Jump to content

Tråden for Marex båter


Magne A.

Recommended Posts

  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...

Da blei det 2011 mod Marex 370 ACC.... En verdig arvtaker til Balticen som selges til våren! Vi henter Marexen til Påske, mye som taler for at det ikke blir fjellet i år!

 

 

Gratulerer med ny båt. Jeg venter lillebroren, Marex 320 ACC, levert etter påske. Dette blir en fin båt sommer.

 

Gratulerer begge med flotte båter, håper dere kan oppdatere i tråden med erfaringer etterhvert. :cheers_wine:

Hva slags maskiner er montert i deres utgaver ?

Link to post
Share on other sites

Er det noen med 290 som har tatt ned serviceluka i taket på toalettet. Min sitter dønn fast, uten at jeg kan se noen grunn til det. Er det noe annet en skruene som holder den, eller har den bare satt seg. Jeg vil helst ikke bruke kiler, da jeg er redd for taktrekket. Jeg vurderer en trekkhammer gjennom ledningshullet til lampa, men er veldig klar for gode råd på dette stadiet. Jeg tenkte å få ut turtelleren for å bytte timetellerdisplay, og eneste veien til instrumentene blir vel gjennom denne luka.

Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...

Laste opp til mine bilder først og så når du skal legge det inn i et innlegg klikker  du på bildet og velger kopier for og kopiere linken, klikker på" image-knappen"

og limer inn linken - slik har jeg gjort men om det er fasiten vet jeg ikke.....vi vil ha bilde :-)

Link to post
Share on other sites

Hei.

Nå er det tid for vårstellet på 77'n. Da jeg må jeg spørre og grave litt igjen :). Er det greit med Biltema olje på yanmar 4lh/hte?. Ytterst på akslingen etter propellen sitter det en zink som jeg tenkte å skifte ut. Er denne skrudd på? gjenga innvendig eller gjenger på aksling? dimensjon?

 

Kommer et nytt familiemedlem snart også, er det noen som har erfaring med spebarn i båt og hva slags sikring som er best. Eller bør man vente til de er vest klare? (eller fins det kanskje vest for de bittesmå også?

 

Spenningen stiger kjenner jeg. Håper værgudene er med oss denne sommeren så det blir mange flotte turer :)

Link to post
Share on other sites

Hei

Brukte Biltema 15w - 40 på min Yanmar 4jhdtbe uten problemer, pass på at oljen tilfredsstiller kravene i API som står til motoren. Ytterst etter propell sitter det en sink som vanligvis sitter med en settskrue - umbrako. Kjøp en ny etter målene på diameter på akselen din.

LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...