gammabusa Svart 18.April.2014 Link til dette innlegget Svart 18.April.2014 Bra du kom deg trygt him Geir, ikkje noe gøy med møkk i dieselen...Kos deg i påsken!! Sitér dette innlegget Link to post
Slangemannen Svart 18.April.2014 Link til dette innlegget Svart 18.April.2014 Bra du kom deg hjem. Men har sett på bilder og video av båten din nå og skal være litt kritisk til det jeg ser. Du løfter og sjøsetter båten med masse rask og rot på bakdekket.Hvorfor er ikke dette ryddet bort før løft, og ser innvendig etter montasje av plotter /ekkolodd at det er bare skrot rundt inne også. Begynn med en god rydding av skuta før du overhodet stikker til sjøs er min mening. Ikke bare kjøp fancy utstyr og tro det er slik det skal være, men sørg for at det er sikkert rundt deg også. God påske. Sitér dette innlegget Link to post
cosmic Svart 18.April.2014 Link til dette innlegget Svart 18.April.2014 Kjekt et det gikk bra.Blir i overkant spennende dette her av og til.Du må vel bare ta jobben med å rense dieseltankene,og friskmelde den biten før du legger ut på tur igjen? God Påske. Sitér dette innlegget Link to post
Sjeldenutpå Svart 18.April.2014 Link til dette innlegget Svart 18.April.2014 Dieseltankvaskejobbsuger... Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Geir Hel Svart 18.April.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.April.2014 Bra du kom deg hjem. Men har sett på bilder og video av båten din nå og skal være litt kritisk til det jeg ser. Du løfter og sjøsetter båten med masse rask og rot på bakdekket.Hvorfor er ikke dette ryddet bort før løft, og ser innvendig etter montasje av plotter /ekkolodd at det er bare skrot rundt inne også. Begynn med en god rydding av skuta før du overhodet stikker til sjøs er min mening. Ikke bare kjøp fancy utstyr og tro det er slik det skal være, men sørg for at det er sikkert rundt deg også. God påske. Eg er helt enig,sko ha rydda for for lenge siden Sitér dette innlegget Endelig båt igjen Link to post
Geir Hel Svart 18.April.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.April.2014 Kjekt et det gikk bra.Blir i overkant spennende dette her av og til.Du må vel bare ta jobben med å rense dieseltankene,og friskmelde den biten før du legger ut på tur igjen? God Påske. ca ein time til der eg vil være i påsken, så eg kan bruke ein 30 liters tank Dieseltankvaskejobbsuger... Hatt 3 sånne jobber før. Godt det bare er 2 stk 185 liters tanker som ligger trangt til, Sitér dette innlegget Endelig båt igjen Link to post
Geir Hel Svart 18.April.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.April.2014 God kveld. Ble litt kav i dag også. Motoren starta men stoppa igjen etter 30 sec. Heile diesel linja full i vann, så eg henta bilen i kopervik siden alle tom kannene og bensintanken var i den. Tømte heile diesel linja filter røyr og dieselpumpa (tror eg) Tappa fra tanken ca 40 liter i bensin kanna og ein annen 25 liters kanne. Kobla te vannutsilleren å skylte ut med diesel. Satt på nye filter,lufta systemet (Ganske lett) kinna te eg såg det pipla i ett dyserør. Brom brom jage litt gjør den nå,men starte som ett skudd når den er blitt varm (gjorde ikke det før) Lot den bli varm før eg stilte opp tomgangen å kjørte til båtplassen, fant ut den får mere turtall enn eg trudde (gassen bikke over fra fult til sakking,siden det ikke er noe stopper på spaken til full spiker. Så litt bilder ka 2000 omd gjør Vannski noen ? Endelig på plass Sitér dette innlegget Endelig båt igjen Link to post
Hjeltefjord Svart 18.April.2014 Link til dette innlegget Svart 18.April.2014 Bra greier.Må få litt style på skuta nå,så er du der.Mye kjekkere i fluktstolen din på akterdekket med ryddet skute og fastskrudd tak skal du se,samt få på stell drivstofflinja di så du slipper å ligge å skru for hver gang du skal løse fortøyningene.Bare prøv,du får et mye kjekkere båtliv. Sitér dette innlegget Link to post
Geir Hel Svart 18.April.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.April.2014 Bra greier.Må få litt style på skuta nå,så er du der.Mye kjekkere i fluktstolen din på akterdekket med ryddet skute og fastskrudd tak skal du se,samt få på stell drivstofflinja di så du slipper å ligge å skru for hver gang du skal løse fortøyningene.Bare prøv,du får et mye kjekkere båtliv. Fylte opp ein boss sekk i dag med skrot, blir mere imorgen. Hater å dytte vekk ting når eg må åpne noen luker. Imorgen så blir første priotering rydding,og kansje vasking,før eg tar ein lufte tur for å hilse på båtfolket eg va med før. Sitér dette innlegget Endelig båt igjen Link to post
