Jump to content

Status østlandet/Sørlandet


MaSa

Recommended Posts

Ligger i skuterudkilen nå med mørke truende skyer. Opphold nå, men har regnet en del og ser ut til å komme mer. 

Gjestehavna i Kragerøs var full i formiddag og mange kjørte rundt å lette etter plass. Ikke lov å ligge utenpå hverandre. 

Noen som vet hvordan det er i Tvedestrand? 

Hilsen

Lurvetass

 

Link to post
Share on other sites

Gabi skrev 1 minutt siden:

Hva er sjansen/oddsen for at det er mindre trøkk i havner og uthavner vest for Kristiansand i år? Er det noe vits å feriere der eller vil det bli like fullt som mellom Kristiansand og østover?

Tenker at du har mye mer plass å boltre deg på fra Stavanger og oppover. Det er et utall havner og uthavner og ta av! Får jeg båten min på vannet innen ferien begynner er Ryfylke et klart mål i år. Oppover mot Vestland, eller det som jeg kaller Hordaland. Da har du plenty plass!! Og uendelig mye hyggelige mennesker!!:thumbsup:

Mvh

Solbris II

Båtlivet gir meg de største gleder!  :smiley:
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

Link to post
Share on other sites

Søgne blir roligere som alltid tenker jeg. Regner med at det er det du har i tankene @Gabi

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Da har vi gått ut syd for Jomfruland, forbi Risør og til Lyngør. Tung sjø med store døninger. Ble et par skikkelige mageplask så vi klarte ikke mer enn 15 knop i snitt, men måtte slippe helt opp i endel av bølgene. Utfordrene å kjøre i synes jeg. Men båten er solid og den grønne svensken i kjelleren jobber jevnt og fint. Øser ned men lite vind.

 

Hilsen

Lurvetass

 

Link to post
Share on other sites

Passerte Lyngør gjestehavn i formiddag og da var det mye ledig der. 

Nå er vi i Tvedestrand. Her er det stille og opphold akkurat nå. 

Plass til noen få båter til men er skiltet 4 meter brannsone på bryggene så blir litt opphold imellom og ikke så lett å tilpasse. 

 

Hilsen

Lurvetass

 

Link to post
Share on other sites

Fortsatt ledige plasser i gjestehavna i Lillesand selv om vestlandsmafiaen har kommet med en armada av Prinsesser og tilsvarende på femti til sytti fot, men de ligger alle sammen helt innerst i havna, trolig redd for litt bølger som kan fiorstyrre tornerosesøvnen. I uthavnene er det svært stille, også de bynære!

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Kom til Kristiansand i formiddag, nå er det fullt på innsiden. Kommer stadig båter som legger til på utsiden av brygga. Er vel mange som vil ha en byhelg iforb med ventet nedbør. Tror også mange båter har mannskapsbytter her, en av få havner med direkte tilgang til tog, buss og fly.

Framtia på AIS

 

Seiling - den dyreste måten å reise gratis....

Link to post
Share on other sites

Kom til båten med familie nå og starter ferien. Lurer på Verdens Ende i påvente av en etappe over mot Jomfruland i rolig sjø.

 

Er det noen som vet om det er ledige plasser på Verdens Ende nå? 39 fot..

Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 SportBavaria 39 HT Sport | Grand RIB 650 Golden Line 200HK  | Bavaria 42 Vision

Link to post
Share on other sites

Vi kjørte over Rakke nå i kveld. Startet fra Tønsberg kl 19 og var fremme ved Kråka i området ved Jomfruland ca kl 2200. 

 

Var ganske friskt til tider med bølger, og typisk noen store innimellom, ca 3m kanskje de største utifra at da båten var nede i bølgedalen så vi opp på bølgetoppen. Og motbølger hele veien... Første gang jeg har kjørt i 10-12 knop med Bavariaen....😁 Det var store dønninger og ikke brytende heldigvis. Skal man nordover i morgen og har medbølger bør det iallefall gå rimelig greit.

 

Nå er det sommerferie!!!!👍

Redigert av Gabi (see edit history)
Link to post
Share on other sites

@Vita Mare Takk for tilbakemelding. Vi havnet faktisk på Havna, men det var litt flaks som skulle til. Vi tenker Verdens Ende imorgen. Vi ønsker å tilbakelegge strekket derfra til Jomfruland, enten imorgen, men sannsynligvis på onsdag. Mannskapet er lite glad i 1-2m som Barentswatch har meldt imorgen fra Svenner og frem. Onsdag ser flatt ut.

 

Spennende å høre hva du gjør imorgen @lurvetass

Skipsplast 605 | Bavaria 300 Sport | Uttern D66 | Bavaria 28 SportBavaria 39 HT Sport | Grand RIB 650 Golden Line 200HK  | Bavaria 42 Vision

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...