Jump to content

BAATPLASSEN TREFF "SØRLANDET"

LALUNA II

Recommended Posts

Er jo litt synd at det er bestemt at det skal foregå på samme helg som hortentreffet,hadde det ikke vært samme helg kunne flere av oss kommet. Men det er nå slik at hortentreffet var bestemt først, så i år går det til horten for min del..Selv om begge treffene hadde vært ønskelig...

<{POST_SNAPBACK}>

Helt enig. Kommer til Horten. Skulle gjerne kommet til Skauerøya. Litt langt fra Oslo, men fra Kragerø i julie eller bgynnelsen av august hadde det vært fint.

Men - det får bli til en senere gang. Dere får praie Hannah III hvis dere ser oss nedover Sørlandet et sted. Kommer helt sikkert dit både en og flere ganger i løpet av sesongen. Hvor langt syd og hvor mange ganger avhenger nok av vær og vind. :sailing:

Hilsen KOB, Nimbus Nova 35

Hei Dere Alle Sjøulker!!!!!!! :sailing:

Dette kan jo se ut til å bli en kjempetur og det at det ser ut til å bli endel barn og ungdom gjør det ekstra hyggelig, burde vi ikke lage til litt for diss som f.eks natursti, fiskekonkuranse osv.

Hva med å ta å kjøre i konvoi på utsia av Justøya opp langs Åkerøya, innom Åkerøyhavn, gjennom Nilen og gjennom Kassekanalen og til slutt Blindleia tilbake til Lillesand.

Vi trenger jo ikke drar absolutt alle båter men fylle opp en god del.

Gjett om vi skulle kunne markert oss :cheers:

Ha ei fin helg :cool:

Er det noen som har peiling på om det kan gå an å sende Email til alle som er registert på båtplassen mellom f.eks. Kragerø og Mandal om båt treffet?? Det er ikke alle som er like aktive på forumet så da fikk de passive i allefall beskjed..

Hva med å ta å kjøre i konvoi på utsia av Justøya opp langs Åkerøya, innom Åkerøyhavn, gjennom Nilen og gjennom Kassekanalen og til slutt Blindleia tilbake til Lillesand.

<{POST_SNAPBACK}>

Kunne vi sikkert gjort, men hvordan er den ruta om man har pinnebåt? Som stikker 14 m opp og 1,5 ned?

Maxi 95 1975 med Solé 25 mini 2004, Honwave T30-AE 2007 med Tohatsu 9,8 2005.

Husker jeg ikke feil så stikker "Bølgen" til Laaron noe over meteren også. Kan se ut til at det kan bli mange til å passe grillen, evnt en ide å legge om ruten...

Ser nok for meg at dette blir første litt lengre tur med Habransa (Seamaster'en). Godt mulig at jeg er fornøyd dersom jeg får lagt meg bra til innerst i bukta.

1/2-geir

Maxi 95 1975 med Solé 25 mini 2004, Honwave T30-AE 2007 med Tohatsu 9,8 2005.

Du kan glemme Nilen hvis du stikker mer enn 1 meter dypt.

<{POST_SNAPBACK}>

Noen som kan si noe mer om dette? (ikke med tanke på treffet, men generelt). Har så langt kviet meg for å prøve meg. Er det slik at stikker du 1m så er det greit, eller er dette marginalt med behov for mye lokalkunnskap? Og er det trangt slik at lengde/bredde også må tillegges vekt? Vi er vel 11m (37'), 3,50m bred og stikker såvidt i underkant av 1m.

Finnes det noen skisser som ev. beskriver hvor en bør gå?

Hilsen KOB, Nimbus Nova 35

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...