Jump to content

Hentetråd P460 Athen-Fredrikshavn-Tanumstrand


Vedvards

Recommended Posts

Da er alle papirer undertegnet og båten er vår. Advokatfirmaet som foresttår transaksjonen har også alle papirer klare for registrering i NOR. I morgen går turen til Glafyda i nærheten av Pireus for å se om vi kommer ned til en høyde på 440 cm på båten for transport. En øl på fly smaker godt nå i kveld i solnedgangen. Roen senker seg i ny båt.

Link to post
Share on other sites

Hmm September i Grekland...

 

Var där nere en vecka på en 60 fots motorbåt för några år sedan...

Poros... Hydra... Egina...

:yesnod::cool::cheers_wine::thumbsup:

 

Ni borde stannat ett slag och njutit!!!

Once in a lifetime...

 

Men Du får i alla fall chansen att promenera omkring i Pireus och titta på dom STORA pojkarna!

Dom som har >5 mans besättning och kör genset H24...

 

 

:fishing:

Redigert av ebonita (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Da er demonteringen startet. Vi får båten under 440, men da må enten targabøylen eller brakettene av. Skipsingeniøren, som også tok surveyen, sier at det smarteste vil være å ta av brakettene til akslingene for å slippe å rote med kablene inne i radarbøylen/targabøylen.

 

Synspunkter på dette?

 

Legger ut bilder i kveld

Link to post
Share on other sites

Da er vi i rute og spesielt etter at transportøren godkjente en høyde på 447. Da slipper vi å demontere targabøylen på fly og likeledses slipper vi å ta av brakettene til akslingene.

All demontering på fly er ferdig. Gikk dessverre tom for strøm, så jeg får legge ut bilder av dette i morgen.

Morgendagen er med tidligere eier for å gjennomgå båten.

Man dag blir propeller og akslinger avmontert.

 

Så noen bilder

 

Starter med et par stemningsbilder fra første natten i ny båt

 

bilde

 

bilde

 

Bilder fra turen fra Olympic Marina til Glyfada, Denne ferden gikk kun i 24 knop, men turen var fin.... så lenge det varte

 

bilde

 

bilde

 

Når vi ankom Glyfada sto en lastebil med henger klar til å kjøre båten til en Ship Yard en snau kilometer inn i landet

 

Her var jernbane ingen hindring

 

bilde

 

Så gikk ferden videre i Greske gater

 

bilde

 

Her ankommer båten Ship Yarden

 

bilde

 

Demontering på fly er i full gang

 

bilde

 

Her er kompass og windscreen demontert

 

bilde

 

Man ser også noe av området. Det må totalt ligge bortimot 100 båter her og mange av dem vil nok aldri mer ha kontakt med saltvann.....

Men, det ligger også noen fete fine 50-60 fotere her, sammen med en bråte med kaffeskvulpere. (Kaffeskvulper er ca 20 fot, uten gasshåndtak - kun lampettbryter med gass av og på :giggle: )

 

bilde

 

Mer bilder i morgen kveld :thumbsup:

Link to post
Share on other sites

Her går alt fortsatt etter planen. Tidligere eier og jeg gikk i dag igjennom båten med strøm, vann, motorer, watermaker etc. Han kom også med 5 fendere til, så nå tror jeg det er 16 fendere som følger med, samt en kikkert med kompass og avstandsmåler, samt en bærbar VHF i tillegg til de to som er montert i båten.

 

Jeg har tatt flere bilder i dag, som viser gårsdagens demontering

 

Her er alle de høyeste punktene fjernet, som vindskjerm, kompass og seterygg på førerplassen

 

'10614266_10152283412897217_7225811323900

 

Her er både parabol, radar og "lysmasten" fjernet

 

10606131_10152283413012217_5371072628548

 

Fly sett forfra

 

10698518_10152283413182217_5396694329395

 

Og båten slik den ser ut nå

 

10609441_10152283412812217_3655349692976

 

Brukte en del tid i dag på å gå igjennom detaljer på båten. Må bare bekrefte at her er det noen som har tenkt, før båten ble satt i produksjon. Fantastisk konstruksjon og adkomst til steder man bare kunne drømme om, Her er det ikke ett, men tre store hav av stuerom, Så, her må jeg være varsom - er litt for mye kjekt å ha type... :giggle::saint: det er liksom greit å ha et pipesett i reserve.... :lol:

 

Kommer tilbake med mer i morgen kveld - dagen før transporten skal gå. Fikk beskjed i dag om at det som står igjen, demontering av akslinger og propeller, blir ferdig i morgen ettermiddag.

 

I morgen skal jeg også til ett eller annet kontor med selger og advokat, for å signere ett papir som NOR krever før registrering. Dette blir nok bra. Gøy med fagfolk rundt seg :thumbsup:

 

 

Mvh

 

Vidar

Redigert av Vedvards (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Gratulerer masse med ny båt og god tur nordover :thumbsup:

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

 

Gratulerer med båthandel !

Det er alltid gøy med fagfolk og har du det samme for papirarbeidet så blir dette veldig bra !

Lykke til videre og med transporten.[/quot

 

Takk Knude!!

 

Her har jeg vært heldig og blitt vist til seriøse fagfolk hele veien. Advokatfirmaet som foresttår kjøpet er opptatt av detaljer (og jeg er deres hodebry..) og sørger for alt papirarbeidet. De har også kontakt med den norske ambassaden for å forsikre seg mot at alle papirer samt transaksjonen og båtens historie, blir godkjent av NOR. Fantastisk med fagfolk i alle ender!!

Link to post
Share on other sites

Det var ikke så lenge Adam var i paradis. Sjåføren ankom og fortalte at brakettene til aklslinge eller targabøyle på flybridge måtte av. maks høyde med henger var 450cm og vi hadde over det. Det er bedre å stole på praktikeren enn teoretikeren som godkjente 447 cm på bare båten, så vi demonterte brakettene.

 

Her er arbeidet i full gang

 

bilde

 

Så var alt klart for å løfte båten på bilen

 

bilde

 

bilde

 

Da var båten på bilen og alt klart for siste kontrollmålinger med båten innklusive henger

 

bilde

 

Her var hekken OK, men rattet på fly ble 7 cm for høyt.

Demontering av ratt var til hodebry, for her var det brukt jernskruer i aluminium

 

Da var det bare frem med drill....

 

bilde

 

 

Etter at rattet var borte var må på båt og henger 449cm. Dette er da nok for å passere under broer på 450cm. :pray:

Godt å vite at disse gutta aldrig gjør noe annet enn å kjøre båttransport.

 

Sjåføren fortalte at de kunne være på veien i inntil 6 uker, før de kom hjem. De tjente gode penger, men det er klart at slike økter går utover familielivet.

 

Ble også fortalt at Glogau har 28 slike biler som er på veien mer eller mindre kontinuerlig.

 

Vel, da var alt i orden, båten ble stroppet og man venter nå bare på følgebilen som er litt forsinket, slik at de reiser i natt.

 

Sjåføren fikk også beskjed fra kontoret i Tyskland om at på grunn av veiarbeid, måtte han ta en liten omvei på 300 km....

Det var totalhøyden som var årsaken til dette (ikke høyt nok eller bredt nok)

 

bilde

 

Da er første kapittel skrevet i denne tråden og neste starter om halvannen uke, når båten er i Hirtshals :thumbsup::thumbsup::yesnod:

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...