Jump to content

Mon Bijou på langtur sommeren 2016


Tom Rør

Recommended Posts

Velkommen "hjem" og takk for flott oppdatering både her og på FB. Har vært en fornøyelse å følge med  :thumbsup:

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Fantastisk film. Dyktig han derre hellikoflaksterpiloten.

 

Takk for turen Tom. Det har vært en daglig sysselsetting å følge med på hvor du har vært å hva du har sett. Du har virkelig levert.

Regner med du kommer til å fortsette med dette et par tre dager ut i jobb og. Er jo ikke så lett å slutte å ta bilder..å bruke MAis så fort.. ???

Endelig ble det Bobåt

Link to post
Share on other sites

Flott film hvor "skuespilleren" definitivt "er med på notene" som for øvrig var et veldig bra valg. Dire Straits er og blir helt i ypperste klasse!

Spot on SAP !

Medlem av: KNBF - RS - Holmestrand Båtforening - Holmen Motorbåtforening - Norsk Trawler Klubb - Clipper Klubben

Båthistorikk fra 1975: Pioner 11(med rør-ramme) - 3hk Evinrude Yachtwin / 1979 Pioner 8 - 4 hk Johnson / 1983 With 300 Dromedille - 35hk Evinrude / 1979 Viksund 27 Columbi - Yanmar 3QM30 30hk / 1977 Marex 23 DC - Mercruiser 319D 180hk / 2005 Askeladden 525 Excel - Mariner 90 2-takt / 1987 Fjord 880 AC - FordSabb 2728T / 2011 Clipper 36 Sedan - Cummins QSB 5.9 230hk.

Link to post
Share on other sites

Pokker ta deg, Tom,.. madammen har fått sansen for P42 og synes huset vårt er for stort. Hva skal jeg gjøre :-( Glad i det huset.. men pokker så mye jobb.. Trenger vinteren her nå.., må tenke litt. Takk for en fantastisk tur !

Hahaha, da er hun ikke alene!

 

Dvs. huset vårt er ikke for stort, men det med P42...

Redigert av Key Freak (see edit history)

Medlem av: Øvre Bragernes Motorbåtforening - KNBF - RS - Holmestrand Båtforening

Link to post
Share on other sites

Jeg må få henge meg på horden av beundrere av denne turen dere har hatt!

Bildene og beskrivelse av Norges flotte skjærgård står til terningskast SEKS+!

En gammel sjømann i familien sa en gang til meg: - Det er to ting alle sjømenn må få med seg, og det er innseilingen til Rio de Janeiro og til Bergen!

Jeg er, og har alltid vært en superpatriotisk bergenser og synes Bergen er fineste plassen på jord, men etter å ha sett alle de fine plassene som finnes rundt kysten vår er jeg ikke så sikker lenger!

Tusen takk for turen!

 

ps. Liker ideen om Polen til neste år. Har vært i Polen noen ganger, flotte byer og hyggelige folk!

Link to post
Share on other sites

Flott film hvor "skuespilleren" definitivt "er med på notene" som for øvrig var et veldig bra valg. Dire Straits er og blir helt i ypperste klasse!

Spot on SAP !

Takker :-) Tom og co skjønte fort tegningen og hoppet inn i rollen når det hang en Phantom og ventet i porten ved Storsand.

 

Synes det er gøy med dronebilder/ film og båt. Får et helt annet perspektiv på motivet. Må si jeg synes P42'en går fantastisk flott i vannet. Majestetisk der den slipper hekkbølgen og går opp i plan.

Litt motvind gjorde at Phantomen slet litt med å ta igjen Mon Bijou, derfor litt hakking i panoreringen ved flyging sideveis. Topphastigheten er bare ca 14 m/sek, så skal ikke mye vind til før man sliter med å holde følge med en planende båt.

Får ønske meg en Inspire 1 Pro til jul ?

 

 

Flott ankomst og flott film, SAP . Mener jeg har sett det scriptet brukt før ... "Now two brothers in Arms"

Takker. Det er noe med Dire Straits, og spesielt brothers in arms og båt. Passer sammen som hånd i hanske.

Vi får gjøre alvor av planene om en litt mer ordentlig oppfølger med Bonus i hovedrollen. Rakk jo ikke så mye sist gang.. Har allerede tenkt litt på manuskriptet. Stikkord er 30 knop, S-sving og nordre åpningen i jeteen ;-)

 

Flott video SAP, men det må være feil båt. Båten til Trude og Tom kjører aldri så fort :-))

Hehe. Ble overrasket selv. Nesten så jeg datt ned fra krakken der vi satt på søndre Kaholmen

 

Hørte at noen hadde problemer med å se videoen via Tom sin YouTube kanal, spes fra Facebook.

Har også lastet den opp på kanalen min, så slenger inn en link derifra også... Har ikke fått noen beskjed om at det er noen copyright issues med musikken, og den virker så langt jeg kan se.

 

 

[url=https://youtu.be/yAhFUPNt9Ng]https://youtu.be/yAhFUPNt9Ng[/ul]

Redigert av sap_2000 (see edit history)

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

... Vi får gjøre alvor av planene om en litt mer ordentlig oppfølger med Bonus i hovedrollen. Rakk jo ikke så mye sist gang.. Har allerede tenkt litt på manuskriptet. Stikkord er 30 knop, S-sving og nordre åpningen i jeteen ;-)

 

Det hadde vært gøy, sap_2000. Er jo mange helger igjen av sesongen. Ikke umulig at vi kommer en tur til Borgen allerede på Torsdag denne uken. Nettopp ferdig med en lang barnebarnevakt, så båtabstinensen er kraftig om dagen ...  :smiley:

Redigert av Bonus (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...