Superkul Svart 4.Mars.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Mars.2015 Jeg legger ut i tråden med engang noe skjer ja :) du får en flaske med noe flytende hvit melk lignende greier som tetter bra - får i båtsjappene og heter captein et eller annet :) Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
draomc Svart 4.Mars.2015 Del på Facebook Svart 4.Mars.2015 Får vel skru ut rutene og se . Hadde planer om og bruke sikaflex men da blir det vel umulig og bytte ruter senere . Er vel ingen som selger nye lister lenger heller. Åssen drev har du ? Har en 18 fot Draco også med 290 drev som jeg trodde var bra, men var en damm med olje der det har stått i vinter :( Sitér dette innlegget Link to post
Superkul Svart 4.Mars.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Mars.2015 var akuratt det som skjedde med drevet mitt også - vått på garagegulvet under ................ 290 drev Hvis du kliner sika eller noe annet rundt blir det nok bare en midlertidlig løsning tror jeg Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Torsen67 Svart 4.Mars.2015 Del på Facebook Svart 4.Mars.2015 Hvis det kommer en dam med olje så er det vel på tide med en service? Varer vel ikke evig disse drevene uten tilsyn i blandt. Sitér dette innlegget Link to post
Superkul Svart 4.Mars.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Mars.2015 er vel mere en service som skal til vel hehe må vel antagelig pakke om hele drevet , men skal se over - kan jo være noe simring rundt aksel eller noe ? Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Superkul Svart 7.April.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.April.2015 Fått tuslet litt med båten Resten av puter blir hentet en av dagene Fant ut at 2 stk 110 amp batterier skal få bytte plass fra styrbord til babord med tanke på vekt fordelingen (batteriene var nye i fjor :) ) Tok opp mannlokket og sjekket tanken - gullende ren og 3/4 full - har nok vært der siden i fjor sommer så jeg får se om jeg tapper den av ?? Skal ha ny måler til tankmåler også Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
draomc Svart 8.April.2015 Del på Facebook Svart 8.April.2015 Godt du er i gang igjen :) åssen er det med påfyllingslangen . Har tatt ut min den var stiv som en stålstang , brukte 1 time for og få den ut . Var livredd for gnist så vinkelsliper var uaktuelt . Er i gang og ta ut ruter nå , 90% av skruene knakk :( Sitér dette innlegget Link to post
gompie Svart 8.April.2015 Del på Facebook Svart 8.April.2015 Ser ut som en flott Draco. Tipser deg om Draconorge.no sitt forum også. Artig om du lager prosjekt tråd der også Sitér dette innlegget Link to post
Superkul Svart 10.April.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.April.2015 Ja deilig og få gjort litt på Dracoen igjen , Nå kommer jeg rett fra sydama med resten av putene :) Jeg har ikke tittet på slangen enda men alt bensinmessig ser veldig bra ut Æsj kjedelig når så mye ryker draomc , hva gjør du med de knekkte skruene da?? Takk , gompie ,joda den er ganske hel og grei - og med alt nytt oppi av stoler og pter burde det bli lækkert :) Jeg har meldt meg på Draconorge.no :) som Jab :) Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Superkul Svart 10.Juni.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Juni.2015 Så har vi våknet av dvalen litt :) har vært så mye annet som har blitt forsømt etter bilrestaurering husbygging +++ litt vasking ( kraftvask) Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Superkul Svart 10.Juni.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Juni.2015 Laging og støping av motorfester :) Så er det bare og støpe og kline seg ferdig Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Draco24styling Svart 10.Juni.2015 Del på Facebook Svart 10.Juni.2015 Hadde det ikke vært lurt å fjerne den fremre bjelken der da Jarle? du får vel ikke brukt for den når du skal ha inn v motor, tenker det vil være lettere tilgang under motor får rengjøring etc Sitér dette innlegget Norske båter er best! Link to post
