Jump to content

Tråden for Marex båter

Magne A.

Recommended Posts

• 1 måned senere...
  • 4 måneder senere...

På mandag denne uka kjøpte kona og jeg en Marex 280 holiday med Yanmar 184hk.

På tirsdag tok jeg og Komodo bussen til Kr.sand for å kjøre båten fra Kr.sand til Skjebergkilen. 

Vi startet kl 0900 på onsdag og i litt friskt vær ble det mye innaskjærs. Vi stoppet for bunkring i Arendal og dro videre på innsiden Tromøya og innsiden Jomfruland til Stavern der vi tilbrakte natten. 

I dag kl 1100 tok vi fatt på siste del av etappen og etter å ha sluppet av Komodo på Hvaler, tok jeg siste del inn til Skjebergkilen i flatt vann alene. 

En flott tur og fornøyd båteier klappet til kai kl 1600. 

Ca. 144nm tilbakelagt

Redigert av VegJoh (see edit history)

D5L

Skibsplast 14 | Hobby 445 Exclusive | Uttern D55 | Askeladden 705 Voyager | Marex 280 Holiday | HR 435 | Viksund 310 St.cruz

• 1 år senere...
  • 5 år senere...
Marex king skrev for 4 timer siden:

Hallo jeg har en marex snekke 24 fot vilke side ska jeg fylle disel og hvor stor er tanken?

Dette er en såpass gammel båt at det nok ikke er fasitsvar på dette. Følg slangen på innsiden på begge sider, så ser du hva som går hvor. Båten kan være bygget om flere ganger og det kan være halvfabrikat. Eller stikk ett tau nedi om du kommer dypt nok, og lukt. Fyll for all del ikke vann i dieseltanken. Ha du vannkraner, så kan du følge slangene fra disse frem til tanken. Da vet du hva som er hva.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...