Jump to content

Navic II's Windy 37GM


Navic II

Recommended Posts

hehe. de kjørte ut på nordsiden og jeg på sørsiden. Jeg kjørte mot drøbak i noen minutter i 30+ knop så unga fikk litt fart, og så snudde jeg og kjørte tilbake til squadronen, og tok følge med den til leangbukta. ;) 

Nesten rart jeg ikke så deg. jeg pleier å legge merke til GM37 på mils avstand. :D

Link to post
Share on other sites

hehe. de kjørte ut på nordsiden og jeg på sørsiden. Jeg kjørte mot drøbak i noen minutter i 30+ knop så unga fikk litt fart, og så snudde jeg og kjørte tilbake til squadronen, og tok følge med den til leangbukta. ;) 

Nesten rart jeg ikke så deg. jeg pleier å legge merke til GM37 på mils avstand. :D

 

Passerte du Steilene på utsiden (vestsiden)? Det kan jo være at vi passerte på innsiden av Steilene akkurat da du passerte på utsiden ...!?

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...

Fisket opp båten i Asker og fikk den kjørt hjem til Stange for vinterdvale. snøen kom dalende når jeg satt på den siste stroppen. :P 

bilde

 

Det var et par stykker som nesten datt på ryggen når vi dro hele driten inn i den lokale bilpleie-sjappa og spurte om de kunne ta et lite vaskeoppdrag. :D 

bilde

 

Vel inne i varmen, og klar for litt kjærlighet utover vinteren. 

bilde

 

Snekra sammen noen bukker til drevene

bilde

 

klar for service. :) oljen var som ny fremdeles! tipp topp tommel opp, men burde vel være som forventet på nyoverhalte drev. 

bilde

 

Polere polere polere.... detta er kjedelig det.... 

bilde

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Kverna: er fare for det! Synes jeg så det på Windyklubben på facebook, om det var deg som jeg så skulle hente til våren.

Ser ut til å bli mange GM'r i fjorden til sommer'n!

Blir bra. Foreløpig plan er avreise fredag 18 mars, med overnatting i Kristiansand til 19. Ankomst Sætre kveld 19 mars...men det var det med været da.... :)

Bergen Maritime har tatt opplag med div småforbedringer. Totalt 104 000,-,- så kostbar moro.  

Link to post
Share on other sites

Blir bra. Foreløpig plan er avreise fredag 18 mars, med overnatting i Kristiansand til 19. Ankomst Sætre kveld 19 mars...men det var det med været da.... :)

Bergen Maritime har tatt opplag med div småforbedringer. Totalt 104 000,-,- så kostbar moro.  

Kjører hardt skjønner jeg!

Usikker på om vi skal ta det som en tur i påska eller om jeg skal banke hjem fort som mulig den første helgen.. Ser an litt vær og vind litt nærmere. ikke satt noe dato enda, men blir nok avreise 19-20. mars tenker jeg, så du bryter opp isen for meg! :giggle: .

Kostbart ja, det er det, men er jo verdt det! Skal gjøre litt smått når den kommer hjem, men ikke mye.

Link to post
Share on other sites

Kjører hardt skjønner jeg!

Usikker på om vi skal ta det som en tur i påska eller om jeg skal banke hjem fort som mulig den første helgen.. Ser an litt vær og vind litt nærmere. ikke satt noe dato enda, men blir nok avreise 19-20. mars tenker jeg, så du bryter opp isen for meg! :giggle: .

Kostbart ja, det er det, men er jo verdt det! Skal gjøre litt smått når den kommer hjem, men ikke mye.

(med fare for å kuppe tråden til Mavic)... Jeg har ikke med barna (6+8år) på denne turen, så satser heller på påske i Oslofjorden om været er bra. 

Blir noen småaktiviteter på meg til våren også. Har kjøpt den gamle kalasjen til Mavic, så kalasje skal på rens (den orginale som står på), samt at det må monteres ankervinsj akter. Det er jo IKKE så populært med ankervinsj akter på vestlandet, så du har kanskje ikke dette på din heller Mistralen?

Redigert av kverna@start.no (see edit history)
Link to post
Share on other sites

(med fare for å kuppe tråden til Mavic)... Jeg har ikke med barna (6+8år) på denne turen, så satser heller på påske i Oslofjorden om været er bra. 

