Olevine Svart 19.Juli.2022 Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2022 Gikk gjennom Nilen i ettermiddag. Temmelig fullt der. Ligger nå på en holme noe lenger øst hvor det også er godt med båter. Sitér dette innlegget Link to post
Lingefan Svart 19.Juli.2022 Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2022 Var betydelig flere båter i Kragerø i dag, men fortsatt en god del ledig. Båttrafikken har tatt seg mye opp denne uken. Men fortsatt litt igjen til juli-nivåene for 2021 og 2020. Sitér dette innlegget Lingefan Link to post
GeirFrode Svart 21.Juli.2022 Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2022 Kaos i Kragerø i dag. Vi ga opp, og dro til Valle. Her er det fortsatt noen plasser ledig, men det siger inn båter her også. Sitér dette innlegget Link to post
Blouberg Svart 21.Juli.2022 Link til dette innlegget Svart 21.Juli.2022 Tatt seg opp i Arendal også. Blant annet denne juvelen fra Risør Trebåtbyggeri. Sitér dette innlegget Yamarin 68DC, Bavaria 32 Sport, Mercury Dynamic 280. Holder til i Oslofjorden, AMY:LL3459 Tukler med litt av hvert, legger i blant ut noen ymse videoer her Insta:@anderfrode Link to post
Roger jo Svart 24.Juli.2022 Link til dette innlegget Svart 24.Juli.2022 Bra med båt i Bommen for noen dager siden og fult i Risør. Ble fortalt at det var 4 Seilervenner, 3 har konvertert, men 4 man nekter og de holder i lag. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
VonSchnellfahrer Svart 24.Juli.2022 Link til dette innlegget Svart 24.Juli.2022 Veldig få båter i Langøykilen i går og i dag. Egentlig litt rart med tanke på været som var meldt. Er jo en ypperlig plass å søke ly for vær og vind. Sitér dette innlegget Link to post
bare lek(k)er Svart 24.Juli.2022 Link til dette innlegget Svart 24.Juli.2022 Roger jo skrev for 9 timer siden: Hei!! Der er jeg jo! 👍😂😂 Ligger sammen med 3 vennebåter, og har vel aldri sett så mye båt i bommen før. I Stavern og Tvedestrand var det ledige plasser. Nå ligger vi på skjæra utenfor Sandøya. Noe ledig her også 🙂 Sitér dette innlegget Link to post
GeirFrode Svart 25.Juli.2022 Link til dette innlegget Svart 25.Juli.2022 Vi ligger på Jomfruland innenfor moloen i drittværet. Er god plass her. Grått og trist vær med en god del vind. Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 25.Juli.2022 Link til dette innlegget Svart 25.Juli.2022 (redigert) bare lek(k)er skrev for 12 timer siden: Ligger sammen med 3 vennebåter, Ble helt mo i knærne da dere kom , de kunne bygge båter før, Mye båt i Lyngør også. Det har foregått ting i teina i natt , mulig hannbeistet 189mm bredde og med 53mm åpning i klørna har voldtatt drept og fortært hunkrabba , den fikk standrett rett i gryta. Redigert 25.Juli.2022 av Roger jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
lurvetass Svart 1.August.2022 Link til dette innlegget Svart 1.August.2022 Mange ledige plasser ved tårnbrygga på Jomfruland. Hvordan er det i Kragerø? Sitér dette innlegget Hilsen Lurvetass Link to post
Roger jo Svart 2.August.2022 Link til dette innlegget Svart 2.August.2022 Lite båt i Risør i går, i formiddag mye ledige plasser, Bommen ble tømt unntatt vi og en til og en på svai nå er det 4 på svai, mulig det er fylt opp i Risør. Ser ut som en drifter. Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
dennrick Svart 2.August.2022 Link til dette innlegget Svart 2.August.2022 Leid hytte på Valle. Tok en tur med RIBen igår til Kragerø, og der var det mye ledig, samme i gjestehavna her. Guttungen og jeg tok en tur idag også i det dårlige været, i Helly Hansen og i RIBen ut til Jomfruland. Regn og blåsevær. Ledig plasser overalt. Sitér dette innlegget Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 Sport | Bavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK | Bavaria 42 Vision Link to post
lurvetass Svart 3.August.2022 Link til dette innlegget Svart 3.August.2022 dennrick skrev for 13 timer siden: Leid hytte på Valle. Tok en tur med RIBen igår til Kragerø, og der var det mye ledig, samme i gjestehavna her. Guttungen og jeg tok en tur idag også i det dårlige været, i Helly Hansen og i RIBen ut til Jomfruland. Regn og blåsevær. Ledig plasser overalt. Vi er på Jomfruland @dennrick Er på testferietur med nyoverhalt motor og fjordens blankeste propeller. Sitér dette innlegget Hilsen Lurvetass Link to post
lurvetass Svart 3.August.2022 Link til dette innlegget Svart 3.August.2022 Ble hyggelig båtprat på brygga her da @dennrick kom en tur innom i dag også. Ble en hyggelig prat med nabobåten også og han fortalte at det var båten til Astor som var aktiv her for noen år siden. Saga 29, spekket med alt mulig utstyr. Sitér dette innlegget Hilsen Lurvetass Link to post
