Barstad Svart 26.Februar.2015 Del på Facebook Svart 26.Februar.2015 Har du kun pusset på treverket, eller har du benyttet varme, og skrapt vekk lakk? Jeg tenkte å starte på treverket under setene.. Motorkassen og byssa. Sitér dette innlegget Link to post
NidelvSigmund Svart 27.Februar.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Februar.2015 Har pussa. Fikk nok ikke bort all den gamle lakken. Men det gjør ikke noe, resultatet blir mye bedre en før. Kan hende at limet i platene løsner hvis du bruker varme. Lykke til! Sitér dette innlegget Link to post
NidelvSigmund Svart 27.Februar.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Februar.2015 I dag har jeg tatt andre strøket på platene i snekkerbua og tatt første strøket ute i cockpiten. Resultatet blir veldig bra. Beklager for dårlige bilder. Lakken er egentlig matt, med det synes ikke så godt her. Syns når den er tørr. Sitér dette innlegget Link to post
Fyrlykten Svart 28.Februar.2015 Del på Facebook Svart 28.Februar.2015 Blir bra dette her NidelvSigmund blir nok et smykke tilslutt skal du se Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Pequod Svart 28.Februar.2015 Del på Facebook Svart 28.Februar.2015 I dag har jeg tatt andre strøket på platene i snekkerbua og tatt første strøket ute i cockpiten. Resultatet blir veldig bra. Beklager for dårlige bilder. Lakken er egentlig matt, med det synes ikke så godt her. Syns når den er tørr. Du demonterer altså ikke i cockpiten, men pusser og lakker rett på? Jeg haddei utgangspunktet tenkt at alt måtte demonteres? Noe av treverket ser helt fint ut og trenger egentlig bare noen nye strøk. Vil det bli fargeforskjell hvis jeg velger å slipe ned noe og bare lakke andre? Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
NidelvSigmund Svart 28.Februar.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Februar.2015 Prøv å slip ned så alle får lik farge. Har ikke tatt av platene i cockpiten. Det blir bare mere jobb, og resultatet blir ikke mye bedre. Sitér dette innlegget Link to post
Kronidiot Svart 28.Februar.2015 Del på Facebook Svart 28.Februar.2015 Står båten innendørs, eller fyrer du ombord for å få lakktørk? Sitér dette innlegget Link to post
NidelvSigmund Svart 28.Februar.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Februar.2015 Trampeklapp: Har to varmevifter som går 24/7 kan tenke at tempraturen er på mellom 15-20 grader Sitér dette innlegget Link to post
NidelvSigmund Svart 1.Mars.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.Mars.2015 I dag har jeg tatt tredje og siste strøket. Det ble kjempebra! Kan ta bilder av båten til uka. Da får dere se hvordan lakken er når den har tørka. Stay tuned! Sitér dette innlegget Link to post
jcjohansen Svart 1.Mars.2015 Del på Facebook Svart 1.Mars.2015 Ser bra ut:) Sitér dette innlegget Link to post
NidelvSigmund Svart 14.Mars.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Mars.2015 Har hatt en liten økt i båten i dag. Lenge siden sist siden jeg ikke hadde penger å bruke... Kjøpte en plate med kryssfiner, en lengde med impregnert lekte, tec7 og noen skruer. I sommer røk feste som holdt fast kjettingen til roret fast så det ikke skulle få overslag. I dag fiska jeg det med å ta en lenge med lekte på hver side av lekte som var der fra før. Limte med tec7 og skrudde det fast. Borra hull til en stor bort og skrudde den på plass så den skulle holde fast kjettinga. Begynte også med å fornye sittegruppa bak i båten som jeg måtte ta fra hverandre for å få ut tanken når jeg skulle rengjøre den. Kappet til plater og skrudde fast. Glemte og ta flere bilder, men skal inn en tur imorgen også. Da håper jeg å bli ferdig med sittegruppa. Flere bilder kommer! Sitér dette innlegget Link to post
