Jump to content

Status østlandet/Sørlandet


MaSa

Recommended Posts

Helt utrolig at man virker å gå bakover i tid ang bildeopplasting her på BP?

Om flere ytrer meninger og forslagene sine på tråden om bilder så kanskje det hjelper. Jeg har brukt opp kvota mi tror jeg ?

 

Selv bruker jeg photobucket app, klikker på bildet og får opp en IMG link kode.

 

Det er meget få som sitter med en laptop påstått i båten i 2015 og laster over bilder fra minnekort.

 

Uansett... Full sommer og tjukt med båter i middagsbukta nå

 

bilde

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Det er meget få som sitter med en laptop påstått i båten i 2015 og laster over bilder fra minnekort.

Vel, jeg er en av de få. Jeg tar mine bilder enten fra et Canon kompaktkamera eller fra mitt Canon speilrefleks. Bildene fra kompaktkameraet overfører jeg til PC'n ved å sette kameraets minnekort inn i egen slott på PC'n. For speilrefleksen må jeg bruke et adapter da PC'n ikke har slott for den noe større brikken.

 

Så åpner jeg bildene i et billedbehandlingsprogram der jeg justerer de i størrelse, komprimering, utsnitt og med eventuelle korreksjoner av farge, lys og kontrast. Så lastes de enten opp til forumet eller til min hjemmeside der jeg i innleggene kan linke til bildene.

 

Litt omstendelig? Ikke for meg, - jeg har god tid når jeg er ute med båten. Og da får jeg best mulig kvalitet på bildene som jeg vil formidle til andre forumbrukere. Men det er kanskje bortkastet arbeid å optimalisere bilder for 17 - 25 tommers skjermer når noen sitter med små mobilskjermer?

 

Lars H.

pt. Hamburgsund Sverige

5. uke av båtferien)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Da var dagen på Verdens Ende snart over med åpning av Nasjonalparksenteret. Lydanlegget ble overbelastet så fort den første taleren startet opp, men det symboliserte at det generelt er litt småtteri ifm oppstartsproblemer. Sannsynligvis fordi tidsfristen for ferdigstillelse har kommet fort. Gratis parkering ( :wink: )for automaten er pakket inn. Driverne av restauranten fikk beskjed igår om å starte servering idag, så menyen var begrenset. Vi forsøkte oss på kalv med sommergrønnsaker og det var topp. Tror dette blir bra etterhvert. Jeg savnet akvarium her - trodde det var planlagt. Det nye service anlegget var kjempebra med suverene ryggtømmingsfasiliteter og stilige dusjer med fjellvegg som innervegger.

 

Fint vær til tross, så er det litt kaldt, så det finnes noen "bekymrede" båtfolk som lurer på hvor sommern er..

 

bilde

 

Om bildeopplasting, så blir det gjerne til at vi synker telefoner og kameraer med laptopen når kvelden kommer, og jeg laster gjerne opp bilder derfra til baatplassen. Syntes egentlig det er en tungvinn løsning hvordan dette er lagt opp på nettsiden m/PC på baatplassen også.

 

Det finnes andre steder hvor deling av bilder er like enkelt som å ta bildet - enten det er med kamera eller telefon. Slik burde det også være på baatplassen - uansett plattform. Knips, last opp, skriv evt en tekst og ferdig delt. Det er mulig i 2015   :smiley:

Redigert av dennrick (see edit history)

Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 SportBavaria 39 HT Sport | Grand RIB 650 Golden Line 200HK  | Bavaria 42 Vision

Link to post
Share on other sites

Vel, jeg er en av de få. Jeg tar mine bilder enten fra et Canon kompaktkamera eller fra mitt Canon speilrefleks

Bildene blir klart bedre med skikkelig optikk og gjerne litt behandling etterpå. Ingen tvil.

Av og til gjør jeg også det på gamlemåten med speilrefleks og pc men trendene går andre veien enten vi liker det eller ikke.

 

Denne grafen tegner et klart bilde av hvilken type kamera folk flest går rundt med for tiden.

BP burde være bedre tilpasset denne brukergruppen mener nå jeg.

 

bilde

 

Kilde: http://petapixel.com/2015/04/09/this-is-what-the-history-of-camera-sales-looks-like-with-smartphones-included/

 

Back on Topic

Redigert av sap_2000 (see edit history)

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Det nye service anlegget var kjempebra med suverene ryggtømmingsfasiliteter

bilde

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Den også ja. Var borte og tittet på den.  Vet du hva som er planen med den ift om den skal ligge der? Litt vanskelig å legge til der borte.

 

Fin båt du har  :smiley:  Tror mannskapet var iland de gangene vi har tuslet forbi. Vi ligger lengre ut, omtrent rett bak seilbåtene på bildet ditt

Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 SportBavaria 39 HT Sport | Grand RIB 650 Golden Line 200HK  | Bavaria 42 Vision

Link to post
Share on other sites

Noen som har fylt diesel i området Lillesand -søgne siste uken eller noen som har oversikt over prisnivået ?

 

Ene båten her snakker om å fylle litt før returen mot helgen.

 

Hørte at flekkerøya var bra, men at den ble solgt, og drives av hartmann eller noe sånn? Og ble like dyr! Stemmer det?

 

Går til kr.sand i morgen og tar en bydAg der før vi går til søgne :)

Vi bor ved vannet, jobber med havet, lever på vannet og elsker havet :)

Link to post
Share on other sites

Noen som har fylt diesel i området Lillesand -søgne siste uken eller noen som har oversikt over prisnivået ?

 

Ene båten her snakker om å fylle litt før returen mot helgen.

 

Hørte at flekkerøya var bra, men at den ble solgt, og drives av hartmann eller noe sånn? Og ble like dyr! Stemmer det?

 

Går til kr.sand i morgen og tar en bydAg der før vi går til søgne :)

Jeg snakket med Sverre Nilsen i dag (lørdag). Man kan ikke fylle hos han ute på Flekkerøya lenger. Han har gjort en deal med Hartmanns Marina inne i Kristiansand. Han sa at det var mulig å få rabatt på pumpepris hvis man ringer til han først. Nummeret står på Drivstoffbørsen på BP når man søker opp Flekkerøy.

Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening

Link to post
Share on other sites

Noen som har fylt diesel i området Lillesand -søgne siste uken eller noen som har oversikt over prisnivået ?

 

Ene båten her snakker om å fylle litt før returen mot helgen.

Litt lenger vest, men har fyllt 2 ggr på Båly den siste tiden. Prisen var 10,49 mener jeg.

Har hørt Søgne er dyrt, men vet ikke prisen der.

Redigert av sap_2000 (see edit history)

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Hei

 

En båteier som har vært litt uheldig i Søgne skjærgården:

 

http://n247.no/mobil/?nyhet=2879&tittel=Baat_paa_skjaer_utenfor_Sogne

 

Får håpe det lar seg reparere på en enkel og grei måte.

 

larss

Vi var der ute da de ble dratt av. Vi lå rett ved siden av kystvakta i 7 knop da de ble kalt opp på kanal 16. Hørte etterpå at de gjorde klart lenseutstyr, så vi skjønte at de tok inn vann.

Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening

Link to post
Share on other sites

Vi var der ute da de ble dratt av. Vi lå rett ved siden av kystvakta i 7 knop da de ble kalt opp på kanal 16. Hørte etterpå at de gjorde klart lenseutstyr, så vi skjønte at de tok inn vann.

 

Hei

 

Hvor gikk de på ?

 Er på jobb frem til mandag kveld så jeg får bare med meg nyhetene i bygda på nett.

 

larss

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...