Nord West 420 Svart 6.Mai.2014 Del på Facebook Svart 6.Mai.2014 Ja, det er en kommunal brygge (gratis?) noen få meter fra butikken østover i leden eller nesten rett syd om man kikker på kartet som er egnet til din båt. Ellers er jo Sutnøy rett vest for Korshavn en uthavn som dere sikkert kommer til å minnes mer enn en gang om dere skulle svinge innom eller evt. innvie uthavnsesongen i den til tross for at det ikke er sommer for tiden. Sitér dette innlegget Link to post
VannTro Svart 6.Mai.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Mai.2014 Det skulle vel ikke være den brygga jeg har merket her: http://kart.gulesider.no/m/RcNE9 Vi satser på bra vær Tom Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
sap_2000 Svart 6.Mai.2014 Del på Facebook Svart 6.Mai.2014 (redigert) Har pleid å ligge over på brygga utenfor butikken. Den sydlige delen lengst unna dieselpumpa. http://kart.gulesider.no/m/3W9Xp Om dere våkner opp og værforholdene er gunstige, så er Lindesnes bare et steinkast unna og kortere enn via Spangereid når dere skal østover. Gleder meg til Freddan VannTro :-) Redigert 6.Mai.2014 av sap_2000 (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Nord West 420 Svart 6.Mai.2014 Del på Facebook Svart 6.Mai.2014 Det skulle vel ikke være den brygga jeg har merket her: http://kart.gulesider.no/m/RcNE9 Ja, evt. bryggen rett syd for merket ditt om dere ikke velger å ligge som sap anbefaler. Sitér dette innlegget Link to post
VannTro Svart 7.Mai.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Mai.2014 Takker for gode forklaringer av dere alle ! Nå ser det litt tynt ut i forhold til å få fylt tankene på Åmøy. Er det slik at man får diesel i Tananger, eventuelt noen steder mellom Åmøy og Tananger og er det noen som kjenner til kvaliteten på den ? Jeg er sykelig opptatt av å få EN590 etter at SAP hadde dårlig erfaring med MGO og røyk(samme motor). Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Euklid Svart 7.Mai.2014 Del på Facebook Svart 7.Mai.2014 Du får fylt i Tananger, og det er en omvei å dra innom andre steder på veien. Det er Hummeren Hotell som selger diesel, du kan jo ta kontakt med de for å høre hva de selger. Men det er kanskje ikke gitt at alle resepsjonistene har stålkontroll på dette. Neste naturlige dieselstopp er Egersund. Sitér dette innlegget Link to post
Kjetil1 Svart 7.Mai.2014 Del på Facebook Svart 7.Mai.2014 (redigert) Jeg er skeptisk til blandingsforholdet diesel/vann man får på Hummeren. Har aldri fylt der selv da det ser litt tvilsomt ut der, og har hørt at noen mistenker at de har fått mye vann i tanken etter fylling der. Skriver ikke for å skremme, eller være slem med Hummeren, men bringer bare en mening utfra egne observasjoner... Ring heller Sande Gård, http://www.sandegaard.no/ de har tankbil som kommer og fyller. Vi fikk dem ned i havna og jeg fylte opp før sjøsetting. Vi bruker også dem til fylling av diesel til truckene på jobb. Redigert 7.Mai.2014 av Kjetil1 (see edit history) Sitér dette innlegget Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand... Link to post
VannTro Svart 7.Mai.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Mai.2014 (redigert) Takke masse for tips Euklid Jeg ringte Hummeren Hotel og beklaget min "nød" og forklarte samtidig at jeg ville sikre meg at det var EN590 jeg fikk av dem. Fantastisk service av resepsjonisten på Hummeren Hotel som sporenstreks kontaktet leverandøren Shell og fikk bekreftet at de alltid hadde fått levert EN590 grunnet kjent problematikk ved at en del motorleverandører/produsenter ikke tillot annet. Pumpen er oppe 24 timer i døgnet og fylling betales i hotellets resepsjon. Prisen for ordens skyld var Kr. 10.90 pr. liter. Redigert: Hmmm.....det var ikke bra å høre Kjetil1. Nå ble jeg skeptisk. Redigert 7.Mai.2014 av VannTro (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
