BårdK Svart 20.Juli.2017 Del på Facebook Svart 20.Juli.2017 Fantastisk tråd og båt. Fikk ikke med meg overgangen fra siste hentetur, men er det nok en båt du bringer for andre? Har også et annet spørsmål du ikke trenger å svare på, men jeg er lurer veldig på hva familien sier til at du er fraværende midt i fellesferien, men du er kanskje ungkar og kan nyte båtlivet (eller båtlivene) helt som du vil? Sitér dette innlegget Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 20.Juli.2017 Del på Facebook Svart 20.Juli.2017 Fart/skrekkstriper i bokser er innafor når du er bak spakene.. jeg vet du liker å lage slike på de folkene du har med deg på tur.. Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Key Freak Svart 20.Juli.2017 Del på Facebook Svart 20.Juli.2017 Såpass! Gleder meg til å se film av dette! Sitér dette innlegget Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening Link to post
LALUNA II Svart 20.Juli.2017 Del på Facebook Svart 20.Juli.2017 Rått med den jolla gjennom der Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
index Svart 20.Juli.2017 Del på Facebook Svart 20.Juli.2017 Trangt og svingete gjennom Røvær ja, men heldigvis grei dybde. En artig plass, kjekt dere fikk sett den. Håper dere har beregnet ekstra boksere, Kvitsøy kan også bli en utfordring I så måte... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
sap_2000 Svart 20.Juli.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Juli.2017 Kvitsøy er barnemat i forhold til Røvær i en såpass voksen båt som dette. Så AISen ramlet ut i sted men den er på igjen nå. Tok turen inn fra utsiden gjennom Kvitsøy da det var rolig i boknafjorden. Fantastisk flott p gå gjennom der. Blir aldri lei. Np stamper vi oss nedover Jæren i 2-3 meter sjø. Var jo meldt østlig, men hittil har det blåst rimelig rett sør i varierende styrke 6-12 tipper jeg. Hadde tenkt å barbere land i østavinden, men i og med sydlig så har vi gått ut til ca 20-40 meters dyp. Mer sjø lenger ut ser jeg, så strategien funket denne gangen også. Passerer vigrestad nå i ca 12 knop. Sitter på flybridge tørt og fint enn så lenge Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
LALUNA II Svart 20.Juli.2017 Del på Facebook Svart 20.Juli.2017 (redigert) Fine bilder Sier litt om båten når dere sitter tørt på fly i liten kuling ;-) Været ser jo nolunde bra ut på Lindesnes nå lagt til: Ser dere dreier innom Egersund nå ;-) Redigert 20.Juli.2017 av LALUNA II (see edit history) Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Olepo Svart 20.Juli.2017 Del på Facebook Svart 20.Juli.2017 Må jo si det er relativt grei standard på de båtene du farter rundt i for tida, sap! Kos dere på turen, og takk for at du/dere lar oss få følge med Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 20.Juli.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Juli.2017 Koselig med hyggelige tilbakemeldinger. Er rimelig mekka å få lov å håndtere denne skuta gjennom disse vakre stedene på Vestlandet gikk innom Egersund for å tanke opp, få en pause og sjekke filtre etc etter huskestua uttafor. Har lyst til å gå litt videre. Alternativene jeg ser for meg er Flekkefjord, borshavn eller Farsund. Har ikke vært i Flekkefjord på 25 år. Noen som vet om hva som fiksa av brygger og plasser der nå? Om noen har noe kontaktinfo til gjestehavnen på de nevnte stedene blir vi veldig glade. Kjedelig å kjøre inn fjorden hvis det ikke er plass. Får gå ned og kose litt med Cattene mens matingen pågår. 9,80 for dieselen på odden. Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
LALUNA II Svart 20.Juli.2017 Del på Facebook Svart 20.Juli.2017 Ser ikke så fullt ut i Flekkefjord iflg.webcam Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 20.Juli.2017 Del på Facebook Svart 20.Juli.2017 Hvis det er noenlunde greit føre så gå rundt Lindesnes og i kveld. Det blir verre i morgen Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
LALUNA II Svart 20.Juli.2017 Del på Facebook Svart 20.Juli.2017 Kikket på webcam regner på Lindesnes nå ikke så gale sjø blir vått i morgen her i sør i morgen og utover dagen Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
LALUNA II Svart 20.Juli.2017 Del på Facebook Svart 20.Juli.2017 Ble Fl.Fjord ja ;-) Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
