Lars H. Startet 18.Mai.2015 Link til dette innlegget Startet 18.Mai.2015 (redigert) Hei. Normalt tar vi alltid ferien i august, men i år ble det tid for noe nytt. Vi startet ferien i dag med å først gå fra Son til Fuglevik for å fylle opp dieseltankene. Der traff vi på Bonus som strevde med septiksuging. Feil på ssugestasjonen! Og terminalen for å betale for diesel, var ute av drift. Men vi fikk da tak i folk som ordnet opp. Nå ligger vi i Skjærhalden etter en nydelig tur i strålende sol, og max 4m/s vind og +10gr. Vi er 3 båter i havnen. Lars H. Redigert 18.Mai.2015 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Lars O Svart 18.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2015 God ferie Lars H Håper du er like raus med bilder som du pleier å være Lars O Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 18.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2015 Vi drøyer nok et par uker før vi kommer etter. Kanskje treffes vi nede på kysten et eller annet sted. Ser frem til bilder.. Sitér dette innlegget Link to post
Benji Svart 18.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2015 God ferie Lars, alltid hyggelig å lese det du skriver fra turen/e på Svenskekysten. Hils fruen og Max. Sitér dette innlegget LGT - Husk lytteplikt på ch 16 - Olena LH 2064 - http://www.facebook....xklubben?ref=hl Link to post
Arvid_A Svart 18.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2015 God tur!Håper værgudene klarer å få skrudd opp termostaten et par hakk! Sitér dette innlegget Link to post
VannTro Svart 18.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2015 God tur Lars, kos dere ! Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
kjeros Svart 18.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2015 (redigert) God tur, Lars! Husk å "sende" oss bilder. Vi har ferie i to etapper i år; -før og etter fellesferien. Første runde starter 19.juni. Hvorvidt det blir vestkysten eller Sørlandet avhenger av vær og føre... Jeg hadde riktignok en tur oppover vestkysten før påske, men det var i +25 knop og i mørket. Ser fram til å ha bedre tid, mer dagslys og lavere hastighet denne gangen. Redigert 18.Mai.2015 av kjeros (see edit history) Sitér dette innlegget mvh kjeros-Medlem av KNBF, Oslofjordens Friluftsråd, SXK og Totalmedlem RS Link to post
Tom Rør Svart 18.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2015 God tur, og som de andre sier, og som jeg forlanger, så må det dokumenteres med flotte bilder som vanlig :-) Sitér dette innlegget Link to post
Kenneth82 Svart 18.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2015 Herlig med ferie - god tur og nyt tiden!! Gleder oss til bilder, som nok varmer mer enn vestlandsvåren her i Sandnes... :) Sitér dette innlegget Link to post
Bonus Svart 18.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2015 Som også sagt på Fuglevik, god ferie Lars H. Sugestasjonen hadde lekasje i membranet i membranpumpa. Men, den sugde litt, så jeg fikk tømt min tank ? Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 18.Mai.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2015 Jo da, skal nok legge ut noen bilder. Foreløpig kan dere jo se på bilde fra mitt webcam, http://trudelutt.com/cam Lars H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Catch22 Svart 18.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2015 God ferie og god tur Lars. Ser frem til bildeoppdateringer Sitér dette innlegget Link to post
MajorAndy Svart 18.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2015 God tur og vi ser frem til masser af billeder og rapporter, der kan vække sommerfølelsen hos os andre! Og ja, vi håber at vejrprognoserne ændrer sig, for lige nu ser det lidt trist ud. Men meget kan jo nå at ske endnu! Sitér dette innlegget Link to post
Laholm Svart 18.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2015 Vi er jo som du ser mange som setter stor pris på dine rapporter og bilder. Betyr "tidlig ferie" lang ferie? Er jo nå i situasjonen at jeg er pensjonist mens admiralen kaster vekk tid i arbeidslivet, dermed blir ferietiden litt på hennes arbeidsgivers premisser. Når tar du turen til din barndoms domener, kanskje utvidet med en tur nordover til Bergen? Stiller gjerne som cicerone (som du sikkert ikke trenger) når du kommer til Bergensskjærgården. Men for all del, bilder og rapport leses fortløpende med stor glede!! Sitér dette innlegget Laholm Link to post
