Jump to content

Endelig båt igjen 27 fot (prosjekt)


Geir Hel

Recommended Posts

Etter noen båtløse år så klarte eg ikke å holde meg lenger og kjøpte 27 fot plastbåt av te nå ukjent merke.

 

 

Taket blåste av,så derfor presening.

 

 

bilde

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

bilde

 

 

 

 

 

 

Motoren ein ford 68 hk

 

 

 

bilde

 

 

 

 

 

 

 

Det kommer bilder innvendig etterhvert som eg jobber med den, første mål er å få ting opp å gå til før påske så eg kan sjøsette den.

 

 

 

 

I går tok eg denne med hjem til vask

 

 

 

 

bilde

 

 

 

 

 

Ble litt bedre her

 

 

 

 

bilde

 

 

 

 

 

 

I dag tømte eg båten for masse vann som har kommet inn siden båten ligge litt for høyt bak,å da hjelper det ikke med selvlensene dekk når det bare er drenering bak.

 

Det blir bunnsmørning og zink bytte i uka som kommer,og kansje innvendig kjølvask

Endelig båt igjen

Link to post
Share on other sites

Grattis med prosjekt, Geir ! :-)

Takker

 

Gratulerer med ny båt,og lykke til. Håper du oppdaterer oss underveis.

 

Takker oppdatering blir det

Takk og lov, endelig plast... :pray:

 

Gratulerer med ny båt Geir, skroget minner om Sagen.

 

Takker. Happy for at det ble såpass stor plastbåt. Og takke for sagen tipset

Har aldri hørt om et tak som blir blåst av.., må jo ha vært festet extremt dårlig ??

4 5 år siden eg var ombord båten sist,så eg husker ikke hvordan taket var festa.Båten er ikke blitt brukt på 4 5 år så event vaninntrenging gjør finerplater ganske ganske bløte til ein storm kommer.

Endelig båt igjen

Link to post
Share on other sites

Gratulerer med ny båt. Plast er sutalaust :-)

Antar at du skal lage nytt tak då, eller er det gamle taket mulig å sette på igjenn ?

Takker. Nei taket blåste på sjøen å er bortevekk,så det blir nytt tak ja

 

Blir spennende å følge med prosjektet ditt Geir! Stå på! :flag_bp:

Takker

Endelig båt igjen

Link to post
Share on other sites

Ble seint ferdig på jobb,så eg har ikke gjort noe med båten,men har kjøpt bunnsmørning malerkoster maleruller og zink.

Fikk også klarsignal for å kjøpe ekkolodd,så eg får lete etter noe til rundt 5 tusen,bør vise bunnen bra til ca 30 meters dybde. Noen som har tips? han får rabatt på Lowrance og raymarine

Redigert av Geir Hel (see edit history)

Endelig båt igjen

Link to post
Share on other sites

Prioriteringsrekkefølgen står det respekt av. Dersom det skulle mot formodning stå en furunosko i båten ligger det et godt lodd på finn til 1500. Misunnelig på at du går for dragonfly, men må du ikke legge mellom mer penger og oppgradere fra hekksvinger? Funker det med aksling?

Link to post
Share on other sites

Misunnelig på at du går for dragonfly, men må du ikke legge mellom mer penger og oppgradere fra hekksvinger? Funker det med aksling?

Eg har tenkt ut ein plan på montering av svingeren på flapsen nesten helt til skroget,tenkte på å skjære litt i flapsen slik at svingeren ikke stikke ut på siden.

Er på tenke stadiet enda ang svinger og om eg ska priotere dragonfly kjøpet i det hele tatt nå før sommer. (båten skal opp igjen for å klargjøre for hummerfiske. Da blir det garantert dragonfly)

 

Ps du kan få lov å linke te loddet på finn

Redigert av Geir Hel (see edit history)

Endelig båt igjen

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...