haugi Svart 7.Mai.2014 Del på Facebook Svart 7.Mai.2014 Du kan også fylle på Bru, 10 min gange fra Åmøy. Legger til ved kaien der fiske/rekemottaket er :) Sitér dette innlegget Link to post
VannTro Svart 7.Mai.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Mai.2014 Takker haugi ! Det var ikke lange veien og egentlig "på veien" Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Hakkannen Svart 7.Mai.2014 Del på Facebook Svart 7.Mai.2014 Er fyllingen på Bru åpen for alle? Selv fyller jeg stort sett i havna til Rennesøy Marina på Gangenes, den "nye" havna ved Østhusvik på Rennesøy, men det blir jo andre veien for deg. Der er det også Shell som leverer dieselen, uten at jeg vet mer om kvaliteten på denne. Har i alle fall ikke fått vann på tanken derfra, så er fornøyd sånn sett. Sitér dette innlegget Link to post
GeirT Svart 7.Mai.2014 Del på Facebook Svart 7.Mai.2014 Det er gjestehavn i Korshavn. Der jeg har plassert den grønne "pinnen" Den røde markerer ett lite sjøhus der det vanligvis henger vannslange. Det er strømuttak langs hele kaien. God dybde hele veien. Geir Sitér dette innlegget Geir Link to post
pacuare Svart 7.Mai.2014 Del på Facebook Svart 7.Mai.2014 Lykke til med tur! Hvis værmeldingen er bra hadde jeg prioritiert tiden før Lindesnes, utsatt maratonetappen til strekningen etter Kristiansand, der er du vel godt kjent fra før. Jeg liker meg klart best på vestsiden av Lindesnes, mye mindre folk enn på østsiden da det akkurat er litt for langt fra østlandet. Og mer spennende natur (og kaldere, både i vann og lufta). Sitér dette innlegget Link to post
haugi Svart 7.Mai.2014 Del på Facebook Svart 7.Mai.2014 Er fyllingen på Bru åpen for alle? Jeg har aldri fylt opp der selv, men jeg mener bestemt andre har gjort det. Så får eventuelt reker, krabbe og krets med på turen også;) Sitér dette innlegget Link to post
VannTro Svart 7.Mai.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Mai.2014 Da var en del mere handling unnagjort, utrolig hva man skal ha med som ikke ble med på første tur. Det ble å kjøpe 3 ekstra bager for å sende på flyet. Snakket litt med W-Yacht om fylling på Bru og det er utelukkende til fiskebåter. Han nevnte også Rennesøy Marina(tror jeg det var). Når det gjaldt vann i dieselen på Hummeren så hadde han ikke spesielt tro på at de solgte vann til forbipasserende selv om røyk uten ild sjelden forekommer og at det sikker kunne ha skjedd. Veldig mange på tur forbi Stavanger fyller på Hummeren i Tananger nettop pga plasseringen og om det var fare for dårlig drivstoff mente han det nok var mere aktuelt i januar/februar enn nå som vi hadde kommer til mai. Vet ikke helt hva jeg skal tro, men det er fremdeles mulighet for en tankbil. Problemet er bare at om man bestiller bil helt ut på Åmøy enkomst kommer transporttillegget gjerne på flere tusen kroner. Hvordan det er med Sande Gård vet jeg ikke, men jeg skal ta en pling til dem i morgen. GeirT. Takker masse for utrolig presis markering av gjestebryggen m/vannslangen i Korshavn Som man spør får man svar pacuare, Jeg er rimelig sikker på at vi kommer tilbake mange ganger, så denne gangen skal vi bruke litt mere tid på østsiden av Lindesnes. Det er veldig greit å ikke ha for lang vei hjem når man er ukjent med båt og vær i uka som kommet. Vi kommer nok til å prioriter å legge bak oss de lengste etappene tidlig slik at vi kan prøve ukjent båt i kjent terreng(tenker litt uthavner muligens). Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Hafrsfjord Svart 7.Mai.2014 Del på Facebook Svart 7.Mai.2014 ................... men det er fremdeles mulighet for en tankbil. Problemet er bare at om man bestiller bil helt ut på Åmøy enkomst kommer transporttillegget gjerne på flere tusen kroner. Hvordan det er med Sande Gård vet jeg ikke, men jeg skal ta en pling til dem i morgen. ......................... Hvis du får tankbil fra Sande Gård til Tananger så er det ca 8,5 km. Kan vel ikke bli all verden transporttillegg på den strekningen........? Sitér dette innlegget Link to post
