Jump to content

hvordan kommer dere inn i båsen?


Avsluttet2

Recommended Posts

Fikk akkurat byttet til trangere bås for sommersesongen så nå skal den polstres godt. Bare å få nesa inn og gi gass og presse seg inn ;-)

 

I tre sesonger hadde jeg en plass hvor babobåten valgte fendere ut fra om jeg var i havn eller ikke hehe...

Plassen var 3,43 (lysåpning) og båten er 3,50 bred. Når jeg kjørte inn med fendere, ble plassen min bredere... Det ble ikke nabobåtens.

 

Når jeg spurte om jeg kunne slippe å betale de ekstra 1000 det kostet å ha 3,50-plass og ikke intill 3,49 fikk jeg brått bredere plass dagen etter gitt... (etter en kontrollmåling).

Dette er noen år tilbake og vi har nytt bryggeanlegg nå. Jeg har tigget meg til en plass som egentlig er litt trang, men jeg vil ha den da den gir meg sol inn bakfra etter avsluttet arbeidsdag. Jeg kjører nå inn uten fendere og legger ut en fender på den ene siden etter at jeg har fortøyd. (båten er smalere uten fendere ute og det er ingen skarpe kanter på utriggerne som lager noe skade)

 

RSL

 

RSL

Link to post
Share on other sites

Guest Avmønstret#

Er 3.80 brei og lå på en 5.5 plass sist sommer. Ikke ideelt i det hele tatt. Ble som å legge til longside hver gang, og kom jeg litt på snei så ble det mer mas å komme seg på brygga og ordne med tau osv. Samtidig kunne jeg jo bomme fælt på båsen uten å bomme, kunne nesten legge meg inn på tvers ;-)

 

Blir en 4.5 i sommer, med brygge på ene siden. Mer værutsatt men samtidig veldig mye mer praktisk med brygge på ene siden og utsikt rett ut i havet. Gleder meg faktisk bare ved tanken på en slik plass. Men skal oppgradere til gummidempere av ordentlig kvalitet, legge lange spring og rigge tilpassede fortøyninger så jeg slipper å legge i kryss på kryssholtene hver gang. 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...