Jump to content

BAATPLASSEN TREFF "SØRLANDET"


LALUNA II

Recommended Posts

Jasså du, så det var deg som la deg ved siden av meg ???

 

Her ligger der allerede 2 båter fra før med vimpelføring av ypperste kvalitet, også hilser du ikke på  :wink:

<{POST_SNAPBACK}>

Det var altså du som eier den herlige damen rett ovenfor oss :flag:

 

Jeg var nok litt for travelt opptatt for å legge merke til vimpler idag dessverre :blush: Vi får hilse ordentlig imorgen istedet :cheers:

 

LALUNA: En sekk med pinner er bært ombord, så lørdagsbålet skal være reddet!

 

/Harald

Link to post
Share on other sites

Etter en fortreffelig helg, med veldig hyggelige mennesker, flotte båter, bra vær osv., er det for meg og mitt mannskap kun å takke for en kjempeflott opplevelse og spesiell takk til Laluna som sto som "master" for dette treff.

 

Takk skal dere ha alle sammen.

 

(Bilder får dere ikke av meg, glemte kamera hjemme, men Dolan59 løp rundt og knipset til alle døgnets tider, at han har 4-500 bilder å kunne legge ut, ville ikke undre meg.)

Link to post
Share on other sites

Regner med at alle har kommet seg vel hjem. Takk for en hyggelig helg. Glemte eget kamera, men satser på at LALUNA's fotograferende mannskap Dolan59 legger ut et lite knippe av sine bilder. Han skulle ha noen å velge mellom.

 

Vi reiste fra Skauerøya ved 1530-tiden. Møtte tåka ved Homborsund, og måtte famle oss hjemover til Grimstad. Men det gikk det også. Regner med at vi treffer noen av dere igjen i løpet av sommeren.

:sailing:

Link to post
Share on other sites

Er nå hjemme igjen etter en fin helg på Skauerøya. Legger ved noen bilder i visshet om at "Dolan58" kommer med flere her etterhvert :wink:

 

Bilde

Fine båter, fint vær, fint ildsted med en fin "flått-busk". Alt i alt en fin treffplass.

 

Bilde

Neset vi lå på.

 

Bilde

Nesten alle er på plass.

Bilde

Godt å slappe av på svabergene.

 

Bilde

Skipshunden på "Perlen" gjemmer seg i gresset.

 

Bilde

Søndagen før avreise kom havtåken. Men lettet heldigvis igjen. Da vi reiste var det kun "Jada" som lå igjen.

 

Bilde

"Alt" som kunne krype og gå av Lillesands yngre garde holdt en høy partyføring til langt på natt rett over treffplassen. Her er det kun få igjen av de sikker over 100 ungdommene som var der.

Redigert av GeV (see edit history)

Mvh

 

`MINA`

Link to post
Share on other sites

Kan ikke annet enn å ønske seg ut igjen i skjærgården så fort som mulig når en ser slike bilder.

Vi fikk heldigvis en fantastisk tur hjem igjen. Sol og fint hele veien. Men kun vind rett mot. Ble ikke kryssing på oss, og brukte heller et par liter diesel :wink: Stoppet på en holme i Kr.sand der det var noen kjente, og minstemann fikk seg en siste dukkert denne helga.Vi ser også frem til flere slike helger fremover før ferien.

Mvh

 

`MINA`

Link to post
Share on other sites

Gev : kjempeflotte bilder !! Kona har mast på meg i dag om å få flytte ut i båten for sommeren, men har klart å holde dem unna fram til Onsdag ihvertfall, men jeg begynner nesten å angre når jeg ser bildene........

 

Håper for øvrig at alle kom velberget hjem, tross den utrolig tette tåka. .......

Link to post
Share on other sites

Kan ikke annet enn å ønske seg ut igjen i skjærgården så fort som mulig når en ser slike bilder.

Godt at vi hadde en "normal" fotograf med oss. Dolan trenger nok noe tid på å sortere sitt utvalg, så vi kan vel ikke vente noe derfra riktig enda :wink:  :lol:  :lol:

<{POST_SNAPBACK}>

 

 

å de av dere som tror på det har nok feil :lol::lol:

har jobbet som en tulling for å få ut bildene så her er de :cheers:

 

BILDER FRA TREFFET

 

får skrive noe mere siden ....trenger å renske hodet litt så får hive inn noen velvalgte ord i morgen :sleep:

 Ha en flott dag på sjøen med gode venner

Laluna II på Marinetraffic via I-AIS

Link to post
Share on other sites

Ja da var også jeg kommet hjem og har fått benket meg ved pc`n.

Jeg må få takke alle som var på treffet på Skauerøya for en fantastisk koselig helg! Masse trivelige folk som er med i "baatplasen" (og det ble jo et par nye i helga også :discuss: )

Nå har jeg fått satt kameraet på lading slik at jeg er klar til dyst igjen :flag:

 

Bildene ligger her!

Redigert av dolan59 (see edit history)

mvh.

dolan59

Link to post
Share on other sites

Hei igjen og takk for en hyggelig helg. fikk øvet litt på navigasjon med kart og kompass i tåka på veien hjemover, Har ikke fått montert kartplotteren enda, så den fikk ligge på kartbordet nede i båten. Masse fine bilder! Håper vi ser igjen noen av båtene i løpet av sommeren..