dennrick Svart 3.August.2022 Link til dette innlegget Svart 3.August.2022 Takk i like måte, @lurvetass. Det var veldig hyggelig å treffes etter disse årene med skriverier på både denne tråden og "motor" trådene våre Superfornøyd med å høre at båten deres fungerer så bra igjen, og fint å se dere på vannet ! Vi dro i døra på tårnet ute på Jomfruland kl 1559, og de stengte kl 16, så vi får ta en ny tur en dag. Som du var inne på, så er jo vi jo egentlig inne i en spennende tid nå uten bobåt, men med åpen båt (RIBen), der vi funderer på hytte ikke altfor langt unna sjøen (urealistisk med prisene som råder, og kan det bli litt kjedelig å være på ett sted med hyttebåt?), eller kanskje seilbåt eller en ny motorbåt ? Eller noe helt annet ? Tiden får vise hva fremtiden bringer... Legger ved et lite glimt av hyttelivet med grilling og utsikt til gjestehavna på Valle. Jeg kjenner en frisk dragning ned mot båtene der, selv igår da det regnet og blåste! Rett etter middag forsvant hele familien ned til havna igjen med fiskestenger, pågangsmot, og optimisme, så det jo ingen tvil om hvor tilhørigheten er "programmert inn" etter alle årene med båtliv De vi leier av er delvis fiskere med gode kontakter. De hadde akkurat hentet ferske reker fra tråleren som kom inn, og imens jeg vasket grillen fikk jeg tilbud om å kjøpe 3 kg til kr 400. Det var en bra deal som jeg slo til på. Spar butikken solgte idag til kr 399 / kg. Sitér dette innlegget Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 Sport | Bavaria 39 HT Sport + Grand RIB 380 | Grand RIB 650 Golden Line 200HK | Bavaria 42 Vision Link to post
lurvetass Svart 3.August.2022 Link til dette innlegget Svart 3.August.2022 Synd tårnet var stengt. Her er bilde fra fugletårnet og nordover. også et stemningsbilde av fyret på kvelden. Sitér dette innlegget Hilsen Lurvetass Link to post
lurvetass Svart 4.August.2022 Link til dette innlegget Svart 4.August.2022 Langøykilen 5 knop igjennom Kragerø skjærgården og hadde egentlig tenkt oss oppover mot Paradisbukta. Men så så vi fiskeørn da vi kjørte gjennom Kreppa. Ble ny destinasjon bare rundt til Langøykilen og håper de svever litt over her også utover ettermiddagen. Er faktisk endel båter her inne, men plass til flere. Sitér dette innlegget Hilsen Lurvetass Link to post
dieselfan Svart 4.August.2022 Link til dette innlegget Svart 4.August.2022 lurvetass skrev 22 minutter siden: Men så så vi fiskeørn da vi kjørte gjennom Kreppa. Ble ny destinasjon bare rundt til Langøykilen og håper de svever litt over her også utover ettermiddagen. Nå letter regnet om 30min og om et par timer så får du varmluft som stiger og da vil du se Fiskeørn og Musvåk unger som skal på "stige på stive vinger kurs" helt til mora er fornøyd... Er du heldig så kommer Havørna forbi også. Følger med på Gumøy nå. Flotte syn, glad jeg ikke er alene om å sette pris på slik opplevelse Sitér dette innlegget Link to post
Billa Svart 4.August.2022 Link til dette innlegget Svart 4.August.2022 Godt med ledige plasser i Son, Moss og her på Hankø. En del båt på vei nordover, få på vei sørover. Lett koselig regn og lite vind. Sitér dette innlegget Sushi Link to post
Code0 Svart 4.August.2022 Link til dette innlegget Svart 4.August.2022 (redigert) Feil Redigert 4.August.2022 av Code0 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
lurvetass Svart 4.August.2022 Link til dette innlegget Svart 4.August.2022 dieselfan skrev for 4 timer siden: Nå letter regnet om 30min og om et par timer så får du varmluft som stiger og da vil du se Fiskeørn og Musvåk unger som skal på "stige på stive vinger kurs" helt til mora er fornøyd... Er du heldig så kommer Havørna forbi også. Følger med på Gumøy nå. Flotte syn, glad jeg ikke er alene om å sette pris på slik opplevelse Mye av båtgleden er naturopplevelser underveis. Og vi gleder oss over alt fra et rådyr på Jomfruland, fantastisk utsikt, fargene ved solnedgang eller flotte fugler. Havørn hadde vært moro å se, den er jo mye større enn fiskeørna. Kona fikk tatt noen mobilbilder. Sitér dette innlegget Hilsen Lurvetass Link to post
dieselfan Svart 4.August.2022 Link til dette innlegget Svart 4.August.2022 (redigert) @lurvetass Det hun har tatt bilde av der er Havørn... Redigert 4.August.2022 av dieselfan (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
lurvetass Svart 4.August.2022 Link til dette innlegget Svart 4.August.2022 dieselfan skrev 5 minutter siden: Det hun har tatt bilde av der er Havørn... Ops Så flott 😀👍Ikke så ofte vi ser dem på Østfold siden av fjorden. Sitér dette innlegget Hilsen Lurvetass Link to post
lurvetass Svart 5.August.2022 Link til dette innlegget Svart 5.August.2022 Da er vi kommet oss nordover forbi Rakkebåene, Stavern, Sandefjord, Tønsberg tønne og inn til Huibukta og Geitungholmen. Koselig sted og God plass til flere, både mot land og på svai. Sitér dette innlegget Hilsen Lurvetass Link to post
Lingefan Svart 6.August.2022 Link til dette innlegget Svart 6.August.2022 Vært på en rundtur. Lite båter i både Arendal, Kragerø, Valle utenfor Kragerø hadde bare et par båter, 1 båt i Brevik. Man får plass overalt nå, men så er vel også ferien over ganske snart. Jeg mener å huske at det pleier å være en god del flere båter på denne tiden, også før pandemien. Men mulig jeg tar feil. Sitér dette innlegget Lingefan Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.