Superkul Svart 10.Juni.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.Juni.2015 Jeg Var inne på tanken men det er et støvhelvete uten like og er ikke så fristende :) bare å pusse inn til glassfibern under nye beina var mere en nok støv for meg hehe Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Hokky Svart 10.Juni.2015 Del på Facebook Svart 10.Juni.2015 Hei. Kjempeflott prosjekt. Motorbyttet ditt minner om mitt eget prosjekt som desverre stoppet opp for noen år siden pga mangel på tid og kunnskap. Husker jeg brukte mye tid for å skjære ut hullet til 290 drevet med tanke på vinkel på akterspeil osv. Jeg har ikke kommet noe lengre enn å ha laget hullet, men må støpe ned samme type motorfeste som du lager, skal ha i en aq171. Var det lett å måle seg til hvor du skal ha de? jeg lurte på å løfte i motoren for å se hvor motorlabbene havner. Hva brukte du for å lime fast treklossene med før du støper? Håper du ligger ut MASSE bilder og info så kanskje jeg lærer nok til å starte opp igjen med prosjektet mitt Sitér dette innlegget Min Fjord 21 Olympic Link to post
Superkul Svart 11.Juni.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Juni.2015 Jeg gikk lenge rundt i ring og er dårlig på og stole på meg selv men fikk noen mål og heiv meg rundt Vil du ha målene jeg fikk og gikk ut fra er det bare å skrike så kan jeg scanne og sende deg hvis du vil Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Superkul Svart 19.Juni.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Juni.2015 (redigert) Fått tuslet litt med skuta i dag Slipte og lakket drevplata innvendig ( ja jeg brukte syregrunning ) Har alle foringer og pakninger nytt , så det kommer Skivene til boltene / drevplata Måtte prøve og male hvitt i motorommet også - her er ett strøk påbegynt Redigert 19.Juni.2015 av dracojab (see edit history) Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
step Svart 20.Juni.2015 Del på Facebook Svart 20.Juni.2015 (redigert) Blir lekert dette Jarle! Du skal på vannet i år? Snart eid min i 10 år og fått 26 timer på telleren! Og 6 av dem var forrige helg. Redigert 20.Juni.2015 av step (see edit history) Sitér dette innlegget SeaShepherd. . . . . Båt er noe drit...... . . Motor til båten Link to post
Superkul Svart 21.Juni.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Juni.2015 Jeg hadde håpet en prøvetur om ikke annet men har lagt lista litt lavt i forhold til tiden Har litt vel mye prosjekter og ting som må gjøres med hus og hytte +++ driver i disse dager og reparere / oppdaterer brygga vår med uterigger etc så er vertfall det ferdig til utsett Skal verfall ha den ferdig og tidlig på vannet til sommern igjen Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Superkul Svart 25.Juni.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Juni.2015 Så blir det ny saltvannpumpe - alt annet på maskin er nytt så da orker jeg ikke gamble , er brekt ei skrue til impellerlokket jada kunne sikkert borra ut :) Litt under 2 lapper inkl frakt på ebay er vel ganske grei pris ?? Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Superkul Svart 11.August.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.August.2015 Det går sakte unna her men nå er vertfall vannpumpa montert og da er motoren 100% ferdig Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Superkul Svart 11.August.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.August.2015 fikk tak i stige og badeplattform med strøkent treverk - må bare modde et par fester Det var t.o.m orginalt dorgemotorfeste på den Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
step Svart 16.August.2015 Del på Facebook Svart 16.August.2015 Har du fått noe vann under kjølen? Sitér dette innlegget SeaShepherd. . . . . Båt er noe drit...... . . Motor til båten Link to post
Superkul Svart 16.August.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.August.2015 hehe ja det kan du tro Blir nok tidligst til våren - Ligger etter så mye på hus og hjem men småtusler og legger ut ettervert :) Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Hokky Svart 18.September.2015 Del på Facebook Svart 18.September.2015 Jeg gikk lenge rundt i ring og er dårlig på og stole på meg selv men fikk noen mål og heiv meg rundt Vil du ha målene jeg fikk og gikk ut fra er det bare å skrike så kan jeg scanne og sende deg hvis du vil Ja takk! Hadde vært veldig fint. Jeg sender deg epost adressen min på PM. Sitér dette innlegget Min Fjord 21 Olympic Link to post
draomc Svart 8.Mars.2017 Del på Facebook Svart 8.Mars.2017 Hei , har du fått båten på vannet ? Håper selv å bli ferdig i år :) tar laaaaang dissa prosjekta våres :) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.