Jump to content

Så var det sommerferie for Trudelutt, tidlig i år.


Lars H.

Recommended Posts

Hei.

 

Normalt tar vi alltid ferien i august, men i år ble det tid for noe nytt. Vi startet ferien i dag med å først gå fra Son til Fuglevik for å fylle opp dieseltankene. Der traff vi på Bonus som strevde med septiksuging. Feil på ssugestasjonen! Og terminalen for å betale for diesel, var ute av drift. Men vi fikk da tak i folk som ordnet opp. Nå ligger vi i Skjærhalden etter en nydelig tur i strålende sol, og max 4m/s vind og +10gr. Vi er 3 båter i havnen.

 

 

bilde

 

 

Lars H.

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

God tur Lars, kos dere !

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

God tur, Lars!

Husk å "sende" oss bilder.

Vi har ferie i to etapper i år; -før og etter fellesferien. Første runde starter 19.juni. Hvorvidt det blir vestkysten eller Sørlandet avhenger av vær og føre... Jeg hadde riktignok en tur oppover vestkysten før påske, men det var i +25 knop og i mørket. Ser fram til å ha bedre tid, mer dagslys og lavere hastighet denne gangen.

Redigert av kjeros (see edit history)

mvh kjeros
-
Medlem av KNBF, Oslofjordens Friluftsråd, SXK og Totalmedlem RS

Link to post
Share on other sites

Jo da, skal nok legge ut noen bilder. Foreløpig kan dere jo se på bilde fra mitt webcam, http://trudelutt.com/cam

 

Lars H.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Vi er jo som du ser mange som setter stor pris på dine rapporter og bilder. Betyr "tidlig ferie" lang ferie? Er jo nå i situasjonen at jeg er pensjonist mens admiralen kaster vekk tid i arbeidslivet, dermed blir ferietiden litt på hennes arbeidsgivers premisser. Når tar du turen til din barndoms domener, kanskje utvidet med en tur nordover til Bergen? Stiller gjerne som cicerone (som du sikkert ikke trenger) når du kommer til Bergensskjærgården. Men for all del, bilder og rapport leses fortløpende med stor glede!!

Laholm

Link to post
Share on other sites

Svart (redigert)

Hei, og takk for mange hilsener. De som kjenner oss vet nok at stress og mas ikke er noe for oss. Så fellesferien er ikke noe for oss. Da blir det en biltur til Kristiansund for å besøke svigermor på 97 år. Dermed kommer vi nok hjem ut i den første uken i juli. Da blir det rundt 7 uker båtferie nedover Svenskekysten til litt syd for Göteborg(?) og kanskje ny tur i august? Og med så god tid, ligger vi heller over i havn når det ikke er komfortabelt utpå. Så i morgen og kanskje også onsdag blir det ikke mye forflytting, kanskje en tur til Strømstad. Vi må jo proviantere både tørt og vått.

 

Og så skal jeg innom sjappen Audio Video for å få meg et SIM-kort fra tre.se til Huawei mini routeren. Da kan jeg få litt raskere bredbånd enn hva jeg får med ICE. Jeg fikk forresten et brev fra dem i dag om at nye 4G 450MHz routere sendes ut (gratis) til til faste abonnenter i august. De begynner utsending og utrulling av 4G først på Østlandet. Så kanskje jeg kan ha 4G fra ICE på Borgen til høsten?

 

Mitt webcam her.

Redigert av Lars H. (see edit history)

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Som vanligt blir det trevligt att följa dina resebrev och se fina bilder.

Vädret ser någorlunda bra ut men en del vind de närmaste 4-5 dagarna men som du själv skriver så har du bortåt 7 veckor på dig och kan ligga stopp när det blåser.

Ser fram emot när du kommer till din plats i Springet och få oss en prat.

God tur vidare söderut.

Link to post
Share on other sites

Litt guffent her i Skjærhalden med regn, vind og +8gr. ute. Men nå er i hvert fall frokosten klar med egg og bacon, bare fruen blir ferdig på "badet"!

 

bilde

 

 

Lars H.

trudelutt.com/cam

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Meg egg og bacon til frokost blir det alltid en bra start(til og med i regnvær) !

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...