Jump to content

Vaskemaskin i båt


tobixen

Recommended Posts

Så lenge du kjører vask uten varme bruker den veldig lite strøm. Vi brukte en periode en liten 350W inverter av den typen du setter i sigarett uttaket. Ikke ren sinus. Og det fungerte utmerket.

 

Skal du vaske med varme program derimot må du ha en inverter på minst 1500W da den trekker 1200W mens den varmer vannet.

 

Vi bruker ofte varmeprogram nå med håndduker, sengeklær og undertøy. Det blir tross alt renere og lukter bedre.

Link to post
Share on other sites

Det står i manualen at man ikke skal mate den med varmt vann, så det anbefaler jeg ikke.

 

Jeg gjorde en test på dette med strøm og vannforbruk en gang:

 

Normalvask, ca 29 minutter.
-Krever 25 liter vann. (1 vask med såpe, 1 stk skylling med tøymykner, 1 stk bare skylling)
-For å drive maskinen rundt med klær og vann i så b
ruker den 8A. (13V)
-Sentrifuge krever på det meste 12.8A (13V)
-En hel vask krever bare 4,5AH. 

«Baby care vask, 80`C», ca 55 minutter.
-Krever 25 liter vann. (1 vask med såpe til 80`C, 1 skylling med tøymykner, 1 vask med bare skylling)
-Varme elementet trekker 141A (13V)
-En hel vask krever 58AH (13V)

Redigert av offpist (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Etter å ha lest litt på denne tråden, klikket jeg meg rett inn på ebay og bestillte en DWD-M301.
Har nettopp fått min maskin tilsendt. Ett spørsmål som jeg ikke finner ut av: er det en drenerings pumpe på denne maskinen, eller må den plasseres høyt for å få fritt fall?
Jeg hadde sett for meg å plassere på skott i forpiggen, max 20 cm over dørken. Så da har jeg en "utfordring" hvis det ikke er dreneringspumpe.
 
På Q&A på Amason skriver de: 

Yes, This washing machine can pump out the water, as the same way with other ordinary washing machines.[/size]

If you purchase, we will send English manual and install guide via message[/size]

 
Stemmer dette? Noen som kan hjelpe meg?
Yes, This washing machine can pump out the water, as the same way with other ordinary washing machines.[/size]
If you purchase, we will send English manual and install guide via message[/size]

 

 

 

Link to post
Share on other sites

Han har ikke montert den iine i dusjen da, han som hadde montert den lavt, og bruker dusj pumpen til å få vannet over bord? 

Uansett, det må jo være en pumpe som sirkulerer vannet i maskinen, så da bør den jo også pumpe vannet ut...

Hadde vært greit å være sikker, før jeg borer 4 hull i skottet. men men, ikke første gang jeg kjøper båt utstyr som går rett på finn.

Link to post
Share on other sites

Noen ganger lurer jeg på hva som skjer hvis det blir krig. Er det noen som i det hele tatt overlever.

Har aldri hatt behov for vaskemaskin i båt.

 

 

https://m.youtube.com/watch?v=MaV542yP14k

 

Jaja Uglesett. Det er bra at det IKKE skaper krig i verden av at det finnes forskjellige behov og ønsker om å vaske klær i båt....... Jeg bor i båten og synes det er helt innafor å vaske klær i båten. Om noen andre har vaskemaskin, tørketrømmel og oppvaskmaskin i sin båt er det helt greit for meg! Gidder ikke en gang å kommentere det!Definer dine egne behov for deg selv og løs livet ditt etter det, så gjør vi andre det også! Ha en fin dag!

Mvh

Solbris II

Båtlivet gir meg de største gleder!  :smiley:
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

Link to post
Share on other sites

Offpist, tusen takk for hjelpen. Da har jeg en Daewoo DWD- m301 tilsalgs. Ikke montert, kom med bud. Det kommer på ca 5500 med frakt og moms. Kan hentes idag i Savanger.

 

Monter den  på nivået du vil ha den og sett på en lensepumpe fra BT med nivåbryter og led vannet dit du vil ha det! Fungerer helt supert! Så har du vaskemaskin som funker! :yesnod:

Mvh

Solbris II

Båtlivet gir meg de største gleder!  :smiley:
Trenger du noe? www.solbrismaritime.no

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...