Jump to content

Oksval båthavn


tobixen

Recommended Posts

  • 1 år senere...

Hei, er det noen Oksvellinger (?!) som leser denne tråden i år mon tro?

 

Er det noen som vet hva som ble vedtatt om kranen på kaia?

Ble det oppussing eller riving eller noe midt i mellom? :-J

 

Polar 20 (1989) med Volvo Penta 2002 på Oslofjorden og i Øsfold

Link to post
Share on other sites

Alias_Knagg skrev for 3 timer siden:

Hei, er det noen Oksvellinger (?!) som leser denne tråden i år mon tro?

 

Er det noen som vet hva som ble vedtatt om kranen på kaia?

Ble det oppussing eller riving eller noe midt i mellom? :-J

 

Noe midt i mellom. Styrets forslag om å legge ned og fjerne krana falt. Det skal utredes nærmere og en egen krangruppe er oppnevnt. Kommer nok uansett ikke i gang denne sesongen.

 

Sånn fritt etter hukommelsen ettersom det ikke har kommet noe referat ennå...

Link to post
Share on other sites

Pequod skrev 3 minutter siden:

Noe midt i mellom.

Ja da så :-/

Problemet er vell denne tanken om at Kran = spyling = forurensing = oppsamlinganlegg = DYRT

For min egen del trodde jeg at jeg skulle bruke den til å transportere en moring, så jeg er kanskje forutinntatt i forhold til den tankerekken.

Polar 20 (1989) med Volvo Penta 2002 på Oslofjorden og i Øsfold

Link to post
Share on other sites

  • 8 måneder senere...

Hei! Fikk nettopp epost fra havnesjefen med oppfordring om å sjekke fortøyninger og snø på båten.

 

Jeg er dessverre ikke i stand til å komme meg ned i havna for øyeblikket, og i tillegg har ikke webkameraene vært tilgjengelig på en god stund, så jeg lurer på om det er noen her på forumet som har båten liggende der og som skal ned i havna etter å ha fått samme epost, som kunne tenke seg å sjekke min båt  også?

 

Send PM hvis du vil ha plassnummer!

 

Vet dette er et skudd i blinde, men kan jo prøve. Har ikke fått svar fra havnesjefen ennå, tror uansett ikke at han er der nede nå.

Link to post
Share on other sites

  • 1 år senere...

Ikke mye brukt tråd dette her, men jeg prøver meg igjen, et år og nesten en uke etter...

 

Jeg lurer på om det er noen som har båten liggende som skal ned i båthavna, og som kunne kostet/børstet vekk snøen som ligger på utriggeren på plassen min (D42)?

 

For å komme meg om bord i båten og sjekke ståa er jeg avhengig av at det ikke er snø på utriggeren og jeg bruker en krykke på høyresiden og holder meg fast i båten på venstresiden for å komme meg om bord. Da har jeg en til to hender for lite til å få fjernet snøen...

 

På grunn av den dårlige balansen min på grunn av protese og manglende tær på venstrefoten, så tar jeg ikke sjansen på å begynne å vasse i snø... Jeg var nede i havna før kuldeperioden satte i gang, men måtte gi opp å komme meg om bord.

 

Jeg har sendt en melding til havnesjefen og fått svar om at han skal se på saken, men ifølge webkameraet er det ikke blitt gjort noe ennå, og det er over en uke siden første henvendelse.

 

Kommer jeg meg først om bord tror jeg at jeg skal klare å få fjernet den snøen som har lagt seg på fordekket også, så det er utriggeren som er det viktigste.

Link to post
Share on other sites

Pequod skrev 1 time siden:

noen som har båten liggende som skal ned i båthavna,

Om du ikke får svar fra havnesjefen så spør meg igen om noen dager.

Jeg har båten på land, men det hender jeg går ned i havna med bikkja så jeg kan godt ta en liten helsesjekk og måke litt.

Akkurat nå har jeg imidlertid influensa så nå blir turene veldig korte!

 

Polar 20 (1989) med Volvo Penta 2002 på Oslofjorden og i Øsfold

Link to post
Share on other sites

Alias_Knagg skrev On 12.1.2024 at 12.00:

Om du ikke får svar fra havnesjefen så spør meg igen om noen dager.

Jeg har båten på land, men det hender jeg går ned i havna med bikkja så jeg kan godt ta en liten helsesjekk og måke litt.

Akkurat nå har jeg imidlertid influensa så nå blir turene veldig korte!

 

Takk for tilbudet! Du får ta vare på din egen helse først! Har ikke vært nede i havna ennå, men på webkameraet ser jeg at det ikke er måkt, og i kveld kom det jo en del mer snø, så jeg får se hva jeg får gjort.

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...
Alias_Knagg skrev for 8 timer siden:

Du har vel sikkert fått havnesjefen til å sjekke skuta både en og to ganger siden sist, men alt så i alle fall veldig pent og pyntelig ut i går kveld :-)

 

image.png.9b54d4e8dc2a0d7d44f9650012c9976c.png

Takk for at du passer på! Havnesjefen har jeg nok ikke hørt noe fra, nei. Var bortreist i helga, men rakk en tur nedom før jeg dro, og har vært nede i ettermiddag også, siden jeg blir borte til onsdag.

 

Alt har gått bra om bord gjennom både kuldeperiode og stiv kuling. Når jeg er tilbake i neste uke må jeg få litt mer luft i den ene fenderen, det er det eneste.

 

I dag var det jo så mildt og fint ute at jeg var fristet til å få årets første tur utpå, men jeg tok ikke med meg båtnøkkelen og kom også såpass sent at det uansett ikke ville vært noen god ide. Men kanskje det blir en tur utpå når jeg er tilbake fra min andre "hjemby" - London!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...