Jump to content

Tråden for Marex båter


Magne A.

Recommended Posts

Og der kom svaret jeg tenkte fra Worry, mente han hadde sin på 3m plass..

 

Gratulerer med ny båt Worry, Rivieraen er en av de mest interesante i sin klasse !  :cheers_wine:

Håper du kan fortsette å bidra i denne tråden?

Har du solgt 280'n til akseptabel pris eller fikk du Rivieraen til veldig bra pris ?

Redigert av Magne A. (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Takk for det, Magne !

Solgt billig og kjøpt dyrt, er nok sannheten :giggle:  Så Rivieraen kom ut med akkurat den maskinen jeg ville ha og pakka jeg trengte. Da matte det smies mens jernet var varmt :sweat:

Hadde flere interresenter på Marexen, så den trengte jeg ikke legge på Finn engang. Gjelder å kjøpe kurante og populære båter :thumbsup:

Klart jeg følger denne og andre Marex-trader. Det er jo kongebåter !

Link to post
Share on other sites

Takker ! Måtte desverre forlate Marex, da de ikke har løsningen med skyvedør og en plass I solen under gange. Men-men, Marex er bra !

 

Er vel på sin plass med et gratulerer, men nevner sånn i farten - Marex 375 - men kanskje ved en senere anledning.

925 er en nydelig båt, og du kommer til å nyte den i fulle drag.

Grattis til deg og rederinnen.

LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

Grattis med ny båt worry. Jeg har tenkt en del på å bytte ut kalesja forran targaen i min 280 holiday med en hardtopp. Er det noen som har gjort det? Evn hvem skal jeg kontakte for å få tak i en ny/ eller brukt?

Helly hansen har jeg kjøpt kalesje fra,

 

Vår Holiday er nå på land, huff. Men er igang med vedlikehold og har skiftet impeller...Den gamle hadde gått ca 400 timer men var veldig fin så den kan helt klart gå 500 timer på Yanmar 4lha...

Link to post
Share on other sites

Grattis med ny båt worry. Jeg har tenkt en del på å bytte ut kalesja forran targaen i min 280 holiday med en hardtopp. Er det noen som har gjort det? Evn hvem skal jeg kontakte for å få tak i en ny/ eller brukt?

Sjekk med Marex, de har muligens en hardtop liggende. Om noen trenger en ubetydelig brukt kalesje, sjekk finn kode 64152518.

Link to post
Share on other sites

Helly hansen har jeg kjøpt kalesje fra,

 

Vår Holiday er nå på land, huff. Men er igang med vedlikehold og har skiftet impeller...Den gamle hadde gått ca 400 timer men var veldig fin så den kan helt klart gå 500 timer på Yanmar 4lha...

Obs. leste inlegget litt fort der, bytte til hardtopp, er nok best å forhøre seg hos Marex da ja, er vel samme vinduet så det bør jo være mulig....

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Å les mange av  innleggene om Marex 280 er nesten som om at en erklært kristen leser Bibelen. Halleljuastemningen har ingen sperre.

Men for å være edruelig; har hatt både 770 og 290, og er ikke fremmed for en 280. Men hva kommer det av at en 280 er lettere å selge enn en 290 ? Og prismessig ser det ut som 280 også har høy bruktpris sammenliknet med 290, om en ser på hva nyprisen var.

Dette er noe jeg påstår, etter at jeg har fulgt litt med i markedet.

Og jeg har merket meg at det nærmest er "nødvendig" å ha en Yanmar 184 hk, ifølge kjennerne. Men dette er det tydeligvis ikke som mange av på bruktmarkedet, ihvertfall er det få som har vært innom Finn.

Link to post
Share on other sites

 Men hva kommer det av at en 280 er lettere å selge enn en 290 ? 

 

Jeg tror svaret er enkelt. Aksling contra drev-båt. Rimeligere og enklere vedlikehold. Ellers er det 2 Ganske forskjellige båter dette, så nesten urettferdig å sammenlikne de. Begge har sine fordeler og ulemper. En ulempe på 280 er at det blir mye tråkking i putene, ellers en superenkel og rimelig båt å eie.

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...

Godt nytt år !

 

Bortsett fra bytting av vv-bereder har høsten for meg gått uten store prosjekter, 

Byttet tanken pga at den ikke varmet opp vha 220 V. 

 

1451647602.jpg

 

Denne var veldig grei å få plassert (15 L, slim med blandeventil), kunne bruke to av de gamle hullene fra Ardic'en som satt der før og slangene var bare å sette på som de var.

 

Har også et spørsmål til de som har hatt skewback propell på en Marex 280 Holiday med Yanmar 184 Hk.

Noen som husker dimmensjonene / data på riktig propell ?

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...