Jump to content

Endelig båt igjen 27 fot (prosjekt)


Geir Hel

Recommended Posts

Sitter normalt bak demonterbart lokk hvor slange fra kjølevann entrer blokk.Følg kjølevannsslanger så ser du det.Ferskvannsiden.Den er ferskvannskjølt?Når det gjelder jaging på tomgang,ta et oljeskift til på dieselpumpen.Motorolje.Hjelper ikke dette,juster tomgang ørlite opp.Hjelper ikke dette,sjekk drivstofflinje for utetthet.

Link to post
Share on other sites

Får ikke mere enn 1800 rpm 2300rpm i fri å justerings bolten til full gass er borte,så det er ikke noe å hente der.

Men hva gjør denne justerings bolten for noe bak simms pumpa?

 

 

bilde

det som ligger inne i der er stopp staget, det er en glidehylse for dette.

Eier av 1978 Furuholmen 32 Fly.

Ternen sin Blogg: http://ternen.rashani.no/#home

Link to post
Share on other sites

Kjøpt gassvarmeovn og ein liten gasskoker type biltema pluss gassdetektor (gassdetektoren koster jo like mye som ovnen jo)

Rydda ut av båten og vaska mestparten innvendig. Sjøsatt ein sandstrøm 430 med 15 hk sailor 4 takt som eg ska ha med på slep for garn og teine fiske.

Så rundt 17-18 tiden i morgen skrur eg på mAis å sette snuten mot romsa øyene.

Endelig båt igjen

Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...

Har du fått festet taket nå?

Vil teste med mere ballast før eg feste taket, synest den er så topp tung.Taket er dobbelt,så eg har tenkt om eg skal skjere ut underdelen for å få det lettere.Men først vil eg teste med mere vekt i båten.

Må også fikse teleflex styringen da feste har rusta vekk.

Ellers så er eg veldig fornøyd med motoren som starte som ett skudd å skyver båten i nesten 10 knop på 2000 omd (får fremdeles ikke mere enn 2300 omd i fri enda)

Endelig båt igjen

Link to post
Share on other sites

  • 4 uker senere...

Fiksa styringen i dag,da gamle festet hadde rusta sundt

 

 

bilde

 

 

Var så klart ikke likt,så eg måtte jukse litt for å få klemt kula nok til at det ikke er slark

 

 

 

bilde

 

 

 

 

 

Ellers så har eg fått kjøpt meg ein kjekk 15 foter med kanon god 9,9 johnson til slepe/fiske båt

 

 

 

 

bilde

 

 

 

 

 

 

Imorgen eller te uka så skal eg gjøre noe eg har grua meg te. å lage mannhull på begge diesel tankene så eg får vaska de.

Endelig båt igjen

Link to post
Share on other sites

Eg leste den andre tråden du hadde. Eg hadde nesten lyst te å gje deg ein klem ( men bare nesten ) heilt te eg såg badevideoen. Du snakker om uflaks og uheldige omstendigheter. Eg følte meg faktisk lykkeligere etter å ha lest tråden din :-) Men du har ikke gitt opp og det e jo kjekt å se, då snakker vi vel om reell båtglede. Det er kjekt å følge med på prosjektet ditt så jeg håper at du poster i raskt tempo.

Link to post
Share on other sites

Da var det på tide å lage mannhull i tankene. fjerne litt dørkpate først.

 

 

bilde

 

 

 

bilde

 

 

 

bilde

 

 

Kjøpte hullsag til jobben

 

bilde

 

 

 

 

Men var ubruklig, så det ble stikksag og 6 blader for å få dette hullet

 

 

bilde

 

 

 

Var ikke pent nedi der

 

 

bilde

 

 

 

 

bilde

 

 

 

 

 

trenger 3 hull til, så må kjøpe mangen pakker med blader før eg blir ferdig

Endelig båt igjen

Link to post
Share on other sites

Æsj gearkassa har begynt å tulle. Kjørte te blues festival på torsdag,merka ingen prob.Starta opp i dag å den seig så vidt på fram,ga mere gass å der kobla gearen seg inn,men den slapp og kobla seg inn hele tiden. Kan det være demperplater som gjør det (er utslitt) ?

Endelig båt igjen

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...