Jump to content

Mørebas 8400 dl renovering.


boble65

Recommended Posts

Hei :-) har hatt båten i mange år og fikset masse nytt til den men så sa motoren Bang ute på fjorden og tok kvelden for 4år siden så lot den bare ligge i havnen og dro hjem. Var lei av den og renoverte meg heller et hus. Hadde tenkt og stampe båten billig,men rart med det.. Man blir glad i gamle driten som man har fikset på :-) så februar ifjor tok jeg båten hjem og skulle bytte motor. Fant jo da ut at det var sprekk i kjølen under lugar(stakk skrutrekker rett igjennom..) så etter endel banning bestemte jeg meg for og ordne det. Nå har jeg hatt den ett år på land så for å gjøre lang historie kort så har jeg gjort følgende: plastet 2,5m innvendig og utvendig i kjøl. Laget ny avslutning i vannlinjen på hekken slik at den er helt tverr og har feste for flaps. Plastet og reparert inni hekk. Ordnet motorrommet. Lagt teak på dekket i hele båten (ikke helt ferdig) montert eber D4. Lakkert skrog( rulle og fordriver). Holder på med styrekonsoll og byssa nå. Vet ikke om det er noen interesse for mørebas da det er litt rare båter men skal komme med litt bilder etterhvert så kan jo di som vil følge med:-) planen er og sette ut til sommeren men stresser ikke. Liker og ha det som hobby :-)

Link to post
Share on other sites

Mørebaser var populære båter i min ungdom. :clap: Lykke til med renoveringen. Som de over ønsker jeg også bilder.
Hvordan legge inn bilder: https://baatplassen.no/i/topic/96401-hvordan-legge-inn-bilder/
For å aktivere "image" knappen hender det at du må trykke på knappen helt øverst til venstre.

Redigert av navid (see edit history)
Link to post
Share on other sites

hahaha etter noen timer med sinnemestring og tenking fikk jeg det til:) takk for bildehjelp!:)

dette er motoren som skal inn i båten, har flikket på den og byttet alle filter og en del pakninger, hatt ute kjølerne og nye pakninger. kjøpte den på nett i fjor, er ny varmeveksler og oljekjøler og startmotor.

Link to post
Share on other sites

har lagt en del teak i båten, siden båten er gammel og en ikke skal bruke for mye penger så har jeg fått tak i gamle teak ytterdører som jeg tar fra hverandre og kutter opp med storsaga for og få teakstaver. Trenger 2 dører til så får gjøre andre ting mens jeg leter etter flere dører:)

Link to post
Share on other sites

nedgang til lugar, alt av nating og sliping tar jeg til sist. Blir nok litt bedre me sammenheng på bilder her etter hvert som jeg får dreisen på det. Har iløpet av året ifjor klart og ødelegge 2 telefoner med bilder av båten men skal se om det lar seg gjøre og få di fram etter hvert..:)

Link to post
Share on other sites

ops det ble litt feil vei.. fikk ikke rettet bilde.. men her har jeg revet byssa og skal lage ny for og komme bedre til det elektriske. Alle hullene øverst er fra instrumenter, det blir litt forandring på det nå så jeg slipper og få di inn i bysse:) der står to forsterkere, en til subene og en til frontsettet +en forsterker i baugen til lyd i lugar. Subene tar jeg bort og skal heller drive vanlige høytalere med den forsterkern også.

Link to post
Share on other sites

håper dette var litt bedre og at bildene fenger litt, liker jo og selv og se bilder fra andre tråder. Synes det er veldig fint med en slik plass som dette der en kan få råd og tips om båt:) båten er innebygd helt nå så jobber tørt og fint, etter hvert kommer det bilder fra utvending av båten. Dette er jo en gammel båt så prøver og ikke legge for mye i det.. meeen.. det løpet er vel kjørt allerede..:)

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...