Blir noen småaktiviteter på meg til våren også. Har kjøpt den gamle kalasjen til Mavic, så kalasje skal på rens (den orginale som står på), samt at det må monteres ankervinsj akter. Det er jo IKKE så populært med ankervinsj akter på vestlandet, så du har kanskje ikke dette på din heller Mistralen?

Enten blir det meg og kona eller så blir det en kompistur, så vi får se hva vi gjør... Påska er jo ganske tidlig i år, så kan jo bli en kald fornøyelse!

Nei, er ikke mange der borte som har ankervinsj akter, så er det jeg skal få montert på min også som første pri.

Blir vel å fly rundt på messa på lillestrøm, sikle på div nyttige og unyttige ting og få tilbud tenker jeg!

Link to post
Share on other sites

Her var det mye artig lesing!! Skal selv hente en 37GM nå til våren (påska) i Bergen og gleder meg som en unge. Ventetiden blir værre når jeg ser bilder fra sommer'n som var!!

Stange som er oppe rundt Mjøsa?

Hvordan fraktet du den evt dit?

Grattis med kjøp av herlig skute! :) du og Kværna må jo kjøre i følge og gi oss andre en bilde-rik hentetråd! :D Hvem stemmer for?? 

Er Stange i Hedmark ja. Fikk fraktet den med lastebil (på lavtbyggende henger) Ettersom jeg bor på Hedmarken så er det veldig greit å ha den i nærheten så jeg får gjort alt jeg skal i løpet av vinteren, istedet for å bruke en uke eller to til våren og stresse meg ihjel. ;) Er jo også en god bonus at det koster meg like mye for innendørs oppvarmet lagring, med lys og strøm inklusive frakt tur/retur fjorden, som det ville kostet meg å lagre den utendørs i havna. ;) Med så mange 37GM'er i indre oslofjord blir det vel snart Mistral-treff. hehe.

 

Godt at du har litt å gjøre om dagen, Navic. Ser ut som skuta kommer til å skinne skikkelig før sjøsetting :-)

 

Mistralen, velkommen ombord til BP. Ser du skriver bostedskommune Moss, da er vi jo sambygdinger :-).

Spennende!

Er langt i fra arbeidsledig kan du si. har gått litt av- og på nå siste måneden -  halvannen, pga jul og andre prosjekter. blir vel litt mer tak i ting nå utover tenker jeg, oppdateringer kommer. ;) men den skal nok bli ferdig i god tid før sesongen begynner. Hadde planer om å sjøsette i påsken, på tross av at den er tidlig i år, men ettersom vi fikk sydentur i julegave fra mine foreldre med avreise 19. mars, så ble det litt utsatt. ;) 

Ligger du innendørs eller utendørs Bonus? 

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...

Ser Bonus har kommet seg på vannet, og jeg er IKKE misunnelig!! :P  

Pga sydentur i påsken blir ikke sjøsetting før i april, men jeg er da i det minste ferdig med service på drev med ny olje, shining av propeller, stoffing (transom'en er ikke stoffet enda på bildene) , nye belger, ny inntaksslange og anoder, service på motor, med flushing, oljeskift, oppstart, og så oljeskift nr 2, justerte ventiler, impellerskift, nye filtere og reimer + grundig rengjøring. Stoffing av skrog ble gjort i februar, så nå er det dags å stålsette seg og brenne opp et par poleringsmaskiner. ;) blir vel sommer i år og. :P 

 

DSC_3098.jpg

 

DSC_2402.jpg

 

Er det forresten noen som husker på sparket hvor luftingen til septiken går igjennom skroget? har ikke mappen med tegningene over båten her nå. 

Redigert av Navic II (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Ser Bonus har kommet seg på vannet, og jeg er IKKE misunnelig!! :P

 

Er det forresten noen som husker på sparket hvor luftingen til septiken går igjennom skroget? har ikke mappen med tegningene over båten her nå.

 

Akkurat stått opp etter årets første båtovernatting ... (skal ikke gni det mer ...).

På vår båt kommer septikluftingen ut på SB side, rett foran gjestekabinvinduet.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...