sap_2000 Svart 20.Juli.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Juli.2017 Da er det snart natta her. Var koselig å ta turen innom Flekkefjord. Ser knapt en eneste gjestebåt utenom det jeg tror er relativt lokale båter. Fikk spylt båten og rakk opp til Grand Bistro før kjøkkenet stengte. Har inntrykk av at de fleste haster i rette linjer mellom jærens rev - Egersund - lista. I så fall går de etter min mening glipp av et veldig flott stykke kyststrekning. Vi gikk helt kloss i land hele veien ned fra Egersund, innenfor det meste av øyer og skjær, og tok også en kjapp avstikker inn Åna-Sira. I dag var 1 stk rødt lus tent i innløpet. Har hørt det er en havn nesten innerst i fjorden. En gang skal jeg gå helt inn. Fikk oversendt noen bilder og 2 stk videosnutter fra Røvær. Usikker på om jeg tør laste de opp med lyd pga språkbruken først noen bilder fra sjekken i kjelleren og steiningen Egersund, rekefjord, Åna-Sira, Hidrasundet og inn Flekkefjord. Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
sap_2000 Svart 20.Juli.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 20.Juli.2017 (redigert) Så noen bilder og screenshot fra videoen gjennom Røvær som en av gutta tok. Store twin-akslingbåter som dette er relativt vage på roret ved tomgang som på denne er ca 7,6 knop med begge inne. I et så trangt løp som dette må man passe på å ikke overkorrigere roret da man fort havner bakpå og kan få sleng på hekken. Brukte roret rimelig aktivt i små porsjoner og ga heller litt ekstra throttle på én av motorene. Mye kjappere respons og mindre sleng på hekken gitt at begge til enhver tid er koblet inn. Som en ekstra backup satt rederen på BB side med handa på de hydrauliske thrusteren om jeg skulle havne ute å kjøre. Var litt nærme med BB hekk (ca 0,5 m) på et punkt ca midtveis, men et kort ekstra puff på SB throttle rettet det opp igjen. Skal tenke litt på videoen. Er noen uttrykk som ikke egner seg under gudstjenester Redigert 20.Juli.2017 av sap_2000 (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
dude Svart 20.Juli.2017 Del på Facebook Svart 20.Juli.2017 hei. Fantastiske bilder fra en utrolig fin kyst, tenk at dette ligger rett utenfor stuedørene.. inspirerende, takk for at dere deler det med oss. god tur videre. Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 21.Juli.2017 Del på Facebook Svart 21.Juli.2017 ? herlig Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 21.Juli.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Juli.2017 Gikk fra Flekkefjord ca 0815 og er på vei ut fedjafjorden mot lista i 24,5 kn. Observert vind på Lindesnes kl 08 var 3,6 msek fra øst. Er nok noe gamal sjø så blir nok indre lei videre østover i dag. Da det også blåser mer jo lenger øst. Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
sap_2000 Svart 21.Juli.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Juli.2017 Gikk som vanlig inn ved Farsund og leia vider gjennom korshavn. På vei ut mot Neset nå. Tror vi runder rundt å går inn mot Båly/ Hille noen bilder Lista -Korshavn Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 21.Juli.2017 Del på Facebook Svart 21.Juli.2017 Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
Bjørn Løvjomås Svart 21.Juli.2017 Del på Facebook Svart 21.Juli.2017 Live as we speak... ? Sitér dette innlegget Endelig ble det Bobåt Link to post
LALUNA II Svart 21.Juli.2017 Del på Facebook Svart 21.Juli.2017 Flotte bilder og flott båt hvor det er på stell Ble litt for sen til å se dere live på Lindesnes men Bjørn fikk knipsa dere Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
sap_2000 Svart 21.Juli.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Juli.2017 (redigert) Takk for praten og bildet Bjørn ? Var nesten flatt så vi gikk rett over mot Skjærnøy og tar leia videre forbi Lano. Blir nok Ulvøysund, blindleia osv videre sees antagelig litt etterpå ? Redigert 21.Juli.2017 av sap_2000 (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
sap_2000 Svart 21.Juli.2017 Emnestarter Del på Facebook Svart 21.Juli.2017 Hadde en koselig prat med @lano2 på telefonen gjennom skjærnøysund bilder Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
Jangul Svart 21.Juli.2017 Del på Facebook Svart 21.Juli.2017 Så mange fantastisk fine steder!!!! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.