Jump to content

Leveringstråd Oslo - Bergen


sap_2000

Recommended Posts

Da går vi fra Farsund og prøver oss.  

Ringte til skøyta i Farsund, Oscar Tybring IV og tok en prat.  De hadde også registrert den kraftige strømmen, men hadde ikke vært ute der i går eller dag.  Sa vi hadde AIS ombord og de sa det bare var å ta kontakt om det var noen. 

 

Ble enige om at inn rundt hidra kanskje kan være lurt om man skjønner det blir slitsomt å gå hele veien langt ut.  Inn til borshavn er også en mulig retrett. 

 

 

IMG_1372.JPG

IMG_1373.JPG

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Svart (redigert)

Løs dreggluke som slamret. Godt å ha mr gaffa ombord :yesnod:

 

ikke veldig stor, med skikkelig krapp strømsjø, men 22 tonn i 13 knop brøyter vei.  

Snart ved borshavn og lurer på rundt hidra eller ikke.  

Blir langt rett over til Egersund nå. 

 

 

 

IMG_1374.JPG

IMG_1375.JPG

Redigert av sap_2000 (see edit history)

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Svarer seg nok å krype inn langs Hidra landet er nok litt mere i le der og ut av strømsjøen opp til Egersund :yesnod:
Norsk seiler SEREINTY MMSI: 258082860 gikk fra Lista inn mot Hidra litt tidligere så dere kan jo kalle de opp å høre ;-)

 

Redigert av LALUNA II (see edit history)

 Ha en flott dag på sjøen med gode venner

Laluna II på Marinetraffic via I-AIS

Link to post
Share on other sites

Jeg må innrømme at jeg ble litt engstelig her i sted!

Men heldigvis har jeg gaffatape jeg også, og tapet over øyne slik at jeg ikke kunne lese at dere hadde trøbbel. Godt å se at det var falsk alarm da jeg endelig fikk gaffatapen av igjen.

Så nå sitter jeg her uten øyebryn og vipper. :lol:

Link to post
Share on other sites

Tok en avstikker inn innløpet mot åna-sira.  Ikke mange tar turen innom her tror jeg.  

Kraftverket innerst i fjorden kan ved fullt utslipp skape 10+ knop strøm i innløpet.  

 

Er en mast med 3 lys i innløpet som viser hvor mye en kan forvente.  I dag var det nesten null. 

 

Sist jeg var her var med foreldrene mine på båtferie på slutten av 80-tallet.  Da gikk P35en for nesten fulle mugger for å takle strømvirvlene.  

 

Artig å se dette spesielle stedet igjen 

 

 

 

 

IMG_1392.JPG

IMG_1393.JPG

IMG_1394.JPG

IMG_1395.JPG

IMG_1396.JPG

IMG_1398.JPG

IMG_1399.JPG

IMG_1401.JPG

IMG_1402.JPG

IMG_1403.JPG

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Skal vel godt gjøres å ta igjen Bergen Viking. Da er det vel bedre å vente på Scan Fjord som er sør for Lista og ser ut til å holde en kurs nærmere land. Går 11 knop og skal til Troms. Tar jo litt tid før den kommer.

 

Ser at både barentswatch og dmi melder under en halv meter bølger langs land. Burde vel gå greit med den båten, eller har varselet bommet litt?

Redigert av tilplan (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Har nok bommet litt, men her innenfor øyene ved jøssingfjorden går det i 22 kn. Må snart ned igjen. 

 

Vi orker ikke gå ut til Bergen viking. Mulig vi går innom Egersund og venter på neste kolonne om han går langt nok inn?

 

hvor skal scan fjord? 

 

 

IMG_1404.JPG

IMG_1405.JPG

IMG_1406.JPG

IMG_1407.JPG

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

sap_2000 skrev 17 minutes ago:

Tok en avstikker inn innløpet mot åna-sira.  Ikke mange tar turen innom her tror jeg.  

Kraftverket innerst i fjorden kan ved fullt utslipp skape 10+ knop strøm i innløpet.  

 

Er en mast med 3 lys i innløpet som viser hvor mye en kan forvente.  I dag var det nesten null. 

 

Sist jeg var her var med foreldrene mine på båtferie på slutten av 80-tallet.  Da gikk P35en for nesten fulle mugger for å takle strømvirvlene.  

 

Artig å se dette spesielle stedet igjen

Åna Sira står på listen over steder jeg vil besøke på årets sommerferie. Har bare seilt forbi stedene mellom Egersund og Farsund. Vil innom flest mulig steder der i sommer. Også med bil er dette ett fint område.

 

God tur videre.

Link to post
Share on other sites

Det er en Husøy (industriområde) på Karmøy også, mellom Haugesund og Hydro Karmøy. Tror denne Husøy er mer sannsynlig enn den ved Senja for et slikt skip. 

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

 

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...