Flid Svart 18.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2015 Meldingen for Nordkoster lover dere litt vind i morgen formiddag, men det ser ut til at den kommer fra Øst. Da klarer dere å komme videre nedover. Hvor langt er planen og hvor lenge blir dere borte? Hilse til Trude! Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 18.Mai.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2015 (redigert) Hei, og takk for mange hilsener. De som kjenner oss vet nok at stress og mas ikke er noe for oss. Så fellesferien er ikke noe for oss. Da blir det en biltur til Kristiansund for å besøke svigermor på 97 år. Dermed kommer vi nok hjem ut i den første uken i juli. Da blir det rundt 7 uker båtferie nedover Svenskekysten til litt syd for Göteborg(?) og kanskje ny tur i august? Og med så god tid, ligger vi heller over i havn når det ikke er komfortabelt utpå. Så i morgen og kanskje også onsdag blir det ikke mye forflytting, kanskje en tur til Strømstad. Vi må jo proviantere både tørt og vått. Og så skal jeg innom sjappen Audio Video for å få meg et SIM-kort fra tre.se til Huawei mini routeren. Da kan jeg få litt raskere bredbånd enn hva jeg får med ICE. Jeg fikk forresten et brev fra dem i dag om at nye 4G 450MHz routere sendes ut (gratis) til til faste abonnenter i august. De begynner utsending og utrulling av 4G først på Østlandet. Så kanskje jeg kan ha 4G fra ICE på Borgen til høsten? Mitt webcam her. Redigert 18.Mai.2015 av Lars H. (see edit history) Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Key Freak Svart 18.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 18.Mai.2015 (redigert) God ferie, Lars! Ser virkelig frem til reisebrev fra deg. Redigert 18.Mai.2015 av Key Freak (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
Svensk Svart 19.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2015 Som vanligt blir det trevligt att följa dina resebrev och se fina bilder. Vädret ser någorlunda bra ut men en del vind de närmaste 4-5 dagarna men som du själv skriver så har du bortåt 7 veckor på dig och kan ligga stopp när det blåser. Ser fram emot när du kommer till din plats i Springet och få oss en prat. God tur vidare söderut. Sitér dette innlegget Link to post
Sanztra Svart 19.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2015 God tur Lars Sitér dette innlegget xLandkrabbe... nå på 8. sommer på sjøen Link to post
Eddiken Svart 19.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2015 Masse bilder :) god tur :) Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 19.Mai.2015 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2015 Litt guffent her i Skjærhalden med regn, vind og +8gr. ute. Men nå er i hvert fall frokosten klar med egg og bacon, bare fruen blir ferdig på "badet"! Lars H. trudelutt.com/cam Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
sap_2000 Svart 19.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2015 Koselig bilde Lars :-) Ser ut som Max også vil ha, hehe. God tur. Gleder meg til å følge med dere :-) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
VannTro Svart 19.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2015 Meg egg og bacon til frokost blir det alltid en bra start(til og med i regnvær) ! Sitér dette innlegget Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk. Link to post
Arvid_A Svart 19.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2015 Man skal stelle pent med mannskapet! - noe det ser ut til at du gjør, Lars! Vi gleder oss til solskinnsbilder i morgen! Sitér dette innlegget Link to post
JRK Svart 19.Mai.2015 Link til dette innlegget Svart 19.Mai.2015 God tur Lars I og med at du er en av de første som drar nedover svenskekysten, og ikke minst med rett tømmestuss. Kan du ikke skrive litt om hvorvidt tømmestasjonene du eventuelt er innom virker? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.