Komodo Svart 8.Juli.2019 Del på Facebook Svart 8.Juli.2019 Tipper @Framtia har mange flere bilder på lur. Må bare få lurt dem ut Sitér dette innlegget Draco 20 blir jolle Skroggjennomføringer og materialkvalitet DIY Badeplattform DIY Anker i syrefast Link to post
Framtia Svart 8.Juli.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Juli.2019 Har tatt masse bilder, og planen er å dokumentere når jeg rekker :-) Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Popeye70 Svart 8.Juli.2019 Del på Facebook Svart 8.Juli.2019 44 minutes ago, Framtia said: Har tatt masse bilder, og planen er å dokumentere når jeg rekker :-) Framtia har startet sommerferien, så han må få lov å logge av litt. Men vi venter fyldig dokumentasjon i første halvdel av august. Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
Gunga Din Svart 8.Juli.2019 Del på Facebook Svart 8.Juli.2019 Tykker Framtia kunde starte masseproduksjon av baugpeker.......nå ha ha jo pluggen Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Framtia Svart 8.Juli.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Juli.2019 (redigert) Jeg har til og med en form Gunga :-) Redigert 8.Juli.2019 av Framtia (see edit history) Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Euklid Svart 17.Juli.2019 Del på Facebook Svart 17.Juli.2019 Forumets raskeste baugspyd ligger om jeg skal tro på AISen 818 fot bak oss – ikke rart dere tar innpå! Dette ser knakende bra ut, både på bilder og på sjøen, og mitt eget halvknekte baugspyd blir nærmest litt forlegent av selskapet her. Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 17.Juli.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Juli.2019 Pass deg så du ikke blir spiddet :-). God tur videre! Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Fortego Svart 17.Juli.2019 Del på Facebook Svart 17.Juli.2019 Dette så meget bra ut! Sitér dette innlegget https://baatplassen.no/i/topic/107732-viking-conquest-på-nye-tokt/ Link to post
Framtia Svart 15.August.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.August.2019 Da er tiden inne for å informere litt rundt innsatsen som ligger bak et slikt prosjekt. Jeg har tatt mange bilder underveis, men siden det er litt kronglete å laste opp disse her har jeg laget et album jeg håper de interesserte klarer å bla seg igjennom. Bildene ligger kronologisk og viser i store trekk følgende: Startet med det originale pyntedekslet som passer til innfestingen av peket, og ut fra dette ble det laget en plugg (MDF, sparkel og gelcoat). Brukte mye tid på å finne en form jeg syntes så pen ut, samt på å få til en fin finish. Pluggen ble så brukt til å lage en tredelt form. Siden dette skal herdes i ovn ble det benyttet temperaturbestandig epoxy. Så ble formen dekket innvendig med gelcoat, før det ble lagt opp prepreg karbonduk Peket ble vakuumpakket og så herdet i ovn Dessverre fikk jeg delvis kollaps på vakuumbag noe som gjorde at jeg ikke klarte få til finish av ønsket kvalitet Deretter ble det etterbehandling med gelcoat til 95% perfekt finish Så tilpasning av beslag og bobstay for å avlaste kreftene De siste bildene viser det endelige resultatet og aller sist vurderingen jeg mottok av en tilfeldig forbipasserende... :-) https://photos.app.goo.gl/dTyDwtyr1NH4Smhk7 Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Faxen Svart 15.August.2019 Del på Facebook Svart 15.August.2019 Du verden for en jobb. Fantastisk dokumentasjon. All ære til deg for en super jobb og en utrolig dokumentasjon Gratulerer. Sitér dette innlegget Fairline Mirage 29 er solgt. Link to post
Sun Flyer Svart 15.August.2019 Del på Facebook Svart 15.August.2019 Observerte resultatet i Arendal i sommer. Er imponert! Sitér dette innlegget Motorbåt er harry - A. Rosèn Link to post
Sondreland Svart 16.August.2019 Del på Facebook Svart 16.August.2019 Fantastisk arbeid, jeg er imponert. Hvordan gjorde du styrkeberegninger, altså, hvordan avgjorde du hvor mange lag med hvor tykk/tung karbon duk du skulle bruke? Sitér dette innlegget Link to post
Framtia Svart 16.August.2019 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.August.2019 takk :-) Det er ikke gjort all verdens styrkeberegninger. Jeg har basert det på utførelsen av det originale peket, og i tillegg lagt på slik at jeg er sikker. Mitt peke er en del større enn originalt, men jeg har altså i tillegg satt på et waterstag. Står på jobblista å forsterke festet i stevnen ytterligere, vi snakker om mange tonn last her... Sitér dette innlegget Framtia på AIS Seiling - den dyreste måten å reise gratis.... Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.