Maxi 95 1975 med Solé 25 mini 2004, Honwave T30-AE 2007 med Tohatsu 9,8 2005.

Link to post
Share on other sites

Takk for en fin helg alle sammen!

 

Vi kom oss også trygt hjem igår kveld. Planen var egentlig å ta en overnatting mellom Grimstad og Arendal, men siden tåka lå tykk hele veien så droppet vi planene og dro hjem istedet.

 

Ser det er masse fine bilder som er lagt ut. Da skal vi kose oss hjemme i kveld med å kikke på bilder fra en minnesrik helg!

 

/Harald

Link to post
Share on other sites

Vil bare si takk for treffet på Skauerøya! Vi var innom en tur på lørdag ettermiddag, og jeg fikk hilst på flere medlemmer: Jada, LALUNA, dolan59, Perlen, samt deg med den flotte speilblanke grillen...

Fikk også anskaffet vimpel (endelig) :sailing:

En stor takk til LALUNA for å arrangere treffet, og for å ta vare på konas jakke og mobiltelefon... :seeya:

Link to post
Share on other sites

Ja da var vi litt mere klar for en stemningsrapport fra Lillesandstreffet :yesnod:

 

Da vi ankom treffet ca:2015 så var Perlen,GEV,og Bølgen kommet

 

og senere kom hallaron , johans ,Swande ,Jada og hajohans. Lørdagen svingte Andy m/frue innom og hilste på :seeya:

 

Etter at vi hadde lagt til og hilst på alle. ble det en ankerdram :drink::drink: eller to utover kvelden.

Vi var nå så heldig å få komme ombord i Perlen,

og fikk tatt den i nærmere øyesyn. det var virkelig en flott båt :sailing: han har lagt ned mye arbeid i den. :smash:

været den dagen var og bra. :yesnod:

Lørdag stod vi opp til et kjempevær, det ble litt båtmekking ombord i Bølgen da han hadde vært uheldig på vei til treffet og fikk blåst en toppakning :headbang: ...

vi fikk demontert sylinderen og deler ble kostatert på lager i Mandal :flag: så da skulle det bli ordnet etter at Bølgen var kommet seg tilbake til hjemmehavn i Grimstad :yesnod:

 

om kvelden hadde vi loddsalg og fikk inn 1025.- noe som vi var kjempefornøyd med. vi var heldige med sponsorene for var mange fine gaver og lodde ut.

 

Senere grillet vi og hadde et fint bål med medbrakt ved. det var såpass varmt at vi kunne sitte ute i de små timer. :crazy:

 

Damene diskuterte og så livlig om at de måtte få en Rosa Side her inne så de kunne ha en diskusjon uten innblanding fra mannfolkene og motorer, turtall og duppedingser :crazy:

 

Søndag var det flott vær. det ble litt sosialt før de første begynte å gå i båtene for å starte hjemreisen ca: kl. 12.30 Perlen med Bølgen longside (passet egentlig bra det :lol::lol: )

de har jo hengt i hverandre hele turen... spørs om de må ha advokat for å få skilt seg når de kommer hjem :lol::lol::lol:

 

Vi takker alle sammen for bra oppslutning om treffet

 

vi ha hatt det kjempehyggelig '

 

og vi mener at dette blir nok ikke det siste treffet på "SØRLANDET" så håper det kan bli flere treff og forhåpentlig flere som finner veien til det neste treffet

 

 

BILDER FRA TREFFET

Redigert av LALUNA (see edit history)

 Ha en flott dag på sjøen med gode venner

Laluna II på Marinetraffic via I-AIS

Link to post
Share on other sites

Ja da var vi litt mere klar for en stemningsrapport fra Lillesandstreffet  :yesnod:

 

Da vi ankom treffet ca:2015 så var Perlen,GEV,og Bølgen kommet

 

og senere kom hallaron , johans ,Swande ,  og hajohans. Lørdagen svingte Andy m/frue innom og hilste på  :seeya:

Du må ikke glemme "Jada" :wink:

Mvh

 

`MINA`

Link to post
Share on other sites

Takk for hyggelig prat under treffet! Håper dere som lå på "gal" side :wink: av sundet fikk sove. Det var litt av en gjeng ungdommer som også hadde plukket ut Skauerøya som festarena. Søndagen var værmessig en merkelig skiftene dag. Hadde alt fra strålende sol til tett tåke og vind. På hjemturen møtte vi en tåkevegg midt på Kvåsen.

Link to post
Share on other sites

Takk for sist Swande :cheers:

 

ja vi fikk samme tåken over halve KÅSEN (kåsefjorden for de ukjente)

den begynte rett før Ulvøysund og forsvant midt over kåsen ble en sånn lokal dott :yesnod:

 

Vi sovnet som steiner ..... men vi fikk ikke lagt oss før de fleste av ungdommene hadde tatt kvelden og reist til faslandet :lol:

 Ha en flott dag på sjøen med gode venner

Laluna II på Marinetraffic via I-AIS

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...