to post
Share on other sites

Er Marex 280 rank? Jeg har forstått det slik at dieseltank ligger på samme side som toalett og førerposisjon (?) og at vanntank ligger plassert på babord side. Når vanntank er full og dieseltank etterhvert "tappes" kan båten komme i ubalanse eller ligge litt skjevt? Stemmer dette? Og hvordan håndterer dere dette? Skjønner at flapser kan benyttes for å fikse det i fart, en synes det virker noe tungvindt. Det er heller ikke pent når en båt ligger i havn "skjev i sjøen". Skjønner at forholdet mellom vanntank og dieseltank kan konfigureres kontinuerlig, men det virker litt tungvindt. Har jo hatt ballast i andre båter for å rette opp denne type ting, men hva gjør dere?

 

Vet noen målene køyene i forkabinen når en lager til med innleggspute og greier? Blir det 2 meter eller mer?

Redigert av Bergen dørk (see edit history)

mvh Bergen Dørk

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...