Jump to content

Mon Bijou på langtur sommeren 2016


Tom Rør

Recommended Posts

He he. Blir ikke lang tid å vente. Solenoid kommer i morgen eller fredag, og da må jeg bare svinge meg med å bytte den. Takker Bonus for tips om hurtiglevering, og Vollen Motor for jobben med å bestille, og ekstraservice i går.Bytter den selv, så kommer mekanikeren og kjører diagnose når han et tilbake fra tur.

Mye hjelpsomme folk der ute :-)

Prøver å bli kvitt den verste fiskelukta før jeg evt.lar den gå til hogging ?

Link to post
Share on other sites

Flaks at dette ikke skjedde i Utkant-Norge i sommer :-)

 

Blir ikke lang tid å vente. Solenoid kommer i morgen eller fredag, og da må jeg bare svinge meg med å bytte den.

 

Det har blitt sånn at ingen har noe som helst av reservedeler på lager lenger, så delene må via posten uansett. Så lenge vi fremdeles har et fungerende postvesen kommer delene like raskt frem uansett hvor man befinner seg.

 

Dog kan det være litt lenger mellom stedene man kan få tatt diagnose. Men ikke glem at det tross alt er en betydelig båtbruk langs kysten av landet vårt, og hovedtyngden av dette er yrkestrafikk. Dette medfører at det er et godt utbygd servicenett for båtmotorer langs kysten, og VP er ikke det vanskeligste merket i så måte.

 

Uansett hvor noe slikt hadde skjedd på turen deres i sommer tror jeg neppe dere hadde trengt å gå mer enn en noen få timer på en motor før dere hadde funnet et sted som kunne hjelpe med diagnose og bestilling av nødvendige deler.

Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet.

 

2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE

2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP

Link to post
Share on other sites

Det har blitt sånn at ingen har noe som helst av reservedeler på lager lenger, så delene må via posten uansett. Så lenge vi fremdeles har et fungerende postvesen kommer delene like raskt frem uansett hvor man befinner seg.

 

Dog kan det være litt lenger mellom stedene man kan få tatt diagnose. Men ikke glem at det tross alt er en betydelig båtbruk langs kysten av landet vårt, og hovedtyngden av dette er yrkestrafikk. Dette medfører at det er et godt utbygd servicenett for båtmotorer langs kysten, og VP er ikke det vanskeligste merket i så måte.

 

Uansett hvor noe slikt hadde skjedd på turen deres i sommer tror jeg neppe dere hadde trengt å gå mer enn en noen få timer på en motor før dere hadde funnet et sted som kunne hjelpe med diagnose og bestilling av nødvendige deler.

Det stemmer helt sikkert,men jeg er glad for at det ikke skjedde i ferien. Flottøren til gråvannstanken takket for seg i helga også, og det er også mer praktisk når man er i hjemlige farvann, og slippe å bale med det i ferien :-)
Link to post
Share on other sites

Nå som du har den nye spolen, burde du måle størrelsen på hullet, lengden på hullet og notere spenning og motstand på spolen.

 

Dette er mest sannsynlig en standard spole, som du kan kjøpe hos f.eks Egil Engh, eller andre som selger hydr.komponenter.

 

De selger den antagelig til en langt hyggeligere pris enn VP, og den er jo kjekk å ha liggende i reserve

Hold kjeft,når du snakker til meg!

Link to post
Share on other sites

Nå som du har den nye spolen, burde du måle størrelsen på hullet, lengden på hullet og notere spenning og motstand på spolen.

 

Dette er mest sannsynlig en standard spole, som du kan kjøpe hos f.eks Egil Engh, eller andre som selger hydr.komponenter.

 

De selger den antagelig til en langt hyggeligere pris enn VP, og den er jo kjekk å ha liggende i reserve

Det er en god idé :-)

Nå er den nye montert, og den virker :-)

Link to post
Share on other sites

  • 4 uker senere...
  • 4 måneder senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...