Jump to content

Navic II's Windy 37GM


Navic II

Recommended Posts

... å henge fra utliggerene og polere skrogsider er ikke verdens beste arbeidsstilling, så jeg inviterer hvem som helst som trenger en liten oppkvikker til å komme å bivåne det hele, for det ender nok med et plask til slutt ...

 

Kan vi komme med vår særdeles høyglanspolerte W37, og sitte ringside med litt kald musserende mens du utøver akrobatikken?  :lol:

Link to post
Share on other sites

Gratulererer så mye med by båt.

Så gjennom bildene i annonsen og må si den så gjennomgående meget ryddig ut. Det er tillitsvekkende å se et så strøkent motorrom, og det tror jeg sier mye om de som har eid båten og hvordan den har vært ivaretatt.

 

Det at den blå stripa er litt matt er bare litt jobb med ordentlig maskin og produkter.

Skal finne frem et bilde av en mindre Windy med en stripe som jeg tipper så mye verre ut en din.

 

Bildene viser 2 min innsats med 3M Fastcut XL på grønn 3M pad.

Gjentar man dette over et par år og beskytter med en god voks vil det holde seg fint i fremtiden også.

 

bilde

 

bilde

Redigert av sap_2000 (see edit history)

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Hva med en direktesending på baatplassen for oss som er litt lenger unna???:)

 

Hahaha, jeg har ikke webcam, men jeg kan sette på goPro'n også laste det opp på youtube. :D 

 

Gratulererer så mye med by båt.

Så gjennom bildene i annonsen og må si den så gjennomgående meget ryddig ut. Det er tillitsvekkende å se et så strøkent motorrom, og det tror jeg sier mye om de som har eid båten og hvordan den har vært ivaretatt.

 

Det at den blå stripa er litt matt er bare litt jobb med ordentlig maskin og produkter.

Skal finne frem et bilde av en mindre Windy med en stripe som jeg tipper så mye verre ut en din.

 

Bildene viser 2 min innsats med 3M Fastcut XL på grønn 3M pad.

Gjentar man dette over et par år og beskytter med en god voks vil det holde seg fint i fremtiden også.

 

 

Jepp, det er ikke SÅ ille i grunn, men litt nedtur med tanke på at den skulle være nypolert. men for all del, jeg setter større pris på at det tekniske, motorrom, drev, stoffing innredning etc er i topp stand, enn at det mangler litt på poleringsinnsatsen på blå-stripa. ;) jeg er bare LITT over snittet glad i at ting skal vise seg fra sin beste side, så det må nok taes relativt kjapt, men gidder ikke engasjere "store blå" for å polere litt. :P  Målet for sommeren 2015 er å ha blankere GM enn Bonus.  :lol:  :giggle:

Link to post
Share on other sites

 Målet for sommeren 2015 er å ha blankere GM enn Bonus.  :lol:  :giggle:

Hehe :-) Da har du lagt lista høyt, lol.

Men det er jo det fine med gelcoat at nesten alt er mulig bare man orker å legge inn jobben som kreves :-)

Sjeldent å se en så ryddig båt som du har kjøpt. Kos dere med den :-)

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Gratulerer med et lekkert eksemplar. Som deg hadde også vi en Dynamic 9200 før vi byttet til GM37. Mye tyder altså på at du er en fyr med sans for fine båter

 

Jeg ble faktisk veldig glad i dynamic'en. :) men Windyen er i en helt annen klasse da. :D Drømmebåt! 

Link to post
Share on other sites

I dag har jeg da hatt en god prat med Hansen Protection, da jeg synes kalesjen på båten er forferdelig stygg. den er fra 2011, men er type lightex, og var en gang mørk blå, men nå ser den ut som en utvasket dongeribukse. de er jo kjent med at disse kalesjene ikke er fargeekte, og at de falmer. jeg har også en liten lekkasje på begge sider av fremre delen, som var inne hos HH på garanti i fjor (av forrige eier) og fikk sveiset på ny tape på sømmen ved bøyle. problemet er tilbake i år..... det er ikke mye, men etter et par timer regn, begynner det å dryppe inne i cockpit. 

Jeg tenker da på om jeg skal bytte ut hele driten med en ny, i gjennomfarget duk. 

noen som har noen mening om de forskjellige typene? foredeler/ulemper? jeg har skjønt at lightex er "vedlikeholdsfri" i den forstand at den ikke trenger impregnering etc, og er tynnere enn "vanlige" kalesjer, men jeg synes det er skremmende om man skal ha fin kalesje kun i en sommer før den ser gammel ut. :P 

 

Samtidig må jeg spørre; er det noen som vet hvordan man endrer topic'en på tråder? jeg finner ikke helt hvor jeg kan redigere dette. :)

Link to post
Share on other sites

?her kommer en liten hilsen fra sola i Larvik.  Er ikke så verst med langhelg i dette været altså. ? 

for de som var med på navnediskusjonen, så endte det med Navic II . Dette fordi jeg likte forslaget Navi , men det var allerede en Nidelv i Fredrikstad med dette navnet, så da ble det Navic. ? vi bruker også mAIS aktivt for de som lurer på hvor vi er. ? tenkte å benytte denne tråden videre som oppdatering i sesongen. hvem skal jeg sende IM til for å endre topic? Ønsker dere alle en kjempeflott dag. ?

bilde

Link to post
Share on other sites

Da har jeg også endret brukernavnet til Navic II. :) 

Har forøvrig hatt en superflott langhelg i Larvik, med perfekte forhold på turen ned, og sol hver dag bortsett fra lørdag. 

det eneste minuset var på turen opp igjen. mellom Svenner og Ferder var det heller lite hyggelig utpå. men Windyen tok vare på oss, og unga unngikk sjøsyken, så alt gikk etter forholdene bra. :) 

Link to post
Share on other sites

  • 3 uker senere...

Da, endelig, har jeg fått ordnet det som irriterte meg mest. den falmede kalesjen plagde livet av meg, og jeg fikk bestilt en ny fra Hansen protection, men de ga leveringsdato 10. juli, så jeg var klar for å vente til midt utpå sommeren før jeg fikk skikk på det, men den kom 5 uker før tiden, så jeg klager ikke. fikk med meg en kompis nedover etter jobb og monterte den. 

Jeg trodde aldri at det skulle være så tungt å montere en ny, men det blir vel bedre når den har "satt" seg litt håper jeg, eller så våger jeg ikke å ta den av igjen noengang. :D 

fikk også ferdigkoblet NMEA kablene mellom VHF og plotteren så nå funker DSC og AIS som det skal og. 

var jo sjerneflott vær i dag, så som en bonus fikk vi satt oss en halvtime med kaffe og hygge i toppløs båt. det var ikke akkurat vondt midt i uka. :) god kveld alle sammen. 

 

bilde

bilde

bilde

bilde

bilde

bilde

bilde

bilde

Link to post
Share on other sites

Husker kalesjene på windybåtene var stramme som fy når de var nye. De går seg til etterhvert. Du kan prøve og fukte den litt om kvelden og la den tørke i morgensola noen ganger for å speede opp prosessen.

 

Lekker båt Navic:-) GM er en virkelig moderne klassiker.

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...