Jump to content

Endelig båt igjen 27 fot (prosjekt)


Geir Hel

Recommended Posts

Gratulerer med båt geir :) syntes du fortjenener å få en båt du kan bruke nå etter ubåtene dine. :)

Takk, ja ska bli gått å komme seg på sjøen igjen etter ca 2 båtløse år

 

Gratulerer med ny båt. Er det ikke en idè å få lagd et tak før du bruker masse penger på utstyr som man egentlig ikke trenger.

 

Takker. Helt enig.Planen var først å fikse taket når den ble sjøsatt rett ved jobben min (lettere å jobbe med den) Men nå som me har hatt fine dager så trur eg at eg skal konsentere meg litt mere på taket :thumbsup:

Gratulerer med ny båt, ser no ut som den kan flyte fint :seeya:

Endelig båt igjen

Link to post
Share on other sites

Hvis det passer er det jo en kjempe løsning :thumbsup: Hvordan tenker du å feste taket? Avhengig av hvor godt det passer går det gjerne an å skru taket fast i ei lekt som du også skrur fast i overbygget, for å velge en billig og funksjonell løsning. Må så klart gå over med masse for å tette skikkelig. Alternativt støpe over med glassfiber, det blir forsåvidt mer solid og skikkelig.

Link to post
Share on other sites

Hvordan tenker du å feste taket? Avhengig av hvor godt det passer går det gjerne an å skru taket fast i ei lekt som du også skrur fast i overbygget, for å velge en billig og funksjonell løsning.

 

Vet ikke om eg prøve å sette taket på nå som båten står på land,blir både tungt og høyt slik båten ligger. Blir nok noe i det du sier om festing,spare par tusen på dette enn å lage nytt.

Endelig båt igjen

Link to post
Share on other sites

Ser den, er nok en god del lettere å hanskes med når båten ligger litt lavere enn når den står på land.

 

Enig, det kan være greit å spare der man kan :smiley: Selv sparer jeg ikke der jeg synes det er viktig at ting er 100%, men så jukser jeg godt der jeg kan for å kompensere for alle pengene som ryker ut på de seriøse prosjektene. Og kan det gå an å gjøre ting bra og samtidig økonomisk forsvarlig er det aldri feil! Man må velge sine prioriteringer :wink:

Redigert av Hakkannen (see edit history)
Link to post
Share on other sites

 

Enig, det kan være greit å spare der man kan :smiley: Selv sparer jeg ikke der jeg synes det er viktig at ting er 100%, men så jukser jeg godt der jeg kan for å kompensere for alle pengene som ryker ut på de seriøse prosjektene.

Utrulig hvor mye ein kan spare med å jukse :giggle:

 

Har tenkt litt om eg skal droppe å male skroget før sjøsetting å heller gjøre det før/etter sommer når båten er 100 prosent ferdig betalt i jobbing.

Da er båten nærmere hjemmet og eg kan få andre til å hjelpe mens eg er på jobb :lol:

Endelig båt igjen

Link to post
Share on other sites

Var å henta taket til båten idag,peise tungt og større enn eg trodde. Har revet det gamle taket så det ska være klart til det nye.

 

 

bilde

 

 

 

 

 

bilde

 

 

 

 

 

ble lit rot ja

 

 

 

 

 

bilde

 

 

 

 

bilde

 

 

 

 

 

bilde

 

 

 

Vet 100 prosent at side veggen bak som griperekka er montert loddrett skal skjæres te helvetes vekk.Livsfarlig å gå på siden,men må vente te den er på sjøen siden naboen ikke vil ha slipestøv eller noe slikt.

 

Står i merkebrevet at båtmerket er vesterly, men tror nok det er skrivefeil, er nok Westerly

Endelig båt igjen

Link to post
Share on other sites

Ska kjøpe meg Dragonfly ekkolodd, men vil ikke betale 3 tusen kr ekstra for ein skrogsvinger, så eg vil lage hull og montere hekksvingeren på flapsen der lighteren er.

 

 

 

 

bilde

 

 

 

 

 

 

bilde

 

 

 

Håper det går bra for propell støy/luft

Endelig båt igjen

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...