VannTro Svart 7.Mai.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Mai.2014 Tja, tenkte ikke på den muligheten, men i og med at vi ikke kommer oss fra Vestre Åmøy før på ettermiddagen(en fredag) og skal gå videre grytidlig på lørdagen så tviler jeg på at det er gunstigste tidspunktet å be om utkjøring på. Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Hafrsfjord Svart 7.Mai.2014 Del på Facebook Svart 7.Mai.2014 Ja det er kanskje ett problem. Her er i alle fall link til nettsiden deres ....med telefonnr. http://www.sandegaard.no/tankbil Sitér dette innlegget Link to post
Hakkannen Svart 7.Mai.2014 Del på Facebook Svart 7.Mai.2014 Det er ca. 4 nautiske fra Åmøy Havn til Rennesøy Marina. Med andre ord, en kostnad på 7-8 liter tur/retur Åmøy Havn hvis du ligger i 6 knop Sitér dette innlegget Link to post
VannTro Svart 7.Mai.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Mai.2014 Hehe....joda jeg har sett på det som en mulighet. Det kommer nok mere an på tiden enn på antall liter Vi får se når alt er klart til å kaste loss på fredag. Det kommer nok til å bli litt som ved nyåpning av butikker. Håndverkerne løper ut bakdøra i det kundene kommer gjennom inngangen Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Euklid Svart 7.Mai.2014 Del på Facebook Svart 7.Mai.2014 Jeg er skeptisk til blandingsforholdet diesel/vann man får på Hummeren. Har aldri fylt der selv da det ser litt tvilsomt ut der, og har hørt at noen mistenker at de har fått mye vann i tanken etter fylling der. Skriver ikke for å skremme, eller være slem med Hummeren, men bringer bare en mening utfra egne observasjoner... Nå skal jeg ikke mene at de du har snakket med har fart med løgn, men mine egne observasjoner er slett ikke i tråd med dette. Jeg har de siste par årene stort sett kun fylt på Hummeren, uten å ha hatt så mye som en antydning til vann i skåla på grovfilteret. Tidligere i år kjørte jeg tanken nesten tom og vasket tanken manuelt, igjen var det ren diesel på tanken. Har ingen aksjer i Hummeren Hotell og folk får selvsagt fylle der de vil, men klarer ikke føle at denne skepsisen er helt fortjent. Snakker også med en drøss andre som fyller der, og har aldri hørt om at noen av disse har hatt problemer med vann i dieselen. Sitér dette innlegget Link to post
VannTro Svart 7.Mai.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Mai.2014 De har en 6000 liters tank der, så jeg tror "omløpshastigheten" der må bli relativ høy. 5-6 kunder som meg så er de tomme...... Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 7.Mai.2014 Del på Facebook Svart 7.Mai.2014 Jeg har fullt diesel på hotellet i Tananger i år. På tur opp mot Bergen. 300 liter. Det gikk som kjent bra. Når jeg hentet Nord West 900 i Bergen for to tre år siden fylle jeg tanken på Bru. Gikk bra det og. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Nord West 420 Svart 7.Mai.2014 Del på Facebook Svart 7.Mai.2014 De fleste i området fyller på Vassøy. Det frister ikke å starte turen med innvielsesfest og oppankring i Vågen i Stavanger Sentrum? Fredag kveld blir vel litt stusselig i "industriområdet" Tananger? Eller har du nok med Admiralinnen og ny båt? Sitér dette innlegget Link to post
VannTro Svart 8.Mai.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Mai.2014 Bjørn, Tror det går bra å fylle på Hummeren jeg, da vet jeg i hvert fall at det er EN590 i pumpene. Tror det skal mye til å ha så uflaks at man betaler for vann. HR312MK1, Jeg ligger en del på Clarion Collection Bryggen midt i uka og med tanke på utelivet i vågen selv på en tirdag eller onsdag tør jeg ikke ta sjansen en fredag. Da er jeg redd vi ikke får sove et sekund. Med tanke på avgang lørdag er nok ikke det noe sjakktrekk. Har med minstemann på 5 også Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.