function loadAds() { window.relevantDigital = window.relevantDigital || {}; relevantDigital.cmd = relevantDigital.cmd || []; relevantDigital.cmd.push(function() { relevantDigital.loadPrebid({ configId: '662fa5660d42b03a9c6d7583', manageAdserver: true, collapseEmptyDivs: true, noGpt: true, collapseBeforeAdFetch: false, allowedDivIds: null, // set to an array to only load certain
s, example - ["divId1", "divId2"] noSlotReload: false, // set true to only load ad slots that have never been loaded }); }); }; Jump to content

Hankøfjord/Tinganes - panikkfasen...


hschrde

Recommended Posts

Egentlig en veldig god ide... Har jo en sånn liggende - så om den bare gir nok vakuum så kan jeg kople den på før dysene og prøve...

 

Kommer vel mest an på hvor stor motstand selve dieslepumpa eventuelt gir, sugehøyden er jo under en meter.

Link to post
Share on other sites

Skal prøve å få opp endel bilder og snart...

Jeg har vært altfor dårlig til å legge ut bilder - så i morgen MÅ jeg nok være flinkere...

Chriz: takk! Skal få tatt noe mer bilder - særlig når jeg får lagt dørken.

Hei hschrde,

 

Så mye båt og så bare tre bilder i første innlegg. Det er sikkert flere enn meg som har ventet lenge og tålmodig på flere bilder!

 

Kanskje jeg blir nødt til å inspisere den selv neste gang jeg går forbi. Jeg mener å huske at du ligger nede på Hurum et sted ?

 

Gerhard

Link to post
Share on other sites

Da har jeg prøvd trikset med pumpe! Fikk ikke sugd opp noe - kan vel godt være at vakuumet blir for svakt...? Fylte derimot opp ved å pumpe diesel NED i systemet - og da fyrte den så vidt... Gikk tom for strøm og tid, men til uka skulle jeg ha tid nok til å gjøre en grundigere jobb. Tenker det skal gå bra, i verste fall får jeg bare demontere det jeg kan og fylle opp overalt det er mulig...

 

Lurte også på å kople til diesel under trykk rett på en av dysene, en sylinder skulle være nok til å hjelpe med tørninga til den suger skikkelig... Dette kan jeg jo gjøre med primerpumpa jeg har - på tomgang er det ikke så altfor mye som skal til...

Link to post
Share on other sites

Angående bilder: hadde endel på en mobil som dessverre er død for tida... Tenkte å laste de opp, men får kanskje ordne med noen nye...

 

Innvendig i salongen har det jo skjedd endel - regner med at 2-3-4 arbeidsdager er alt som trengs for at innredningen er ferdig i grove trekk! Det blir en ganske åpen løsning, og absolutt alt kan enten demonteres eller sjekkes fra begge sider. Det betyr at 90% av skroget blir fullt tilgjengelig fra både utside og innside, noe jeg synes er veldig viktig i tilfelle noe skulle skje... Dørken kan også løftes ut.

Link to post
Share on other sites

Da har jeg prøvd trikset med pumpe! Fikk ikke sugd opp noe

Nå har ikke jeg lagt fingrene på en 8V92 men om en antar den er noenlunde lik 6-71 så har du en liten tannhjulspumpe montert i enden av bloweren. Denne er i prinsippet tett når den står så du vil nok ikke klare å suge noe gjennom den. Prøv å koble en slange direkte på sugesiden på pumpa og legg returen i slange til samme dunken du tar diesel fra slik at du kan se om det renner. Du skal ha en stor mengde i retur (typisk ca 10 ganger det som motoren forbruker).

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle.

Link to post
Share on other sites

Da går detroiten! Det vil si, den trekker sakte men sikkert opp endel luft og stopper etter en stund...

 

Luftinga gikk greit når jeg fant fram til rette metoden. Finfilteret sitter ETTER dieselpumpa, tok det egentlig for gitt at det satt før... Ved å kople fra den ene ut-slangen på filteret og en nippel på en injektor så var det en enkel sak å lufte med en vanlig pumpe for påhengsmotor. Gikk nesten en liter, og omtrent samme mengden på finfilteret. Ikke rart den nekta å gå...

 

Klarer enn så lenge IKKE å finne lekkasjen! Har bytta og sjekka pakninger - tror det må være noe galt med grovfilteret. Dette er en stor sak, Racor. Lekkasjen MÅ jo være på vakuumsida, og der er det kun tanken, kran for tanken - og dette grovfilteret.

 

Får muligens prøve en bypass, men først blir det vel litt roting med silikon e.l. for å se om jeg kan få det 100% tett.

 

Var egentlig interessant å høre GODT etter på hvordan lyden endra seg med henholdvis 100% gjennomlufta, litt luft - og så godt som tørrkjørt. Nyttig å lagre i hjernen til seinere!

 

Har ett nytt bilde!!!

 

http://www.femelement.no/hankoefjord/interioer0706.jpg

 

Skulle vel egentlig ha rydda, men er skikkelig trivelig som hytte uansett! Føles luksuriøst å ha litt ledig gulvplass i båt, kunne gå litt rundt og smårydde hehe...

 

God helg til alle som er på sjøen eller et annet sted!

Link to post
Share on other sites

Endelig funnet feilen... Nippelen på innsida til grovfilteret satt ikke godt nok...

 

Håper å få mekaniker innom i morgen eller i løpet av kort tid, for å få en uttalelse om hva som bør gjøres samt en pris på raisere/bend for å legge om eksosanlegget. Blir spennende å se om jeg slipper unna med turbolagre, eller om det er noe mer!

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
  • Create New...