Jump to content

Navic II's Windy 37GM


Navic II

Recommended Posts

Tusen takk igjen for gratulasjoner. :) Gleder meg som en unge til å overta den. helt riktig tid også, da båtplassen er klar 1. Mai. får ikke plukka den opp til hengen, men det får da gå. har hele sesongen å nyte den på. :) og Windy37GM: Du har selvfølgelig helt rett. kjenner du til den eller? 

noen flere teasere: 

bilde

bilde

bilde

Link to post
Share on other sites

Gratulerer med drømmebåt! Drømmer om en slik selv. :sleep:

Ser valget falt på KAD300. Var det bevisst? Vurderte du andre motorer?

Takk for det. :) Har drømt om 37GM i årevis, så det er herlig nå å endelig oppfylle det. :) Delvis bevisst, jeg ville helst ha KAD 300, men hadde jeg funnet "riktig" båt med KAD 44 eller D4 så hadde det nok vært aktuelt. men glad det satt riktige motorer i denne. :D

Link to post
Share on other sites

Det nærmer seg overlevering med stormskritt, og nå har jeg brukt noen timer på å finne et navn til skuta. 

min første tanke var å kale den "Luksusfellen II" ettersom min forrige ble døpt Luksusfellen. nå er vel denn W37GM'en noe dyrere enn Dynamicen, så riktig navn på denne ville vel i grunn vært "Con Course" "Pignora Debitum" eller noe i den dur. men min bedre halvdel nekter, og mener at en så flott skute må få et flott navn, ikke sånn tull og vas. :) 

Da er saken litt værre. har tenkt litt på en kombo av våre navn/barnas navn, evt en modifisert versjon av disse, men vanskelig. 

Noen som har forslag? Våre navn er: Daniel (meg) Linda (rederinnen) Nathaniel og Tine Victoria (barna)  

har vært innom "Tine Nathalie" "Dali Nati" "Nathan's Victory" etc etc osv osv..... 

Kom gjerne med forslag til bra komboer, evt andre passende navn. :) 

Kommer vel snart et brukernavn-bytte på meg også. :P

Ha en fortsatt flott helg folkens! 

Link to post
Share on other sites

Vår heter Tace V

T(homas)A(ndré)C(atharina)E(rik), skute nr 5 :-)

Bra navn det også, for min del sliter vi med 4 konsonanter. Tydelig at jeg ikke planla godt nok når vi gav gutta navn  :nonod:  

Redigert av BingoBonzo (see edit history)

Nord West 370 Coupe - Selges, klikk her

Joda 370 Sport - Solgt

Nor-Dan Searider 820W - Solgt

Bavaria 34 Sport HT - Solgt

Link to post
Share on other sites

Lidt om navne her (mest for sjov.. :-)

 

https://baatplassen.no/i/topic/112479-vis-mig-dit-bådnavn-og-jeg-skal-sige-dig-hvem-du-er/

 

***

Familienavne

Mor hedder måske Karina, mens far hedder Lars, og børnene Julie og Mikkel. Og så skal båden hedde Kalajumi… Med denne type navne ønsker man at signalere, at båden er et familieforetagende, og at alle er en del af projektet. Hvilket sjældent er tilfældet. For efter nogle år får Julie og Mikkel sundere interesser end at hænge ud med de gamle i en isoleret naturhavn, og en passende udvikling ville være at omdøbe båden til Kala. Det sker dog sjældent. I stedet bevares et ofte spøjst bådnavn, som kun de færreste kan huske, men som til gengæld er helt unikt.

Der er uendeligt mange navne skåret efter denne skabelon, og om resultatet bliver godt eller ej afhænger af gode grunde af, hvad man hedder, og om man kan finde ud af at kombinere dele af navnene på en fornuftig måde. Men ét er sikkert – bådnavnet giver sjældent megen mening for andre end dem, der har fundet på det.

Eksempler

Mapelaca (Marianne, Peter, Lasse og Cathrine)

Hensu (Henrik og Susanne)

Oliansa (Ole, Lise, Anna, Sara)

osv.

Link to post
Share on other sites

Husk at DPG drev trenger mye kjærlighet. Ta den rolig opp og rolig ned i vannet. Da varer de lenger. Blir olja mørk og mye metal så trenger det ikke være tannhjul, men lager som er slitte i drev. Det har jeg nettopp opplevd på mitt drev. Byttet alle lager og håper nå at alt er bra.  Under lade luftkjøler på kad 300 er det et lite hull. Der skal det blåse når du starter. Kommer det vann ut der så vet du at du har lekkasje i ledeluftkjøler. Smart å ha et rør som passer på slangen liggende ombord skulle uhellet inntreffe, slik at du kan bypasse ladeluftkjøler. Det står 200 timer på ventiljustering. Det har jeg ikke gjort. Tar du av ventil deksel så pass på at tettningsmassen følger med, slik at du slipper å legge ny pakkning. KAn være vanskelig å få tett igjen. Noen små tips til deg med to flotte kraftige motorer med litt underdimesjonerte drev. Men kjører du rolig la båten få komme opp av vannet uten å legge fjøla i bunn. ikke teit kompressor reima mer en angitt, da sliter du ut strammhjul. Rett ut knuten på drevet og la det stå der. Juster med flapps hvis du har det. Ein stor plastsikkring på toppen av motor kan ryke hvis du kjører tilt med båten på vei opp av vannet. Gratulerer med flott båt :-) 

Redigert av john kristian (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Major Andy: 

Veldig interessant tråd du linket til. jeg søkte litt på forumet etter navngiving på båter, men denne tråden fikk jeg ikke med meg. :) 

John Kristian:

Er kjent med at når det begynner å bli noen tonn med båt med drev så må man ha nettopp dette i bakhodet. 

