Tom Rør Startet 14.Desember.2014 Del på Facebook Startet 14.Desember.2014 (redigert) Jeg tørket av litt fuktighet på undersiden av bb dieseltank i går, da det var litt fuktig der, og det satt igjen litt skitt på filla etterpå. Det som deretter skjedde, kunne jeg godt vært foruten, da det nå drypper en dråpe i sekundet, og det virker faktisk som at det er hull i sveiseskjøten. Dette er en 2008 mod. Villle ikke kuppe Ebonitas tråd om hans lekkasje, så da velger jeg å dra i gang en selv. Grunnen er helt enkelt, at det mest sannsynlig ikke blir mitt siste innlegg i denne tråden. Jeg skal komme med bilder, som viser hvor og hvordan lekkasjen er.Prøvde å legge inn en videosnutt, men det gikk ikke. Kommer tilbake med mer etter at jeg har vært nede i båten. Må ned å tømme bøtta som jeg bruker til oppsamling snart, så jeg ikke får dieselsøl i motorrommet. Redigert 14.Desember.2014 av Tom Rør (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 14.Desember.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Desember.2014 Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 14.Desember.2014 Del på Facebook Svart 14.Desember.2014 Sånn er det å være båteier. Aldri et kjedelig øyeblikk.... Flott patent forresten! Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Tom Rør Svart 14.Desember.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Desember.2014 Sånn er det å være båteier. Aldri et kjedelig øyeblikk.... Flott patent forresten! Eller aldri et billig øyeblikk? :-) Patenten måtte lages i en fei i går, og måtte tømmes i natt. Er på vei ned for å tømme den igjen nå snart, så må jeg prøve å raske sammen noe som jeg kan tømme tanken med. Det er nok 200-250 l. diesel som går til spille, men det er ikke mitt største problem akkurat nå Sitér dette innlegget Link to post
beauty of aqua Svart 14.Desember.2014 Del på Facebook Svart 14.Desember.2014 kjedelig når du har kjøpt en nesten ny båt... Sitér dette innlegget mvh.beuty of aqua achilles 265, gh 11, wesling 16, bella 620 dc, sealine s25, Scand Atlantic 32 Link to post
Tom Rør Svart 14.Desember.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Desember.2014 Helt klart kjedelig, og jeg hadde ikke trodd at dette kunne skje med såpass ny båt. Sitér dette innlegget Link to post
Snikende skeptik Svart 14.Desember.2014 Del på Facebook Svart 14.Desember.2014 Hvis det er i sveiseskjøten kan du prøve å dikke den. Ikke den beste måten og reparere på, men raskt og enkelt hvis det er i sveisen. Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 14.Desember.2014 Del på Facebook Svart 14.Desember.2014 Det var jo kjipt da. Jeg driver akkurat nå med en tankjobb selv men det er på et helikopter :-) Har du noen fat og en pumpe til å tømme tanken med? Har du prøvd å lokalisere lekkasjen nøyaktig med talkum el.l.? Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 14.Desember.2014 Del på Facebook Svart 14.Desember.2014 Ikke morsomt Sitér dette innlegget Link to post
SoBo Svart 14.Desember.2014 Del på Facebook Svart 14.Desember.2014 Det var kjedelig Tom. Lekker det i sveisen i jordingspunktet, eller er det lengre oppe?. Hvordan er det å få tanken ut på en slik båt? Sitér dette innlegget Stell og oppgradering av en gammel dame (Princess Riviera) Link to post
Tom Rør Svart 14.Desember.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Desember.2014 (redigert) Er i ferd med å skaffe fat, og pumpe fikk jeg låne i går. Lekkasjen er i sveiseskjøten på den "klossen" som er der kuleventilen til uttappinga er montert. Utvendig hjørne ser det ut som. Det er i utgangspunktet lett å se, men det er jo noget trangt der nede. Det var jo kjipt da. Jeg driver akkurat nå med en tankjobb selv men det er på et helikopter :-) Har du noen fat og en pumpe til å tømme tanken med? Har du prøvd å lokalisere lekkasjen nøyaktig med talkum el.l.? Redigert 14.Desember.2014 av Tom Rør (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 14.Desember.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Desember.2014 Å få ut tanken, er mildt sagt en drittjobb, for ser det ut som at motor da må ut. Det lekker på undersiden, men jeg skal ta noen flere og bedre bilder når jeg kommer ned i båten. Sitér dette innlegget Link to post