Gew77 Svart 14.Mars.2015 Del på Facebook Svart 14.Mars.2015 Kjente omgivelser:) lå bak der og skiftet rorgjennomføring da:) Sitér dette innlegget Følg vårt båtliv her: https://www.facebook.com/batlivet Link to post
NidelvSigmund Svart 14.Mars.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Mars.2015 Har lyst til det jeg og, men regner med og håper at den holder noen sesonger til! Sitér dette innlegget Link to post
Komodo Svart 14.Mars.2015 Del på Facebook Svart 14.Mars.2015 Sigmund: Har sett gjennom tråden din etter tipset du la inn i tråden til Knude. Ikke helt bra kotyme å "kuppe" tråder på den måten som det blir sagt, men jeg er sikker på at Knude tilgir deg Uansett. Du skriver at du er 16 år og ønsker tilbakemeldinger. Vi har en 20-åring som dasser rundt her i huset, og har friskt i minne det å ha en 16-åring i huset. Hvis jeg hadde hatt en 16-åring i huset med den motivasjonen og "driven" du utviser hadde jeg klappet i hendene til fingrene tok fyr! Så stå på, dette blir bra Hvis du har spesielle spørsmål som dukker opp kan det kanskje være lurt å starte en egen tråd om det, da kan det hende du får kjappere og bedre tilbakemeldinger. Bare det ikke blir for mye... Lykke til videre med oppussingen, stå på Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
FM 8-12 Svart 15.Mars.2015 Del på Facebook Svart 15.Mars.2015 Godt jobba Sigmund, dette blir bra!!! Sitér dette innlegget Link to post
NidelvSigmund Svart 15.Mars.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Mars.2015 Ble en tur i båten i dag også. Fikk skruddsammen mye av delene til den nye innredninga bak. Er veldig fornøyd med resultatet Sitér dette innlegget Link to post
NidelvSigmund Svart 15.Mars.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Mars.2015 Ble også en ny kasse til dreggtauet Sitér dette innlegget Link to post
princess 2 Svart 15.Mars.2015 Del på Facebook Svart 15.Mars.2015 Du er kjempe flink:) har du meir bilder av båt invendig? Sitér dette innlegget Link to post
NidelvSigmund Svart 15.Mars.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Mars.2015 Takk for det! Inne i cabinen er det veldig rotete og det er ingen puter der heller. Kan ta noen bilder neste gang jeg skal skal i båten. Sitér dette innlegget Link to post
engestol Svart 15.Mars.2015 Del på Facebook Svart 15.Mars.2015 Hvordan skal du bygge opp benkene bak nå? Blir det u-salong eller hva tenker du? :) Sitér dette innlegget Link to post
NidelvSigmund Svart 15.Mars.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Mars.2015 Blir ikke med U. Skal bare ha rett som det var før. Synes dette er veldig greit, og vet ikke hvordan jeg skulle ha bygd med U. Har heller ikke penger til å kjøpe puter til det hvis det skulle blitt noe av Sitér dette innlegget Link to post
Pequod Svart 16.Mars.2015 Del på Facebook Svart 16.Mars.2015 Har rett sofa selv og synes det funker bra! Sitér dette innlegget Båtblogg: Fra landkrabbe til sjøulk... Link to post
Morten83 Svart 20.Mars.2015 Del på Facebook Svart 20.Mars.2015 Blir kjempe fint dette her. Sitér dette innlegget "There’s something you’d better understand about me ‘cause it’s important, and one day your life may depend on it: I am definitely a mad man with a sailboat!" Link to post
NidelvSigmund Svart 20.Mars.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Mars.2015 Blir en tur i båten imorgen håper jeg. Skal ta mange bilder. Trenger tips til når jeg skal legge nytt skrogtrekke. Kan ta bilder og forklare bedre imorgen Sitér dette innlegget Link to post
NidelvSigmund Svart 21.Mars.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Mars.2015 Da begynner sittegruppa bak og bli ferdig. Har også fjærne takluka for at den skal få en oppgradering. Skal bytte ut eller stelle fint med det gamle treverket på den. Skal også få metallet i den til å skinne så man kan speile seg i det! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.