Jump to content

Mørebas 8400 dl renovering.


boble65

Recommended Posts

bilde

bilde

bilde

i mangel på noe annet så tok jeg 6mm kryssfiner og skar til, slisset meg noen spor på for og bakside med storsaga slik at den kan bøyes, tapet baksiden litt og har smurt ett lag polyester på toppen. Skal remse det så det holder fasongen før jeg tar det av å plaster videre. Samme på andre siden. Alt dette skal være mulig å ta av i fremtiden vist en vil ha kalesjen igjen ?
Link to post
Share on other sites

bilde

bilde

bilde

sakte men sikkert går det framover i varmen , ikke så veldig glad i å stå i bar overkropp å plaste men men ? har plastet litt på mellomstykkene, skal så forlenge sidene helt fram. Tenkte jeg skulle skruve å lime dette fast i båt. Tror ikke det blir så ille ? har mest lyst å bade kjenner jeg?
Link to post
Share on other sites

Skal lage en targabøyle bakom skyveluka til og ha lanterne masta på. Denne targabøylen skal skyveluka gå ann i når den lukkes. Regner med å få litt lunere båt med skyveluke. Og slipe regndråper ned på styrekonsollen. Må være den tredje konsollen jeg lager til denne båten ? litt spent på hvilken båt neste prosjekt skal være..☺

Link to post
Share on other sites

bilde

bilde

bilde

har laget litt av karmen som skal være rundt. Skjærer til 10mm vannfast kryssfiner som limes og skrues fast i eksisterende tak og ett par lag duk og polyester over. Trenger ikke noe direkte styrke i det.

bilde

bilde

bilde

fått satt i lensepumper og nye slanger. Inni der ser vi og eksosutløp til ebern. Montert fast styresylinder og. ? må bestille mer ting til båten.. dyrt med båt

bilde

Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...

Hei Boble, nå har jeg lest gjennom hele tråden din og kan ikke si annet enn at jeg er skikkelig imponert.

Her lager du en flott båt ut av noe som tydelig var helt nedslitt - denne jobben kan du være stolt av!

 

Båtfiks/ renovering eren sunn og bra hobby for sjelen, men ikke for lommeboka :giggle:

 

Gleder meg til å se helbilder av damen når så langt kommer, stå på videre! Og fortsett med bilder og rapport i tråden din,

 

hilsen Festina_Lente

Link to post
Share on other sites

Det har stoppet litt opp men fikk gjort pittelitt idag. Nå er alle sikringer på plass. 2 automatsikringer på 100 amp.hvorav en går til forsterkere. Og en går til sikringsboks for lensepumper,nødlys og slikt og er uavhengig av hovedbryter. Og så er det 2 stk bep holdere med vanlig sikring til hovedbryter.150A til forbruk og 400A til start. Kabler fra batteri til hovedbryter og videre til start er 50mm2. Og 35mm2 ut tilkoblingsskinne/forbruk. Tror det bare er og koble på bryterne igjen nå og montere lys så er det elektriske ferdig ?

Link to post
Share on other sites

En liten time her å der. Koblet slangene til defroster ☺ har lagt slangene inni rør for og klare bøyene uten og få knekk. Og siden di går gjennom batterirom så havner ikke kjøleveske der ved lekkasje men renner ut i motorrom el under byssa☺ er desverre ikke mye plass igjen til kopper og karr.. men varmt skal det iallfall bli?

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...