Jump to content

Østfoldtreffet 12-14.juni 2015.


Pettern1972

Recommended Posts

Legger ut denne igjen, litt kort tid for kurs kanskje, men prater gjerne om VHF og bruken av denne, vi har fått plass rett foran båten til Ole Petter.

 

For de som er interessert så kommer jeg også i år til å ha med koferten for test av VHF - som vanlig må du vise at du har lisens, eller tegne deg for en der og da.

 

For de som er interessert så åpnes det for muligheten for ett kort VHF kurs. Ettersom det i dag avlegges prøve via PC, så blir det en gjennomgang av pensum, bygd på boken Mayday av Torbjørn Tombre.

 

Kommer til å være tilsted hele helgen og svarer villig vekk på spørsmål rundt det med VHF/Lisens etc etc.

 

Noen som har ønsker/forslag til saker de vil ha svar på si la meg få høre det.


 


 

N

LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl

Link to post
Share on other sites

Som dere vet, har liksom ikke sommeren helt kommet til Østfold. Vanntemperaturen er ekstrem lav til juni å være, Jeg målte bare 12 grader i Høysand i dag. Vi velger derfor å avlyse gummibåtracet på årets treff. Som dere som har vært der før har sett, har det vært både frivillig og ufrivillig bading forbundet med denne aktiviteten, og av sikkerhetsmessige grunner velger vi derfor å sløyfe dette i år.

Noen av dere har fått ny plass, grunnet avbestillinger og omgjøringer av havneområdet. Dere som dette gjelder har nå fått epost med nytt bryggekart.

Vi er på plass fra torsdag formiddag, og er klare til å lose dere i havn. Skrik oss opp på VHf når dere nærmer dere, vi er på kanal 16 og 77. Husk også at det er ikke minibank på Sand, så ta med kontanter. Treffavgift er 300 kr for hele helgen, strøm (kun lading) og vann så langt det er mulig. Vi selger også T-shirts og Baatplassen-vimpler. 

Velkommen til Østfoldtreffet 2015

Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017

Link to post
Share on other sites

Kommer i morgen ettermiddag fra Hankøsundet. Desverre blir ikke frua med da hun skal på jobb. Tar med sønnen i stedet (han som polerer skruehodene). Vi gleder oss!

Redigert av NilsPils (see edit history)

Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten Saowanee
Jeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................

Link to post
Share on other sites

Jeg er veldig takknemlig for alle tilbud om hjelp og ikke minst for at Pettern1972 til og med har skaffet meg longsideplass, men jeg må nok likevel melde avbud.

 

Ønsker jo å delta med egen båt, men må innså at treffet kom for tidlig til at det er praktisk mulig for meg å gjøre det. Får min første protese til uken, og hadde tyreffet vært en måned senere kunne jeg nok klart å komme meg avgårde uten problemer, men det blir litt for tøft denne gangen, uten at jeg skal gå nærmere inn på detaljene.

 

Håper alle får en fantastisk helg, og krysser fingra for at jeg er på plass med "Bergtatt" neste sommer!

Link to post
Share on other sites

Bare en litren hilsen fra Trudelutt som ikke kom oss på treff i år. Nå ligger vi i Skärhamn i Sverige, men hilser dere så mye. Har tatt på meg en T-skjorte fra tidligere treff i anledning helgen.

 

bilde

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Tusen takk til alle som deltok på årets treff. Dere er en utrolig herlig gjeng å ha på besøk. 65 båter klarte vi å presse inn på Sand i år. Vi hadde som vanlig noen som meldte forfall, og noen nye som gjerne ville komme. Når lørdagen kom var det som vanlig smekk fullt, og stemningen fløy himmelhøyt da Marida jr.startet årets bryggedans med 3 sanger, noe som alle satt umåtelig stor pris på. Denne gutten kan virkelig synge, og det var rimelig vått i de fleste øyekroker. Årets overskudd ble på kr 23750, og går uavkortet til Vis sjøvett avd Oslofjorden øst.

Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017

Link to post
Share on other sites

Dette MÅ jeg få med meg neste år selv om det tar litt tid i trawlerfart å komme seg ned dit :-) vi kan jo ta følge Pequod :-)

 

Kommer det noen bilder fra årets treff? Har sett bilder fra tidligere år, og ser alltid ut som det er veldig god stemning på Østfoldtreffet :-)

 

Var faktisk en tur på Sand søndag kveld og så på en Princesse med en kompis (som han kjøpte), men da var alle reist hjem så det ut til.

Redigert av sap_2000 (see edit history)

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Var faktisk en tur på Sand søndag kveld og så på en Princesse med en kompis (som han kjøpte), men da var alle reist hjem så det ut til.

Ikke vi sap. Vi lå over til mandag på brygge to fra utsiden, lengst nord. Nå ligger vi på Vettnet og venter på midtsommars.

Fjord 26AC,  FjordDolphin 900, Princess 35, Fairline 43 Fly, HIghField 320, Ukjent 15´ med 9,9.

ad. planlegging:

"Selv den mest nitidige planlæggning, kan ei erstatte det reneste griseheld". StormP

"Alle kan ha en plan, inntil de får en knyttneve midt i trynet" Mike Tyson

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...