Ocean Queen Svart 14.Desember.2014 Del på Facebook Svart 14.Desember.2014 Ergerlig med den lekkasjen . Det er ikke mulig å kjøpe båt, uten at det er noe småplukk. Håper du får dette i orden Tom Rør. Sitér dette innlegget Link to post
Roger jo Svart 14.Desember.2014 Del på Facebook Svart 14.Desember.2014 (redigert) Triste greie dette. Jeg kjenner problemet, men jeg fant all dieselen i kjølen. Bensin stasjoner med vaske hall har normalt 30 liter såpedunker. 10 av de så redder du dieselen, skyll de godt. Redigert 14.Desember.2014 av roger-jo (see edit history) Sitér dette innlegget Kokekyndig maskinist kjent på kysten. Link to post
baatsman Svart 14.Desember.2014 Del på Facebook Svart 14.Desember.2014 Er det kul umulig og tette dieseltanker? Det er fort veldig mange penger dom ryker. Eller er dette en forsikringsak. I båten vår er tankene plassert i "lasterom" , men ser i kompisene sine P båter er det i motorrom. Men uansett en stor jobb med ut/ innmontering Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
baatsman Svart 14.Desember.2014 Del på Facebook Svart 14.Desember.2014 Jeg kjøpte 20 litere på Europris når jeg renset tank tidligere. Etter bruk fikk marinaen de. Sitér dette innlegget Vi sees! Link to post
Tom Rør Svart 14.Desember.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Desember.2014 Har superforsikring hos Gjensidige, men jeg vet ikke om den dekker denslags. Sitér dette innlegget Link to post
nordan family 27 Svart 14.Desember.2014 Del på Facebook Svart 14.Desember.2014 På en så ny båt vil kanskje fabrikken stille opp av hensyn til sitt rykte og rennome. Synes det er mange med relativt nye P og samme problem, så fabrikken har kanskje en opplegg som virker. Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 14.Desember.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Desember.2014 Spennede tanke nordan family, men det tør jeg ikke håpe på engang. :-) Sitér dette innlegget Link to post
Zitt Svart 14.Desember.2014 Del på Facebook Svart 14.Desember.2014 (redigert) Uffda, for noe forbasket dritt !!! Håper det ordner seg, og føler og følger med deg! Redigert 14.Desember.2014 av Zitt (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 14.Desember.2014 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Desember.2014 Takker :-) Det fins folk som har vesentlig større problemer, så det er bare å spytte i neven, og bite tenna sammen. Sitér dette innlegget Link to post
navid Svart 14.Desember.2014 Del på Facebook Svart 14.Desember.2014 Huff.....Dårlig førjulsgave. Håper fabrikken og Gjensidige trår til og hjelper deg. Sitér dette innlegget Link to post
ebonita Svart 14.Desember.2014 Del på Facebook Svart 14.Desember.2014 (redigert) Tänk på att dom enklaste möjligheterna att felsöka faller bort om Du tömmer tanken för tidigt. Stäng av länspumparna så kan Du i nödfall ta vara på oljan även om den hamnar i botten på båten. Har sett på Marine Traffic att Du varit ute ganska nyligen, Har Du båten i vattnet? Redigert 14.Desember.2014 av ebonita (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Knude Svart 14.Desember.2014 Del på Facebook Svart 14.Desember.2014 Hei ! Dette var en lei utfordring i julestria ! Du og andre inne på B.P har sikkert mange løsninger på dette så det blir sikkert bra. Forsikring også ! Et av mange tips: Om dette er en pore i sveisen (Ikke sprekk) så har jeg ved en annledning sammen med en tankprodusent dreid en liten gjenget aluminiums plugg. Det ble forboret i sveisen og gjenget opp. så ble pluggen skrudd inn med et loctite produkt som låste dette til evig tid. Dette ble betegnet som en fullgod repparasjon av tanken. Sitér dette innlegget Bygger 47 fot Trawler Yacht tegnet av Bruce Roberts Goodson Bygge 47 fot Trawler Yacht fra cd til ferdig båt Link to post
Fru Jacobsen Svart 14.Desember.2014 Del på Facebook Svart 14.Desember.2014 Shit.. men som du sier, her er det bare å brette opp arma å stå på. Men kan du ikke transfere dieselen over på den andre tanken? En slange å en billig transferpumpe så er mye gjort Sitér dette innlegget "Det hender ikke ofte, men kan dog slumpe - at nogen har til ansigt der andre har til rumpe" D1 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.