Jump to content

Mon Bijou på langtur sommeren 2016


Tom Rør

Recommended Posts

Hehe, tror vi trygt kan etablere en ny sykdom innen båtlivet. Først får man 3-fot sjuken, så kommer "trange sund fetisj".

 

( klappet forøvrig til kai i hjemmehavnen klokken 20:05 i dag. Stad'n lot oss passere, selv om det ble både motbakkekjøring og surfing. Ser veldig frem til skipstunell. Sliten nå etter å ha passert Lista, Jæren, Sletta og Stad på fire etapper. Mye tåke og lavt skydekke helt fra Tannanger til Måløy.)

Redigert av Eureka (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hvordan er det med Strømsund/Kilsund, er det ei lav bru der eller går det ?

 

Redigert: Ser på MT at du er langt forbi alt....

Redigert av VannTro (see edit history)

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Da er det hverdag i båtlivet igjen?

Kom sigende inn til Portør, da jeg sa til fruen: F..... også, der kommer en kar i saga 27, som sikkert tar den siste plassen på brygga. ( uthavnaktig brygge). Da vi kom rundt Neset, så vi at det var plenty med plass, men han la båten ytterst, sånn ar vi ikke kunne legge oss bak. Det er mulig det hadde gått, men jeg leker ikke med ror og propeller nå, da jeg ikke har gjort det før i ferien. Hadde han vært. Såpass real at han hadde lagt seg 1,5 båtlengder lenger bak, så hadde det gått kjempefint. Han snudde seg bort isteden, da det er mye enklere. Vi måtte til Portør før vi opplevde sånn adferd, så det er vel bare å venne seg til det.?

Redigert av Tom Rør (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Yepp! Nå har både mannskapet på Mon Bijou og vi rare :rolleyes: i vår Saga 27 med navn Trudelutt hatt en herlig grillmiddag sammen her på Jomfruland, - bilder kommer.

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...