Jump to content

Endelig båt igjen 27 fot (prosjekt)


Geir Hel

Recommended Posts

Båt og dragonfly blir ferdigbetalt før skattepengene kommer om ca 3 mnd, så endelig kan eg få ein båt fin og ordntlig som eg kan få det te.

Blir sikkert ein dieselvarmer i slutten av året, men først blir det ei danskebysse eller ein gassovn.

Endelig båt igjen

Link to post
Share on other sites

Syns dette blir som å kjøpe seg for små sko og prøve å innbille seg selv at de passer. Jeg tror det blir bra om du splitter det og gjør det bredere. Gratulerer med ny båt og lykke til. Taket skal du jo ha en stund, så legg litt arbeid i å få det skikkelig med en gang.

Link to post
Share on other sites

Skjære eg bak og fremme så kommer taket ned på samme rammeverket som gamle taket var festa på,så da ser det ikke så høyt ut.

Får ikke skjære eller pusse av naboen,så mye må ventes te båten blir sjøsatt (men skjære litt fremme og bak kan eg gjøre når han er på jobb :giggle: )

Holder på med skrog gjennomføringer nå,tregt å skru av,så eg ska se om eg finner baufil så kappe eg di av.

alle 3 gjennomføringene ser fine ut, men nå blir alt nytt med kraner.

Endelig båt igjen

Link to post
Share on other sites

Da var kontrakt for båtplass underskrevet.

Ellers så ble det oljeskift med nytt filter. Sko sjekka ka/om det var dieselfilter i vannutskilleren, men nei bare dieseldyr der. Så det er bare ett diesel filter på motoren,men det ska eg gjøre noe med. Beholde vannutskilleren der den står og montere grovfilter etter den igjen (sikkert vannutskiller med grov filter.

Snakka med han som skal sjøsette båten,blir i neste uke før påskeferien starte

Endelig båt igjen

Link to post
Share on other sites

Det er 2 diesel tanker i båten på kansje ca 2x100 liter som har veldig gammel diesel siden den er brun/gul av farge som eg vil rengjøre.

Men blir ein utfording når eg tror eg ikke får tankene ut. Men til å kjøre båten rundt til der den skal (ca 6 timer) og i påskeferien, så tenkte eg å bruke vanlig påhengs bensintank pluss 4 x 25 liter diesel på kanner.

Endelig båt igjen

Link to post
Share on other sites

Vasker tankene slik de står etter påske.

sko montere skrogjennomføringer i dag, gikk te hel**te,sikkert for mye englehår slik at det ble for hard å skru på mutteren 1 cm for tidligt,klarte ikke å skru den ut igjen, så det blir å kappe og kjøpe ein ny.

 

Ellers så har eg kjøpt meg ein kjekk danskebysse, så det blir varme i påsken

Redigert av Geir Hel (see edit history)

Endelig båt igjen

Link to post
Share on other sites

Bunnventilene er på plass. Fått kobla te kjølingen og tappa dieseltankene,så nå er det klart til ny diesel når eg har skaffa dieselslanger som passer til dieselvannutskilleren.

Og ja vet om avgassene til ovnen. Skal ha gassradiatior ovn fra campingvogn tenkte eg.

Kikka litt på det eletriske i dag, blærk kose jobb i påsken det.Viskerne virker men må legge nye ledninger til laternene før henteturen

Endelig båt igjen

Link to post
Share on other sites

Dumt med den dieselovnen, det er en kjempe ovn! Sikker på at du ikke kan få satt den inntil aktre skottet der og skjerme omgivelsene med brannfaste plater? Hos meg brukte forrige eier noen plater som ligner på skifer til å skjerme skottet og den ene benken for direkte varmesteåling. Dette gjør at ovnen kan stå ganske så inni hjørnet der.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...