myhreoe Svart 18.April.2014 Link til dette innlegget Svart 18.April.2014 Gratulere, tenker du er fornøyd med å få båten i hjemmehavn. Alltid kjekt å lese om andre sine prosjekter, får alltid en ny giv på egen båt. Sitér dette innlegget Stolt eier av båtførerbevis Link to post
Geir Hel Svart 18.April.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.April.2014 Gratulere, tenker du er fornøyd med å få båten i hjemmehavn. Alltid kjekt å lese om andre sine prosjekter, får alltid en ny giv på egen båt. Takker,er ganske fornøyd å få båten i skikkelig hjemmehavn med strøm og vann. Ja kjekt å lese om andre sine prosjekter,noen store og noen små. Sitér dette innlegget Endelig båt igjen Link to post
Geir Hel Svart 18.April.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.April.2014 Ligger 2 treskilt ombord med inngravert loppa. Er det feil (banning i kirka) å forsatt ha navnet loppa Som båtnavn ??? Sitér dette innlegget Endelig båt igjen Link to post
Efre Svart 19.April.2014 Link til dette innlegget Svart 19.April.2014 Synes loppa var et kult navn. Den ser jo ut til å 'springe' som en vannloppe ved 2000rpm. Kanskje ikke like lett, men fremover går det sanktens Sitér dette innlegget Link to post
navid Svart 19.April.2014 Link til dette innlegget Svart 19.April.2014 .......... Er det feil (banning i kirka) å forsatt ha navnet loppa Som båtnavn ??? Gratulerer med sjøsettingen og hjemturen! Underholdende å følge med i prosjektet ditt. "Loppa" er et utmerket navn. Mange som har sterke assosiasjoner med både Loppa og Lopphavet. Du har vel ikke tenkt deg hit opp med det første Geir? Sitér dette innlegget Link to post
Geir Hel Svart 19.April.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.April.2014 Rydda litt i dag Nå blir det ein dysj,så fere eg til romsa Sitér dette innlegget Endelig båt igjen Link to post
Hjeltefjord Svart 19.April.2014 Link til dette innlegget Svart 19.April.2014 God tur.Må si det var skute på strekk! Sitér dette innlegget Link to post
Geir Hel Svart 20.April.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.April.2014 Hatt min første overnatting Sitér dette innlegget Endelig båt igjen Link to post
Hakkannen Svart 20.April.2014 Link til dette innlegget Svart 20.April.2014 Nydelig Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 20.April.2014 Link til dette innlegget Svart 20.April.2014 Er det Hebe du har lagt deg utenpå? Flott båt! Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
princess 2 Svart 20.April.2014 Link til dette innlegget Svart 20.April.2014 Er de på romsa du er Geir? lykke til med nye båt:) Sitér dette innlegget Link to post
Geir Hel Svart 20.April.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.April.2014 Er det Hebe du har lagt deg utenpå? Flott båt! Er Hebe ja Er de på romsa du er Geir? lykke til med nye båt:) Ja endelig romsa igjen og kjekk live musikk Ble litt amputert overnatting. Hadde sinnsyk tannværk,så eg kasta loss halv åtte dag tidelig. Ingen andre var oppe så eg fikk ikke takka for laget. Tror alle hørte eg fyrte opp maskinen,så de har sikkert ikke sjekka om båten hang i fortøyningene når de såg eg var vekke Sitér dette innlegget Endelig båt igjen Link to post
Geir Hel Svart 21.April.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 21.April.2014 Ikke løye motoren har jaga på tomgang og under belasting. Er olje dreneringspluggen til dieselpumpa eg har tappa fra.Men når det er sagt så var det vel mer diesel enn olje som kom ut. Fylte vanlig motorolje i dieselpumpa,eller er det annen olje som skal der? Får ikke mere enn 2300 rpm i fri,ska ha 2500. Ska se på det etterhvert,kansje det bedre seg etter noen turer. Sitér dette innlegget Endelig båt igjen Link to post
Geir Hel Svart 27.April.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.April.2014 Får ikke mere enn 1800 rpm 2300rpm i fri å justerings bolten til full gass er borte,så det er ikke noe å hente der. Men hva gjør denne justerings bolten for noe bak simms pumpa? Sitér dette innlegget Endelig båt igjen Link to post
Geir Hel Svart 27.April.2014 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.April.2014 Hvor i svarte er termostaten på ein 2701E motor. Enten er termostaten helt åpen,eller den er borte Sitér dette innlegget Endelig båt igjen Link to post
Hjeltefjord Svart 27.April.2014 Link til dette innlegget Svart 27.April.2014 Hvorfor tror du det?Får du ikke temperatur på motor? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.