Jump to content

baug/hekk truster, ikke bruk dem før behovet er der....


Erica100

Recommended Posts

Ser det er veldig mange som søker etter hjelp mhht hvordan montere og bruk av hekk/baug truster. All ære til de av dere som gir hjelp, men for min egen del, så skjønner jeg ikke hvorfor det skal være trustere i alle ender av båten.....når man ligger fortøyd til en havn og man hører trusterene gå ca 1 nm før man komme til havn....hmmm her er det masse erfaring som kommer tenker jeg.....greit at vi skal ha det så behagelig som mulig, meeeeen.... er nok sikkert bare meg som mener at å kunne manøvrere skuta er vel et minimum, ikke la oss alle se ut som alejandro fuentes. Ikke noe vondt ment til noen enten dere har trustere eller ikke, bare ikke bruk dem før behovet er der....off vet det kommer mange sure kommentarer nå, men meningen er ikke å støte noen....

 

Hei Erica 100.. jeg har også sittet på fingrene lenge nok nå, Kunne du være så vennlig å evt. forklare litt mer inngående hvordan og når jeg bør bruke min baug og hekktruster? Er det noe vindretninger, avstand til DYRE store båter inne i trange havner, bølgehøyder, strøm osv du mener er gode retningslinjer for bruk av trustere? Er det ok for deg at jeg bruker dem mens jeg ligger i litt strøm eller litt vind og venter på at kona gjør fortøyninger og fendre klar? eller bør jeg kanskje droppe dette? og hold deg og roret ditt fast nå for nå skal jeg banne i kjerka: Jeg har fjernkontroll til dem begge rundt halsen..Tenk det... fjernkontroll!! og den bruker jeg til og med midtfjords når jeg får lyst! hahahaha Hvorfor skriver du noe så dumt hvis du ikke vil støte noen? for jeg kjenner jeg rett og slett blir irritert av sånne rare utsagn fra manøvrerings eksperter som deg da jeg faktisk trenger trøsterne mine både nå og da. (har nok hatt et hundretalls landinger i år UTEN en eneste LITT hard dunk på grunn av trustere) Siden du mener det er et minimum og manøvrere skuta så får jeg vel bringe kone og barn den triste nyheten at skipper kunetrorogpropell har sagt vi må selge vår elskede båt fordi pappa trolig kunne irritere noen med trusterene når vi er på tur

Link to post
Share on other sites

Bikkjene som skvakker tidlig om mårra'n bør vente til folk har våknet. De med V8 bensin bør vente med å starte til midt på dagen. Barn med joller kan ro. Brygger som skrangler bør forbys. Måker......måker..... herreguuuuuud måker!!! Seilbåter trenger ikke bruke motor, før hadde vi bare seil....

Link to post
Share on other sites

Ikke lenge til sommeren. Bruk utstyret etter behov. Og det er forskjellig. Til våren installerer jeg hekkthrustler, og har tenkt og bruke den ved behov. Hvis noen synes det støtende: spiller ingen rolle, dette er en evgjørelse jeg tar selv. Ingen bør spørre om tillatelse til dette. Har selvfølgelig møtt personer som bruker thrustler veldig tidlig. Men da tenker jeg dette er noen som trenger trening. Så istedenfor å møte andre med kald skulder hjelp til. Da blir alt så mye bedre.

 

Kos dere og riktig god Jul.

Vi sees!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...