Jump to content

Endelig båt igjen 27 fot (prosjekt)

Geir Hel

Recommended Posts

Bra du kom deg hjem. Men har sett på bilder og video av båten din nå og skal være litt kritisk til det jeg ser. Du løfter og sjøsetter båten med masse rask og rot på bakdekket.Hvorfor er ikke dette ryddet bort før løft, og ser innvendig etter montasje av plotter /ekkolodd at det er bare skrot rundt inne også. Begynn med en god rydding av skuta før du overhodet stikker til sjøs er min mening. Ikke bare kjøp fancy utstyr og tro det er slik det skal være, men sørg for at det er sikkert rundt deg også. God påske.

Bra du kom deg hjem. Men har sett på bilder og video av båten din nå og skal være litt kritisk til det jeg ser. Du løfter og sjøsetter båten med masse rask og rot på bakdekket.Hvorfor er ikke dette ryddet bort før løft, og ser innvendig etter montasje av plotter /ekkolodd at det er bare skrot rundt inne også. Begynn med en god rydding av skuta før du overhodet stikker til sjøs er min mening. Ikke bare kjøp fancy utstyr og tro det er slik det skal være, men sørg for at det er sikkert rundt deg også. God påske.

Eg er helt enig,sko ha rydda for for lenge siden

Endelig båt igjen

Kjekt et det gikk bra.Blir i overkant spennende dette her av og til.Du må vel bare ta jobben med å rense dieseltankene,og friskmelde den biten før du legger ut på tur igjen? God Påske.

ca ein time til der eg vil være i påsken, så eg kan bruke ein 30 liters tank

Dieseltankvaskejobbsuger...

Hatt 3 sånne jobber før. Godt det bare er 2 stk 185 liters tanker som ligger trangt til,

Endelig båt igjen

God kveld. Ble litt kav i dag også. Motoren starta men stoppa igjen etter 30 sec. Heile diesel linja full i vann, så eg henta bilen i kopervik siden alle tom kannene og bensintanken var i den.

Tømte heile diesel linja filter røyr og dieselpumpa (tror eg) Tappa fra tanken ca 40 liter i bensin kanna og ein annen 25 liters kanne. Kobla te vannutsilleren å skylte ut med diesel. Satt på nye filter,lufta systemet (Ganske lett) kinna te eg såg det pipla i ett dyserør. Brom brom jage litt gjør den nå,men starte som ett skudd når den er blitt varm (gjorde ikke det før) Lot den bli varm før eg stilte opp tomgangen å kjørte til båtplassen, fant ut den får mere turtall enn eg trudde (gassen bikke over fra fult til sakking,siden det ikke er noe stopper på spaken til full spiker.

Så litt bilder ka 2000 omd gjør

bilde

Vannski noen ?

bilde

Endelig på plass :thumbsup:

bilde

Endelig båt igjen

Bra greier.Må få litt style på skuta nå,så er du der.Mye kjekkere i fluktstolen din på akterdekket med ryddet skute og fastskrudd tak skal du se,samt få på stell drivstofflinja di så du slipper å ligge å skru for hver gang du skal løse fortøyningene.Bare prøv,du får et mye kjekkere båtliv.

Fylte opp ein boss sekk i dag med skrot, blir mere imorgen. Hater å dytte vekk ting når eg må åpne noen luker.

Imorgen så blir første priotering rydding,og kansje vasking,før eg tar ein lufte tur for å hilse på båtfolket eg va med før.

Endelig båt igjen

Er det Hebe du har lagt deg utenpå? Flott båt!

Er Hebe ja :yesnod:

Er de på romsa du er Geir? lykke til med nye båt:)

Ja endelig romsa igjen og kjekk live musikk :thumbsup:

Ble litt amputert overnatting. Hadde sinnsyk tannværk,så eg kasta loss halv åtte dag tidelig. Ingen andre var oppe så eg fikk ikke takka for laget.

Tror alle hørte eg fyrte opp maskinen,så de har sikkert ikke sjekka om båten hang i fortøyningene når de såg eg var vekke :lol:

Endelig båt igjen

Ikke løye motoren har jaga på tomgang og under belasting. Er olje dreneringspluggen til dieselpumpa eg har tappa fra.Men når det er sagt så var det vel mer diesel enn olje som kom ut. Fylte vanlig motorolje i dieselpumpa,eller er det annen olje som skal der?

Får ikke mere enn 2300 rpm i fri,ska ha 2500. Ska se på det etterhvert,kansje det bedre seg etter noen turer.

Endelig båt igjen

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...