Jump to content

Clipper "konvoien" Vestre Åmøy - Østlandet 2014


VannTro

Recommended Posts

Godt det ordnet seg. Imponerende innsats hos W Yacht :-)

 

Et lite tips nå som du har fulle tanker og vil ha styring på forbruket på vei hjemover.

På turtelleren, trykk på mode intil totalforbruket kommer opp. Så hold mode + minusknappen inne for resetting.

 

Neste gang du fyller fullt kontrolerer du hva instrumentet viser kontra hva du fyller og skriver det opp. Er det avvik kan instrumentet kalibres med en multiplikasjonsfaktor i oppsettmenyen.

Imstrument på fb og nede kan resettes hver for seg.

Hos meg resetter jeg den nede ved hver fylling og den oppe ved sessongstart.

På plotteren kan du starte/ resette gps trip så har du full oversikt :-)

 

God tur VannTro med mannskap :-)

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Så dere fremdeles lå til kai da jeg kjørte forbi rundt halv ti i dag. Skulle jo egentlig ha stukket innom og hilset på, men var allerede for sent ute til en konfirmasjon, så det får heller bli en annen gang :wink: Godt jobbet av folkene rundt så dere fikk kommet i hakk! God tur sørover :smiley:

Link to post
Share on other sites

Ser han stikker rett ut ikke forbi Tananger som er mest vanlig skal sikkert ha en rask kikk på Håstein :wink:
eller kanskje ut å føle på været
Er nok en fordel å ligge nærme land i dag så slipper han noe av motstrømmen

 

Været i området nå
http://www.yr.no/sted/Hav/58,92958_5,57347/

 

 

Været på Lindesnes nå

wi_03.gif Lettskyet og sol small_wi_temp.gif 8 °C small_wind1_NE.gif Svak vind
3 m/s Sikt: 100 % Temperatur sjø: 9,3 °C Bølgehøyde: 0,4 m - Smul sjø Redigert av LALUNA II (see edit history)

 Ha en flott dag på sjøen med gode venner

Laluna II på Marinetraffic via I-AIS

Link to post
Share on other sites

Bølgehøyde 0.4.. hmm.. er ikke det litt for lite? :-) God tur Vanntro. Kjelen er i beredskap

Høres lite ut ja men så godt som vindstille i Kr.sand nå ...

Ang.kjelen setter du den på nå så får han skikkelig god gammeldags båtkaffe når han kommer :giggle: :giggle: :giggle::saint:

 Ha en flott dag på sjøen med gode venner

Laluna II på Marinetraffic via I-AIS

Link to post
Share on other sites

Hei,

 

Kommer meg ikke inn å får skrevet på BP via Tapatalk, så her er pc fyra for noen minutter oppdatering.

De som mener det er stille og ikke vind tar litt feil. Tipper vi har ca 1-,5 meter og det blåse hvitt på toppene. Båten tar det som en drøm og vi har de inn ørlite fra styrbord. Blir nok litt mer på skrå når vi passerer bøya ved revet. Det er litt mye strøm imot her, men ikke noe å gjøre med før revet er passert. Vi blir nok gående litt nærmere land etter det :smiley:

Går på plotta rute etter AP og fikk resatt forbruksmåleren SAP :thumbsup:

 

Vi får komme tilbake med bilder senere i kveld. mAis funker greit skjønner jeg.

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...