Det er forøvrig ikke noe problem, da jeg aldri "måker hendlene i bånn" men tar den rolig opp i plan. :) 

Drevene er forøvrig totaloverhalte, og har ikke gått mer enn 1 time etter dette, så jeg håper på å slippe den store drev-kostnaden med det første. ;) 

Ventiljustering er også foretatt for 25 timer siden. resten av dine tips er lagret på harddisken. 

Link to post
Share on other sites

har satt i gang rederinnen med å finne navn (jeg har veto-rett ;)) er kanskje lurt å la hun få et ord med i denne greia og? hehe... 

nå er det bare å sove søtt i natt, også blir det henting i morgen! :D Bilder og updates kommer. God kveld! 

Link to post
Share on other sites

Da er en vellykket hentetur gjennomført. ettersom det kun var tur fra Tønsberg til Asker så så jeg ikke noe poeng i å lage en hentetråd. men det var en akkurat passe (les: altfor kort) sjarmøretappe. litt sønnavind gjorde at vi hadde knallfin gange hele veien. førsteinntrykket av båten er helt fantastisk. vi ble hentet av selger på toget, og kjørt ned til båten. (som forøvrig lå på deres private brygge på terrassen...) der var fruen akkurat ferdig med siste puss med støvfilla til vi kom. vi fikk en meget grundig gjennomgang av hele båten, og alt svarte til forventningene. :) 

Fruen kom plutselig med kake og nytraktet kaffe og serverte imens vi hadde gjennomgang. med kake og kaffe så er jeg solgt. ;) 

de nye Niroxx putene var perfekte, og løftet hele cockpiten et par hakk. meeeeget fornøyd med dagen i dag. nå kan vel bare sommeren komme. :D :D

bilde

bilde

bilde

bilde

bilde

bilde

bilde

Link to post
Share on other sites

Dette så flott ut. Utrolig flotte seter. Har du hjemmehavn i leangbukta? Så litt sånn ut på bildene, i så fall ses vi gjerne utpå. Lykke til med visningen i helga til frue og unger. Med den båten blir det garantert suksess. 

takk for det. :) Ligger i Leangbukta ja. Du og? regner med at det blir en suksess til helga. rederinnen har fått handlet alt av sengetøy etc i dag, så nå begynner hun å føle seg klar og. ;) 

ingenting er bedre enn at fruen gleder seg til å dra til båten. :D og unga er kjempeklare for å dra å besøke oldemor og oldefar på Nesodden, sjøveien. bare velstand så langt detta. :D

det eneste skjæret i sjøen er at jeg føler at poleringen som er gjort er litt for dårlig. de blå feltene er litt halvmatte, spesielt rundt bakre del. vet den stod litt trangt i opplag, så det kan være en medvirkende årsak at det var trangt og dårlig lys bak der, men det medfører at jeg må gjøre det. å henge fra utliggerene og polere skrogsider er ikke verdens beste arbeidsstilling, så jeg inviterer hvem som helst som trenger en liten oppkvikker til å komme å bivåne det hele, for det ender nok med et plask til slutt. :D

Link to post
Share on other sites

takk for det. :) Ligger i Leangbukta ja. Du og? regner med at det blir en suksess til helga. rederinnen har fått handlet alt av sengetøy etc i dag, så nå begynner hun å føle seg klar og. ;) 

ingenting er bedre enn at fruen gleder seg til å dra til båten. :D og unga er kjempeklare for å dra å besøke oldemor og oldefar på Nesodden, sjøveien. bare velstand så langt detta. :D

det eneste skjæret i sjøen er at jeg føler at poleringen som er gjort er litt for dårlig. de blå feltene er litt halvmatte, spesielt rundt bakre del. vet den stod litt trangt i opplag, så det kan være en medvirkende årsak at det var trangt og dårlig lys bak der, men det medfører at jeg må gjøre det. å henge fra utliggerene og polere skrogsider er ikke verdens beste arbeidsstilling, så jeg inviterer hvem som helst som trenger en liten oppkvikker til å komme å bivåne det hele, for det ender nok med et plask til slutt. :D

Burde jo absolutt fått med meg det plasket.....  :yesnod: Ja det blir båttur i helga. Fryktelig ustabilt værvarsel så her blir det bare å hive seg avgårde på kort tid. Ligger i "bukta" i leangbukta:) Flott plass og veldig godt utgangspunkt Se etter en Yamarin 59ht,  den går vel som lettbåt på din..... . :lol:

 

Lykke til med visning og polering.  

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...